Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Motiv sportu ve výtvarné fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: You Will Never Walk Alone b) volný výstavní soubor: Champions
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Motiv sportu ve výtvarné fotografii
2. Praktická část:
a) autorská publikace:
You Will Never Walk Alone
b) volný výstavní soubor:
Champions
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: The Motif of Sport in Fine Art Photography 2.
Practical part: a) You Will Never Walk Alone
b) Champions
Název dle studenta
1. Teoretická část: Motiv sportu ve výtvarné fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: You Will Never Walk Alone b) volný výstavní soubor: Champions
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: The Motif of Sport in Fine Art Photography 2. Practical part: a) You Will Never Walk Alone b) Champions
V diplomové práci se autor věnuje motivu sportu ve výtvarné fotografii. Práce představuje různé pohledy na vztah sportu, umění a fotografie i to, jakým způsobem se vzájemně ovlivňují. Druhá kapitola shrnuje vývoj motivu sportu ve výtvarném umění, což dále umožňuje zasadit sport ve fotografii do historického a uměleckého kontextu. Ve druhé části práce se autor věnuje motivu sportu ve fotografii, kde jsou kapitoly volně řazeny podle kontextuálních a žánrových souvislostí. Cílem je uceleně popsat vývoj motivu sportu ve fotografii od jejího počátku po moderní tendence se zaměřením na světové i české autory.
Anotace v angličtině
In this thesis, the author focuses on the theme of sport in art photography. The thesis presents different views on the relation of sport, art and photography and the way they influence each other. The second chapter summarizes the evolution of the sport's theme in fine arts which further enables to put the theme of sport in art photography in the historical and artistic context. In the second part of the thesis, the author focuses on the theme of sport in photography and the chapters are arranged based on their contextual and genre context. The aim is to fully describe the evolution of sport in photography from the early age to the modern tendencies with foccusing on the world and Czech authors.
Klíčová slova
sport, fotografie, výtvarné umění, kult osobnosti, sportovní magazíny, reportážní fotografie, sport a propaganda, reklamní fotografie, dokumentární fotografie, Eadweard Muybridge, Jacques Henri Lartigue, Hans van der Meer, Tomáš Pospěch, Annie Leibovitz, Carlos Serrao, Neil Leifer, Mária Švarbová
Klíčová slova v angličtině
sport, photography, art, history of photography, cult of personality, sports magazines, reportage photography, sport and propaganda, advertising photography, documentary photography, Eadweard Muybridge, Jacques Henri Lartigue, Hans van der Meer, Tomas Pospech, Annie Leibovitz, Carlos Serrao, Neil Leifer, Maria Svarbova
Rozsah průvodní práce
92 s. (99 427 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci se autor věnuje motivu sportu ve výtvarné fotografii. Práce představuje různé pohledy na vztah sportu, umění a fotografie i to, jakým způsobem se vzájemně ovlivňují. Druhá kapitola shrnuje vývoj motivu sportu ve výtvarném umění, což dále umožňuje zasadit sport ve fotografii do historického a uměleckého kontextu. Ve druhé části práce se autor věnuje motivu sportu ve fotografii, kde jsou kapitoly volně řazeny podle kontextuálních a žánrových souvislostí. Cílem je uceleně popsat vývoj motivu sportu ve fotografii od jejího počátku po moderní tendence se zaměřením na světové i české autory.
Anotace v angličtině
In this thesis, the author focuses on the theme of sport in art photography. The thesis presents different views on the relation of sport, art and photography and the way they influence each other. The second chapter summarizes the evolution of the sport's theme in fine arts which further enables to put the theme of sport in art photography in the historical and artistic context. In the second part of the thesis, the author focuses on the theme of sport in photography and the chapters are arranged based on their contextual and genre context. The aim is to fully describe the evolution of sport in photography from the early age to the modern tendencies with foccusing on the world and Czech authors.
Klíčová slova
sport, fotografie, výtvarné umění, kult osobnosti, sportovní magazíny, reportážní fotografie, sport a propaganda, reklamní fotografie, dokumentární fotografie, Eadweard Muybridge, Jacques Henri Lartigue, Hans van der Meer, Tomáš Pospěch, Annie Leibovitz, Carlos Serrao, Neil Leifer, Mária Švarbová
Klíčová slova v angličtině
sport, photography, art, history of photography, cult of personality, sports magazines, reportage photography, sport and propaganda, advertising photography, documentary photography, Eadweard Muybridge, Jacques Henri Lartigue, Hans van der Meer, Tomas Pospech, Annie Leibovitz, Carlos Serrao, Neil Leifer, Maria Svarbova
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
VOLF, Petr. Sport je umění: sportovní tematika v českém výtvarném umění 20. a 21. století. KANT, 2015
HOHLER, Vilém a Jiří KÖSSL. Sport v umění. 1. vyd. Praha: Olympia, 1989. Spartakus (Olympia)
OLIVOVÁ, Věra. Odvěké kouzlo sportu. Praha: Olympia, 1989. 285 s.
ČERNÁ, Eliška. Sport ve výtvarném umění. Brno, 2007. Masarykova univerzita v Brně
Výtvarné umění a sport. Praha, 2011. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce MgA. Lucie Tatarová
Seznam doporučené literatury
VOLF, Petr. Sport je umění: sportovní tematika v českém výtvarném umění 20. a 21. století. KANT, 2015
HOHLER, Vilém a Jiří KÖSSL. Sport v umění. 1. vyd. Praha: Olympia, 1989. Spartakus (Olympia)
OLIVOVÁ, Věra. Odvěké kouzlo sportu. Praha: Olympia, 1989. 285 s.
ČERNÁ, Eliška. Sport ve výtvarném umění. Brno, 2007. Masarykova univerzita v Brně
Výtvarné umění a sport. Praha, 2011. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce MgA. Lucie Tatarová
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na výtky obsažené v oponentském posudku student odpovídal pohotově a do značné míry osvětlil i sporné části teoretické práce. Diskuse ohledně praktické části diplomové práce se týkala zejména vhodnosti volby výřezu v rámci výstavního souboru a formátu publikace.