Thesis info 1. Teoretická část: Fotografie jako filmový záběr 2. Praktická část: a) autorská publikace: Little Town b) volný výstavní soubor: Little Town
Táto diplomová práca sa venuje filmovému prístupu v inscenovanej fotografii. Zameriava sa predovšetkým na autorov, ktorí sa vo svojej tvorbe snažia pracovať podobným prístupom ako filmári a samotný film je pre ich prácu zásadnou inšpiráciou.
V diplomovej práci sa opieram o historické aspekty, ktoré sú takmer v každom výtvarnom umení základným východiskom k tvorbe a samotným výberom umelcov - fotografov, ktorí sa zameriavajú výhradne na inscenovanú fotografiu. Výber zahraničných autorov - fotografov, pozostáva od 70. rokov 20. storočia po súčasnosť. V rámci obsahovej náplne svojej práce som sa nesnažila poukázať na fotografie, ktoré vznikli počas natáčania filmu, ani na fotografie ako moment alebo výrez z filmu.
Annotation in English
This diploma thesis deals with film approach in the staged photography. It focuses mainly on the artists who try to work in a similar way like filmmakers and the film itself is a major inspiration for their work.
In the diploma thesis, I am interested in the historical aspects, which are almost in every visual art the basic starting point for the creation and the selection of the artists - photographers, who focus exclusively on the staged photography. The selection of foreign authors - photographers, consists from the 70s of the 20th century until the present. As part of the content of my work, I did not try to point to the photos taken during the filming of the film, nor to photos such as a moment or a cut from the film.
Táto diplomová práca sa venuje filmovému prístupu v inscenovanej fotografii. Zameriava sa predovšetkým na autorov, ktorí sa vo svojej tvorbe snažia pracovať podobným prístupom ako filmári a samotný film je pre ich prácu zásadnou inšpiráciou.
V diplomovej práci sa opieram o historické aspekty, ktoré sú takmer v každom výtvarnom umení základným východiskom k tvorbe a samotným výberom umelcov - fotografov, ktorí sa zameriavajú výhradne na inscenovanú fotografiu. Výber zahraničných autorov - fotografov, pozostáva od 70. rokov 20. storočia po súčasnosť. V rámci obsahovej náplne svojej práce som sa nesnažila poukázať na fotografie, ktoré vznikli počas natáčania filmu, ani na fotografie ako moment alebo výrez z filmu.
Annotation in English
This diploma thesis deals with film approach in the staged photography. It focuses mainly on the artists who try to work in a similar way like filmmakers and the film itself is a major inspiration for their work.
In the diploma thesis, I am interested in the historical aspects, which are almost in every visual art the basic starting point for the creation and the selection of the artists - photographers, who focus exclusively on the staged photography. The selection of foreign authors - photographers, consists from the 70s of the 20th century until the present. As part of the content of my work, I did not try to point to the photos taken during the filming of the film, nor to photos such as a moment or a cut from the film.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
The Cinematic (Documentary Sources in Contemporary Art) by David Campany - Powell's Books
Constructed Realities: The Art of Staged Photography: Zdenek Felix, Andreas Vowinckel, Michael Kohler: 9783905514544: Amazon.com: Books
Acting the Part: Photography As Theatre: Lori Pauli, Marta Weiss, Ann Thomas, Karen Henry: 9781858943282: Amazon.com: Books
Recommended resources
The Cinematic (Documentary Sources in Contemporary Art) by David Campany - Powell's Books
Constructed Realities: The Art of Staged Photography: Zdenek Felix, Andreas Vowinckel, Michael Kohler: 9783905514544: Amazon.com: Books
Acting the Part: Photography As Theatre: Lori Pauli, Marta Weiss, Ann Thomas, Karen Henry: 9781858943282: Amazon.com: Books
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Prezentace toeretické části práce vykazovala přehled o tématu a suverenitu projevu. Výhrady směřovaly k ne zcela jednoznačnému názvu práce. Knižní publikaci bylo vytýkáno nadbytečné množství snímků rozmělňující její celkové vyznění.