Cílem diplomové práce je zvýšení odborných kompetencí zdravotnických pracovníků ve společnosti CGB laboratoř a.s. V rámci teoretické části práce byly shrnuty poznatky z oblasti podnikového vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na moderní trendy a možnosti financování těchto aktivit z veřejných prostředků.
V rámci praktické části byla realizována analýza prostředí společnosti v oblasti vzdělávání zaměstnanců a identifikace potřeb zdravotnických pracovníků v oblasti vzdělávání. Pro tuto analýzu bylo využito kvalitativního a kvantitativního šetření. Na základě realizované analýzy byl zpracován projekt zaměřený na posílení kvality stávajícího systému vzdělávání. V závěru praktické části byl předložený projekt vyhodnocen z hlediska nákladové, časové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to improve the professional competencies of medical professionals in the company CGB laboratoř a.s. The theoretical part summarizes findings regarding company education with a focus on current trends in company education and funding opportunities available from public funds.
The practical part is focused on the analysis of the company educational environment and identification of medical professionals' needs in the field of education and further employee development. Qualitative and quantitative research was used for this analysis. Based on the completed analysis a project aimed at enhancing the quality of the existing education system is presented. The final part of this thesis is dedicated to cost analysis, project management schedule and identification of potential risk factors.
Klíčová slova
identifikace vzdělávacích potřeb, podnikové vzdělávání, rozvoj odborných dovedností, řízení lidských zdrojů
Klíčová slova v angličtině
identification of training needs, company education, development of professional competencies human resource management
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zvýšení odborných kompetencí zdravotnických pracovníků ve společnosti CGB laboratoř a.s. V rámci teoretické části práce byly shrnuty poznatky z oblasti podnikového vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na moderní trendy a možnosti financování těchto aktivit z veřejných prostředků.
V rámci praktické části byla realizována analýza prostředí společnosti v oblasti vzdělávání zaměstnanců a identifikace potřeb zdravotnických pracovníků v oblasti vzdělávání. Pro tuto analýzu bylo využito kvalitativního a kvantitativního šetření. Na základě realizované analýzy byl zpracován projekt zaměřený na posílení kvality stávajícího systému vzdělávání. V závěru praktické části byl předložený projekt vyhodnocen z hlediska nákladové, časové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to improve the professional competencies of medical professionals in the company CGB laboratoř a.s. The theoretical part summarizes findings regarding company education with a focus on current trends in company education and funding opportunities available from public funds.
The practical part is focused on the analysis of the company educational environment and identification of medical professionals' needs in the field of education and further employee development. Qualitative and quantitative research was used for this analysis. Based on the completed analysis a project aimed at enhancing the quality of the existing education system is presented. The final part of this thesis is dedicated to cost analysis, project management schedule and identification of potential risk factors.
Klíčová slova
identifikace vzdělávacích potřeb, podnikové vzdělávání, rozvoj odborných dovedností, řízení lidských zdrojů
Klíčová slova v angličtině
identification of training needs, company education, development of professional competencies human resource management
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
S využitím odborné literatury vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku podnikového vzdělávání zaměstnanců, moderních trendů v oblasti podnikového vzdělávání a zdrojů financování podnikového vzdělávání.
Praktická část
Analyzujte současný stav a prostředí společnosti CGB laboratoř a.s. v oblasti podnikového vzdělávání.
Na základě vyhodnocení analýzy vypracujte projekt zaměřený na posílení kvality podnikového vzdělávání a zvyšování oborných kompetencí zdravotnických pracovníků.
Zpracujte nákladovou, časovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
S využitím odborné literatury vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku podnikového vzdělávání zaměstnanců, moderních trendů v oblasti podnikového vzdělávání a zdrojů financování podnikového vzdělávání.
Praktická část
Analyzujte současný stav a prostředí společnosti CGB laboratoř a.s. v oblasti podnikového vzdělávání.
Na základě vyhodnocení analýzy vypracujte projekt zaměřený na posílení kvality podnikového vzdělávání a zvyšování oborných kompetencí zdravotnických pracovníků.
Zpracujte nákladovou, časovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 13. vyd. Praha: Grada, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BAREŠOVÁ, Andrea. e-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: VOX, 2003, 174 s. ISBN 80-86324-27-3.
BARTÁK, Jan. Vzdělávání ve firmě. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2007, 164 s. ISBN 978-80-86851-68-6.
HENDERSON, Allan J. The e-learning question and answer book : a survival guide for trainers and business managers. 1st ed. New York: AMACOM, 2003, 240 s. ISBN 978-0814471692.
MATHIS, Robert L. a John J. JACKSON. Human Resource Management. 13th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2011, 664 s. ISBN 978-0-538-45315-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 13. vyd. Praha: Grada, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BAREŠOVÁ, Andrea. e-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: VOX, 2003, 174 s. ISBN 80-86324-27-3.
BARTÁK, Jan. Vzdělávání ve firmě. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2007, 164 s. ISBN 978-80-86851-68-6.
HENDERSON, Allan J. The e-learning question and answer book : a survival guide for trainers and business managers. 1st ed. New York: AMACOM, 2003, 240 s. ISBN 978-0814471692.
MATHIS, Robert L. a John J. JACKSON. Human Resource Management. 13th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2011, 664 s. ISBN 978-0-538-45315-8.
Přílohy volně vložené
1x CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Ing. Potočková, 21 b.
V teoretické části věnujete poměrně velkou pozornost e-learningu a jeho různým formám. V projektové části ho však navrhujete pouze jako součást jednoho vzdělávacího bloku ze čtyř. Proč? Bylo by možné využít e-learning efektivně i v jiných blocích? V jaké podobě? ZODPOVĚZENO ZCELA
V případě, že se firma rozhodne Váš projekt využít a zároveň se rozhodne pro částečné financování z externích zdrojů, jak to ovlivní časový rámec a průběh projektu? Případně v jakém poměru doporučujete využít interní a externí zdroje financování vzdělávání zdravotnických pracovníků firmy? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: dr. Matošková, 17 b.
Co je to outplacement? (reakce na text na s. 18) ZODPOVĚZENO ZCELA
Jak se promítá Průmysl 4.0 (zmiňovaný na s. 30) do oblasti zdravotnictví? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jak souvisí s tématem práce schéma Research and Innovation Staff Exchange? (s. 47-48) ZODPOVĚZENO ZCELA
Proč vedení organizace trvá na AKTIVNÍ účasti na konferencích? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jaké jiné metody vzdělávání je možné využít pro rozvoj komunikačních dovedností zaměstnanců než semináře? ZODPOVĚZENO ZCELA
Vzhledem k výši předpokládaným nákladů uveďte (a ideálně i vyčíslete) předpokládané přínosy realizace navrhovaného projektu. ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Otrusinová: Proč jste zvolil ve své práce ukazatel ROI? Jak jste stanovil počet účastníků kurzu? ZODPOVĚZENO ZCELA