Diplomová práce je zaměřena na problematiku crowdfundingu a na vlastní realizovaný crowdfundingový projekt Počítače pro Slunečnici na podporu neziskové organizace Slunečnice a jejich klientů v rámci zvyšování počítačové gramotnosti. V rámci řešení bylo použito metody analýzy při zpracování českých a zahraničích zdrojů, dále při rozboru českých a zahraničních crowdfundingových portálů a také při rozboru vybraných ukazatelů celého projektu. Dále bylo využito metody komparace, kdy byly srovnávány kalkulované náklady projektu před jeho spuštěním a skutečné náklady po jeho ukončení. Také byla využita metoda modelace právě pro modelaci a kalkulaci předpokládaných nákladů před spuštěním projektu. V práci byl popsán celý projekt Počítače pro Slunečnici a rozebrána strategie jednotlivých částí projektu. Hlavním výsledkem práce je zhodnocení projektu a evaluace jeho dopadů na neziskovou organizaci Slunečnice.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is aimed at crowdfunding issues and on my own accomplished crowdfunding project Computers for Sunflower (Počítače pro Slunečnici) which supports non profit-making organization Slunečnice and their clients within the framework of improving computer literacy. In support of my work I used method for analysis during the processing of Czech and foreign sources, furthermore upon analysis Czech and foreign crowdfunding portals and evaluation of selected indicator of the whole project. Thereafter I used the comparative method when I compared calculated costs of the project before launch and real costs after the end of the project. In the project I also used to model just for simulation of supposed costs before the launch of the project. In this thesis was described whole project Computers for Sunflower (Počítače pro Slunečnici) and analyzed strategies of the single parts of the project. The main output of my work is assessment of the project and evaluation of its impact on non profit-making organization Slunečnice.
Klíčová slova
financování, projekt, crowdfunding, marketing
Klíčová slova v angličtině
finance, project, crowdfunding, marketing
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku crowdfundingu a na vlastní realizovaný crowdfundingový projekt Počítače pro Slunečnici na podporu neziskové organizace Slunečnice a jejich klientů v rámci zvyšování počítačové gramotnosti. V rámci řešení bylo použito metody analýzy při zpracování českých a zahraničích zdrojů, dále při rozboru českých a zahraničních crowdfundingových portálů a také při rozboru vybraných ukazatelů celého projektu. Dále bylo využito metody komparace, kdy byly srovnávány kalkulované náklady projektu před jeho spuštěním a skutečné náklady po jeho ukončení. Také byla využita metoda modelace právě pro modelaci a kalkulaci předpokládaných nákladů před spuštěním projektu. V práci byl popsán celý projekt Počítače pro Slunečnici a rozebrána strategie jednotlivých částí projektu. Hlavním výsledkem práce je zhodnocení projektu a evaluace jeho dopadů na neziskovou organizaci Slunečnice.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is aimed at crowdfunding issues and on my own accomplished crowdfunding project Computers for Sunflower (Počítače pro Slunečnici) which supports non profit-making organization Slunečnice and their clients within the framework of improving computer literacy. In support of my work I used method for analysis during the processing of Czech and foreign sources, furthermore upon analysis Czech and foreign crowdfunding portals and evaluation of selected indicator of the whole project. Thereafter I used the comparative method when I compared calculated costs of the project before launch and real costs after the end of the project. In the project I also used to model just for simulation of supposed costs before the launch of the project. In this thesis was described whole project Computers for Sunflower (Počítače pro Slunečnici) and analyzed strategies of the single parts of the project. The main output of my work is assessment of the project and evaluation of its impact on non profit-making organization Slunečnice.
Klíčová slova
financování, projekt, crowdfunding, marketing
Klíčová slova v angličtině
finance, project, crowdfunding, marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice crowdfundingu a crowdfundingových projektů.
Praktická část
Představte neziskovou organizaci Slunečnice a záměr projektu.
Analyzujte české crowdfundingové portály a proveďte výběr vhodného portálu.
ASSADI, Djamchid. Strategic approaches to successful crowdfunding. Hershey: Business Science Reference, 2016, 378 s. ISBN 9781466696044.
CUNNINGHAM, William Michael. The JOBS Act: Crowdfunding for Small Businesses and Startups. Apress, 2012, 247 s. ISBN 978-1-4842-2408-3.
DRESNER, Steven. Crowdfunding: A Guide to Raising Capital on the Internet. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2014, 268 s. ISBN 978-11849297-0.
LAWTON, Kevin a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, 2013, 82 s. ISBN 00-717-9045-4.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding : learn how to use social media for small-business funding: understand crowd psychology: gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign: promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon: Adams Medis, 2013, 304 s. ISBN 1-4405-5033-6.
Seznam doporučené literatury
ASSADI, Djamchid. Strategic approaches to successful crowdfunding. Hershey: Business Science Reference, 2016, 378 s. ISBN 9781466696044.
CUNNINGHAM, William Michael. The JOBS Act: Crowdfunding for Small Businesses and Startups. Apress, 2012, 247 s. ISBN 978-1-4842-2408-3.
DRESNER, Steven. Crowdfunding: A Guide to Raising Capital on the Internet. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2014, 268 s. ISBN 978-11849297-0.
LAWTON, Kevin a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, 2013, 82 s. ISBN 00-717-9045-4.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding : learn how to use social media for small-business funding: understand crowd psychology: gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign: promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon: Adams Medis, 2013, 304 s. ISBN 1-4405-5033-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Blanka Kameníková, Ph.D., Navržený počet bodů 24 b.
Oponent DP: Ing. Jiří Doležal, Navržený počet bodů 21 b.
Jaký potenciál je přisuzován alternativním formám financování do budoucna? Jaký typ crowdfindingu byste doporučila startupům/živnostníkům/podnikům? Zodpovězeny zcela
doc. Tuleja: Pokud by projekt nebyl úspěšný, poplatky za kampaň byste skutečně neplatila? Zodpovězena zcela