Bakalářská práce se věnuje problematice dezintegrace a atomizace současné rodiny což můžeme chápat i jako izolovanost a uzavřenost. Zkoumá pohledy žáků základní školy na tuto oblast. Celá práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s definicí, strukturou a funkcí rodiny. Dále se zaměřuje na proměny současné rodiny, její krizi, změnu výchovy a nové trendy v rodině. Poslední kapitola nás seznamuje s problematikou izolovanosti a uzavřenosti rodiny. Praktická část zjišťuje na základě kvantitativní metody, pomocí dotazníku, jaký je názor žáků základní školy k dezintegraci a atomizaci současné rodiny.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problems of today's families such as disintegration issues and fragmentation, which can be understood as isolation and also unsociability. It's taking into account the primary school's students points of view. The thesis is devided into two parts, the theoretical and the practical part. The theoretical part acquaints the readers with a defi-nition, structure and a function of a family. Then it focuses on changes in today's families, it's crisis, it's changes in the way of upbringing, and the contemporary trends in the fami-lies. The last chapter of the theoretical part deals with the problems of isolation and unso-ciability of a family. The practical part is based on a quantitative research. Using a ques-tionnaire it's looking into the points of view of primary school's students, their opinions on the disintegration and the fragmentation of today's families.
family, function of the family, family transformation, isolation of the family, pressured parents, disintegration, fragmentation
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice dezintegrace a atomizace současné rodiny což můžeme chápat i jako izolovanost a uzavřenost. Zkoumá pohledy žáků základní školy na tuto oblast. Celá práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s definicí, strukturou a funkcí rodiny. Dále se zaměřuje na proměny současné rodiny, její krizi, změnu výchovy a nové trendy v rodině. Poslední kapitola nás seznamuje s problematikou izolovanosti a uzavřenosti rodiny. Praktická část zjišťuje na základě kvantitativní metody, pomocí dotazníku, jaký je názor žáků základní školy k dezintegraci a atomizaci současné rodiny.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problems of today's families such as disintegration issues and fragmentation, which can be understood as isolation and also unsociability. It's taking into account the primary school's students points of view. The thesis is devided into two parts, the theoretical and the practical part. The theoretical part acquaints the readers with a defi-nition, structure and a function of a family. Then it focuses on changes in today's families, it's crisis, it's changes in the way of upbringing, and the contemporary trends in the fami-lies. The last chapter of the theoretical part deals with the problems of isolation and unso-ciability of a family. The practical part is based on a quantitative research. Using a ques-tionnaire it's looking into the points of view of primary school's students, their opinions on the disintegration and the fragmentation of today's families.
family, function of the family, family transformation, isolation of the family, pressured parents, disintegration, fragmentation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, její proměny, dezintegrace a atomizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, její proměny, dezintegrace a atomizace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Ilustroval Vladimír JIRÁNEK. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Studijní texty. ISBN 80-86429-58-X.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
GILLERNOVÁ, Ilona, Vladimír KEBZA a Milan RYMEŠ. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada, 2011. Psyché. ISBN 978-80-247-2798-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Ilustroval Vladimír JIRÁNEK. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Studijní texty. ISBN 80-86429-58-X.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
GILLERNOVÁ, Ilona, Vladimír KEBZA a Milan RYMEŠ. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada, 2011. Psyché. ISBN 978-80-247-2798-1.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka byla na obhajobu připravena. Objasnila zaměření práce, představila teoretická východiska, metodiku výzkumu. Blíže se zaměřila na výsledky výzkumu a doporučení pro praxi.
Měla jste i respondenty z neúplných rodin? (Mgr. Eva Šalenová) Ano, ale vyřazovala jsem je.
Studentka adekvátně zodpověděla otázky uvedené v posudcích.
Prezentace byla srozumitelná a odborná. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. doporučil neprezentovat výsledky otázku po otázce a přesněji interpretovat závěry výzkumu, nezobecňovat.