Švédská firma Craft of Scandinavia AB vyrábí oblečení pro vrcholové a aktivní sportovce. Funkční spodní prádlo této značky přináší jednu z největších inovací v oblasti sportovního oblečení ? speciálně utkané polyesterové vlákno, které umožňuje odvod tepla a potu z povrchu těla a zvyšuje tak komfort a výkonnost uživatele. Vyšší cena těchto produktů předurčuje značku bohatším zákazníkům a nebo těm, kteří to se sportem myslí opravdu vážně.
Cílem práce na téma je na základě vlastního dotazníkového šetření sportovních odvětví najít vhodné skupiny sportovců, pro které je nutné zvolit správný komunikační tón a vhodnou pozici značky.
Annotation in English
Craft?s underwear starts with one of the major innovations in modern times in terms of functional sports clothes ? a specially knitted polyester fibre. The fabric proved to be excellent in dispersing moisture and improving the body climate during basically every form of physical activity, with increased performance as a result.
Craft was focused on cross country skiing so far and in print advertisement was usually promoted first layer ? functional underwear. Higher prices predetermine this brand for richer customers and to hard-core sportsmen, who don´t care about the price but performance. This experienced group can assess, that these products are of a high quality and money pays off in long term.
The goal of this diploma dissertation was to find attractive niches between sports branches and to set right communication and brand position of Craft Scandinavia. As a result, we can see opportunities to growth, brand awarness, who exactly are Craft users or who can soon become a new customer. Meanwhile each sport card presents basic facts about branch and adds its strenghts and weaknesses as well as opportunities and threats for this brand. That enables to focus on attractive segments and communicate in a right way leading to a market success.
Keywords
segmentace, positioning, branding, funkční oblečení, sportovní odvětví
Keywords in English
segmentation, positioning, branding, functional underwear, sport branch
Length of the covering note
65 s., 2 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Švédská firma Craft of Scandinavia AB vyrábí oblečení pro vrcholové a aktivní sportovce. Funkční spodní prádlo této značky přináší jednu z největších inovací v oblasti sportovního oblečení ? speciálně utkané polyesterové vlákno, které umožňuje odvod tepla a potu z povrchu těla a zvyšuje tak komfort a výkonnost uživatele. Vyšší cena těchto produktů předurčuje značku bohatším zákazníkům a nebo těm, kteří to se sportem myslí opravdu vážně.
Cílem práce na téma je na základě vlastního dotazníkového šetření sportovních odvětví najít vhodné skupiny sportovců, pro které je nutné zvolit správný komunikační tón a vhodnou pozici značky.
Annotation in English
Craft?s underwear starts with one of the major innovations in modern times in terms of functional sports clothes ? a specially knitted polyester fibre. The fabric proved to be excellent in dispersing moisture and improving the body climate during basically every form of physical activity, with increased performance as a result.
Craft was focused on cross country skiing so far and in print advertisement was usually promoted first layer ? functional underwear. Higher prices predetermine this brand for richer customers and to hard-core sportsmen, who don´t care about the price but performance. This experienced group can assess, that these products are of a high quality and money pays off in long term.
The goal of this diploma dissertation was to find attractive niches between sports branches and to set right communication and brand position of Craft Scandinavia. As a result, we can see opportunities to growth, brand awarness, who exactly are Craft users or who can soon become a new customer. Meanwhile each sport card presents basic facts about branch and adds its strenghts and weaknesses as well as opportunities and threats for this brand. That enables to focus on attractive segments and communicate in a right way leading to a market success.
Keywords
segmentace, positioning, branding, funkční oblečení, sportovní odvětví
Keywords in English
segmentation, positioning, branding, functional underwear, sport branch
Research Plan
1. S využitím domácích i zahraničních aktuálních literárních zdrojů proveďte literární rešerši se zaměřením na nástroje PR a "brandbuilding".
2. Pro zjištění současného stavu řešené problematiky využijte primárního kvantitativního výzkumu i sběru sekundárních informací.
3. Proveďte syntézu dílčích zjištění formou prezentace deseti karet nejatraktivnějších segmentů firmy.
4. V závěru navrhněte využití výzkumu pro firmu v oblasti profilace jednotlivých segmentů.
Research Plan
1. S využitím domácích i zahraničních aktuálních literárních zdrojů proveďte literární rešerši se zaměřením na nástroje PR a "brandbuilding".
2. Pro zjištění současného stavu řešené problematiky využijte primárního kvantitativního výzkumu i sběru sekundárních informací.
3. Proveďte syntézu dílčích zjištění formou prezentace deseti karet nejatraktivnějších segmentů firmy.
4. V závěru navrhněte využití výzkumu pro firmu v oblasti profilace jednotlivých segmentů.
Recommended resources
AEKER, D. A.: Brand building, Computer Press, Brno 2003, ISBN 80-7226-885-
PŘIBOVÁ, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi, 1. vydání, Grada Publishing, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-
SMITH, P.: Moderní marketing, Computer Press, Praha 2000, ISBN 80-7226- 252
SVĚTLÍK, J.: Marketing - cesta k trhu, 2. vydání, Copyright 1994
FORET, M. a kol.: Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Grada, Praha 2003, ISBN 80-247-0385-8
Recommended resources
AEKER, D. A.: Brand building, Computer Press, Brno 2003, ISBN 80-7226-885-
PŘIBOVÁ, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi, 1. vydání, Grada Publishing, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-
SMITH, P.: Moderní marketing, Computer Press, Praha 2000, ISBN 80-7226- 252
SVĚTLÍK, J.: Marketing - cesta k trhu, 2. vydání, Copyright 1994
FORET, M. a kol.: Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Grada, Praha 2003, ISBN 80-247-0385-8