Bakalářská práce s názvem "Vliv virtuální komunikace na dospívající mládež" pojednává o problematice virtuální komunikace dospívajících. Internet je dnes významnou součástí života. Všichni dospívající ho znají, a všichni chtějí být "on-line". Tato práce se snaží zmapovat problematiku virtuální komunikace dospívajících. Kdy a za jakých podmínek používají tuto formu komunikace, čemu se věnují apod. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývojových stádií člověka, komunikace, virtuální komunikace, kyberprostor a další. Výzkumná část se věnuje konkrétně využívání virtuální komunikace dospívajícími. Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu, jsme získali informace od studentů základní školy a konzervatoře, které jsme následně vyhodnotili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled "Influence of virtual communication on adolescents' describes the problems of virtual communication adolescents. The Internet is now an important part of life. All adolescents know him, and they all want to be "on-line". This work seeks to map out the issues of virtual communication adolescents. When and under what circumstances use this form of communication, how often, what they pay like. The theoretical part contains the characteristics of developmental stages of human communication, virtual communication, cyberspace, and more. The research part is devoted specifically use virtual communication adolescents. Using quantitative and qualitative research, we have gathered information from students in elementary schools and conservatories, which are then evaluated.
communication, virtual communication, developmental stages of human puberty, self-esteem, gender identity, cyberspace
Rozsah průvodní práce
131 s. (27 015)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Vliv virtuální komunikace na dospívající mládež" pojednává o problematice virtuální komunikace dospívajících. Internet je dnes významnou součástí života. Všichni dospívající ho znají, a všichni chtějí být "on-line". Tato práce se snaží zmapovat problematiku virtuální komunikace dospívajících. Kdy a za jakých podmínek používají tuto formu komunikace, čemu se věnují apod. Teoretická část obsahuje charakteristiku vývojových stádií člověka, komunikace, virtuální komunikace, kyberprostor a další. Výzkumná část se věnuje konkrétně využívání virtuální komunikace dospívajícími. Pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu, jsme získali informace od studentů základní školy a konzervatoře, které jsme následně vyhodnotili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled "Influence of virtual communication on adolescents' describes the problems of virtual communication adolescents. The Internet is now an important part of life. All adolescents know him, and they all want to be "on-line". This work seeks to map out the issues of virtual communication adolescents. When and under what circumstances use this form of communication, how often, what they pay like. The theoretical part contains the characteristics of developmental stages of human communication, virtual communication, cyberspace, and more. The research part is devoted specifically use virtual communication adolescents. Using quantitative and qualitative research, we have gathered information from students in elementary schools and conservatories, which are then evaluated.
communication, virtual communication, developmental stages of human puberty, self-esteem, gender identity, cyberspace
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí, virtuální komunikace a vývojových specifik dospívajících.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních sítí, virtuální komunikace a vývojových specifik dospívajících.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, DOČEKAL. Bezpečnost dětí na Internetu: Rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
KIRKPATRICK. Pod vlivem Facebooku. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3573-0.
REICHEL. Kapitoly systematické sociologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. , 2008. ISBN 978-80-247-2594-9.
SEKOT. Sociologie v kostce. 3. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-126-X.
ŠMAHEL. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. 158 s. Psychologická setkávání; sv. 6. ISBN 80-7254-360-1.
CHRÁSKA. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
ECKERTOVÁ, DOČEKAL. Bezpečnost dětí na Internetu: Rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
KIRKPATRICK. Pod vlivem Facebooku. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3573-0.
REICHEL. Kapitoly systematické sociologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. , 2008. ISBN 978-80-247-2594-9.
SEKOT. Sociologie v kostce. 3. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-126-X.
ŠMAHEL. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. 158 s. Psychologická setkávání; sv. 6. ISBN 80-7254-360-1.
CHRÁSKA. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji bakalářsku práci. Hovořila o teoretické i praktické části práce. Prezentovala výsledky výzkumu. Studentka hovořila velmi nespisovně.
Jak jste postupovala při analýze dat (doc. PhDr.Mgr. Jaroslav Balvín CSc.)? Studentka využila otevřené kódování, ukázku kódování nepřinesla.
Diskuze proběhla k částem, které jsou totožné s částmi odborných zdrojů (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.). Práce nebyla posouzena jako plagiát, přesto se jedná o závažné nedostatky. Komise ocenila úsilí věnované praktické části.