Tato práce pojednává o amerických Otcích zakladatelích a jejich názorech na otroctví. Zejména se zabývá rozpory v jejich slovech a činech. V období Americké revoluce získali Otcové zakladatelé svobodu pro Američany, ale následně jí odepřeli černochům. Proč tak učinili je tématem této práce. Ta na konci dojde k závěru, že se Otcové zakladatelé rozhodli zachovat otroctví, protože věděli, že americký národ by ve svých začátcích nemohl přežít občanskou vállku.
Anotace v angličtině
This thesis concerns with the U.S. Founding Fathers and their opinions about slavery. It especially focuses on contradictions between their words and actions. During the American Revolutionary Era, the Founding Fathers won freedom for all Americans but then denied it to blacks. Why they did so is the topic of this thesis. Ultimately, this thesis concludes that the Founding Fathers chose to maintain slavery because they knew American nation would not be able to endure the civil war in its early stages.
Klíčová slova
Otcové zakladatelé, otroctví, Americká revoluce, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Klíčová slova v angličtině
Founding Fathers, slavery, American Revolution, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Rozsah průvodní práce
39 stran
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce pojednává o amerických Otcích zakladatelích a jejich názorech na otroctví. Zejména se zabývá rozpory v jejich slovech a činech. V období Americké revoluce získali Otcové zakladatelé svobodu pro Američany, ale následně jí odepřeli černochům. Proč tak učinili je tématem této práce. Ta na konci dojde k závěru, že se Otcové zakladatelé rozhodli zachovat otroctví, protože věděli, že americký národ by ve svých začátcích nemohl přežít občanskou vállku.
Anotace v angličtině
This thesis concerns with the U.S. Founding Fathers and their opinions about slavery. It especially focuses on contradictions between their words and actions. During the American Revolutionary Era, the Founding Fathers won freedom for all Americans but then denied it to blacks. Why they did so is the topic of this thesis. Ultimately, this thesis concludes that the Founding Fathers chose to maintain slavery because they knew American nation would not be able to endure the civil war in its early stages.
Klíčová slova
Otcové zakladatelé, otroctví, Americká revoluce, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Klíčová slova v angličtině
Founding Fathers, slavery, American Revolution, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů k tématu Otců zakladatelů a otroctví
Nastudování daných materiálů k tématu
Formulace cílů práce dle informací čerpaných z odborných zdrojů
Analýza a interpretace informací týkajících se tématu
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů k tématu Otců zakladatelů a otroctví
Nastudování daných materiálů k tématu
Formulace cílů práce dle informací čerpaných z odborných zdrojů
Analýza a interpretace informací týkajících se tématu
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Appleby, Joyce, and Terence Ball, eds. Jefferson: Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Finkelman, Paul. Slavery and the Founders: Race and Liberty in the Age of Jefferson. New York: M. E. Sharpe, 2001.
Franklin, Benjamin. The Autobiography of Benjamin Franklin. Boston: Digireads, 2005.
Newton, Michael E. Angry Mobs and Founding Fathers: The Fight for Control of the American Revolution. Phoenix: Elefhteria Publishing, 2011.
Morgan, Edmund S. The Challenge of the American Revolution. New York: Norton, 1978.
Seznam doporučené literatury
Appleby, Joyce, and Terence Ball, eds. Jefferson: Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Finkelman, Paul. Slavery and the Founders: Race and Liberty in the Age of Jefferson. New York: M. E. Sharpe, 2001.
Franklin, Benjamin. The Autobiography of Benjamin Franklin. Boston: Digireads, 2005.
Newton, Michael E. Angry Mobs and Founding Fathers: The Fight for Control of the American Revolution. Phoenix: Elefhteria Publishing, 2011.
Morgan, Edmund S. The Challenge of the American Revolution. New York: Norton, 1978.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, : On page 33, you state that ''slavery was not a phenomenon that could last forever.‘‘ Defend this assertion. A: (the student provided three reasons)
Q, Drábková: How do historians know the mentioned men held anti-slavery opinions (since they did not present them much in public)? Are the anti-slavery ideas reflected in their personal writings? What primary sources could you use? A: (explained and answered based on sources written by scholars)