Předmětem této bakalářské práce je teoretická příprava a zpracování podnikatelského plánu pro založení čajovny ve Zlíně. Teoretická část obsahuje základní pojmy související s podnikáním a založením nového podniku v České republice a strukturou podnikatelského plánu. V praktické části je sestaven podnikatelský plán pro založení čajovny. Součástí praktické části je i marketingový výzkum, který autorovi pomohl v další realizaci podnikatelského záměru. Hlavním cílem praktické části je zjistit, zda je podnikatelský záměr realizovatelný.
Anotace v angličtině
The subject matter of this bachelor thesis is theoretical preparation and processing of a business plan for the foundation of a tea room in Zlín. The theoretical part contains basic terms related to entrepreneurship and establishing of new business in the Czech Republic and structure of the business plan. In the practical part is created a business plan for a tea room. Part of it is also marketing research which helped the author in the further realization of the business plan. The main goal of the practical part is to find out whether the business is viable.
Klíčová slova
podnikatelský plán, založení podniku, podnikání, finanční plán, čajovna
Klíčová slova v angličtině
business plan, setting up a business, entrepreneurship, financial plan, tea room
Rozsah průvodní práce
61 s. (83 115)
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je teoretická příprava a zpracování podnikatelského plánu pro založení čajovny ve Zlíně. Teoretická část obsahuje základní pojmy související s podnikáním a založením nového podniku v České republice a strukturou podnikatelského plánu. V praktické části je sestaven podnikatelský plán pro založení čajovny. Součástí praktické části je i marketingový výzkum, který autorovi pomohl v další realizaci podnikatelského záměru. Hlavním cílem praktické části je zjistit, zda je podnikatelský záměr realizovatelný.
Anotace v angličtině
The subject matter of this bachelor thesis is theoretical preparation and processing of a business plan for the foundation of a tea room in Zlín. The theoretical part contains basic terms related to entrepreneurship and establishing of new business in the Czech Republic and structure of the business plan. In the practical part is created a business plan for a tea room. Part of it is also marketing research which helped the author in the further realization of the business plan. The main goal of the practical part is to find out whether the business is viable.
Klíčová slova
podnikatelský plán, založení podniku, podnikání, finanční plán, čajovna
Klíčová slova v angličtině
business plan, setting up a business, entrepreneurship, financial plan, tea room
Zásady pro vypracování
Literární rešerše na zakládání nového podnikatelského subjektu
Analýza možností financování podnikatelského záměru
Analýza konkurence a segmentace trhu
Sestavení podnikatelského plánu
Sestavení marketingové strategie
Zásady pro vypracování
Literární rešerše na zakládání nového podnikatelského subjektu
Analýza možností financování podnikatelského záměru
Analýza konkurence a segmentace trhu
Sestavení podnikatelského plánu
Sestavení marketingové strategie
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets and Strategies: America's Best-Selling Business Plan Guide. 6th ed. Palo Alto: Planning Shop.
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Roberts, Mary Lou, and Debra L. Zahay. 2013. Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies. 3rd ed. Mason: South-Western/Cengage Learning.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1st ed. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets and Strategies: America's Best-Selling Business Plan Guide. 6th ed. Palo Alto: Planning Shop.
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Gattis, Chris. 2010. Business Plan Template: How to Write a Business Plan. Huntsville: Blue Point Publishers.
Roberts, Mary Lou, and Debra L. Zahay. 2013. Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies. 3rd ed. Mason: South-Western/Cengage Learning.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1st ed. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q, Banyahya: Which location of current existing shop or place would be the best for your Tea Room? A: SVIT area, no particular space.
Q, Banyahya: Will you invest in this project your savings? A: Yes, but prepared to take a loan.
Q, Kramoliš: Where was the questionnaire distributed? Where are the respondents from? A: Online, social websites in groups related to Zlín.
Q, Kramoliš: What role would summers play in Čavárna and its revenues? A: An important role, revenues lower.
Q, Kramoliš: Do you think the rent 20 000 Kč per month for the premises specified (150m2, a terrace) is possible to obtain in the Svit area in Zlín? Why? A: It is possible. Does not include energies.
Q, Kramoliš: Could you explain the full-time employee’s salary as well as why you think it’s adequate? A: It is only initial salary, will go higher with tips.