Tématem Bakalářské práce je vyhodnocení míry vnímané vlastní účinnosti klíčových pra-covníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Zabývá se samotnou teorií vníma-né vlastní účinnosti, náhradní výchovnou péčí a také klíčovými pracovníky. Na základě dotazníkového šetření je zjištěna míra vnímané vlastní činnosti klíčových pracovníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc.
Anotace v angličtině
Presented Bachelor's thesis deals with the assessment of the self-efficacy level of key workers in facilities for children requiring immediate assistance. The thesis focuses on the self-efficacy theory, institutional care and key workers as well. To determine the self-efficacy level of key workers in facilities for children requiring immediate assistance a questionnaire was used.
Klíčová slova
vnímaná vlastní účinnost, ústavní péče, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, or-gán sociálně právní ochrany dětí, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
self-efficacy, institutional care, facilities for children requiring immediate assistance, social and legal protection of children , key workers
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem Bakalářské práce je vyhodnocení míry vnímané vlastní účinnosti klíčových pra-covníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Zabývá se samotnou teorií vníma-né vlastní účinnosti, náhradní výchovnou péčí a také klíčovými pracovníky. Na základě dotazníkového šetření je zjištěna míra vnímané vlastní činnosti klíčových pracovníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc.
Anotace v angličtině
Presented Bachelor's thesis deals with the assessment of the self-efficacy level of key workers in facilities for children requiring immediate assistance. The thesis focuses on the self-efficacy theory, institutional care and key workers as well. To determine the self-efficacy level of key workers in facilities for children requiring immediate assistance a questionnaire was used.
Klíčová slova
vnímaná vlastní účinnost, ústavní péče, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, or-gán sociálně právní ochrany dětí, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
self-efficacy, institutional care, facilities for children requiring immediate assistance, social and legal protection of children , key workers
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, faktorů ovlivňujících vlastní účinnost a sociálně právní ochrany dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti náhradní rodinné péče, faktorů ovlivňujících vlastní účinnost a sociálně právní ochrany dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Vyd. 2, přeprac. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny: v kontextu plánování péče. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0522-7.
WIEGEROVÁ, Adriana. Self-efficacy: (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012. ISBN 978-80-10-02355-4.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Vyd. 2, přeprac. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny: v kontextu plánování péče. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0522-7.
WIEGEROVÁ, Adriana. Self-efficacy: (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačných súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012. ISBN 978-80-10-02355-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka srozumitelně prezentovala obsah své bakalářské práce. Představila teoretická východiska i praktickou část práce. Pojednala o metodice výzkumu, seznámila s výsledky výzkumu. Postupně zodpovídala otázky uvedené v posudcích.
Jaký test jste použila pro ověření hypotéz
(Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.)? T-test. Zjišťovala jste podmínky pro naplnění podmínek využití t-testu? Studentka nezjišťovala.
Jak může být Vaše téma a výzkum přínosné pro sociální pedagogiku? Studentka uvedla. Komise uvedla další doporučení k interpretaci dat, ocenila pečlivé zpracování práce.