Bakalářská práce se zaměřuje na rizikové chování dětí a mládeže v dětských domovech ve Zlínském kraji. Tato práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol a je v ní vymezeno nefunkční rodinné prostředí, které přispívá k umístění dětí do dětského domova. Rozděluje jednotlivé rizikové chování a popisuje formy ústavní péče u nás. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na rozbor kvantitativního výzkumu. Obsahuje rozbor dotazníků a analýzu celého výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is intended on risk behaviour of children and teenagers in children's homes in Zlín region. This bachelor thesis is divided to theoretical and practical part. Theoretical part is divided to three chapters and there is defined dysfunctional family environment, that contributes on the following placement of children. It divides individual risk behaviour and describes forms of institutional care in our country. Practical part of the bachelor thesis focuses on analysis of quantitative research. It contains the analysis of questionnaires and the analysis of the whole research.
Klíčová slova
Ústavní péče, dětský domov, riziková mládež, rizikové chování, rodina, dospívající
Klíčová slova v angličtině
institutional care, orphanage, adolescents at risk, risky behaviour, family, adolescent
Rozsah průvodní práce
65 s. (12770)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na rizikové chování dětí a mládeže v dětských domovech ve Zlínském kraji. Tato práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol a je v ní vymezeno nefunkční rodinné prostředí, které přispívá k umístění dětí do dětského domova. Rozděluje jednotlivé rizikové chování a popisuje formy ústavní péče u nás. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na rozbor kvantitativního výzkumu. Obsahuje rozbor dotazníků a analýzu celého výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is intended on risk behaviour of children and teenagers in children's homes in Zlín region. This bachelor thesis is divided to theoretical and practical part. Theoretical part is divided to three chapters and there is defined dysfunctional family environment, that contributes on the following placement of children. It divides individual risk behaviour and describes forms of institutional care in our country. Practical part of the bachelor thesis focuses on analysis of quantitative research. It contains the analysis of questionnaires and the analysis of the whole research.
Klíčová slova
Ústavní péče, dětský domov, riziková mládež, rizikové chování, rodina, dospívající
Klíčová slova v angličtině
institutional care, orphanage, adolescents at risk, risky behaviour, family, adolescent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní péče, rodiny jako primárního výchovného prostředí a sociálně patologických jevů u adolescentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní péče, rodiny jako primárního výchovného prostředí a sociálně patologických jevů u adolescentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče 2. Praha: Slon, 1999. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence, možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost, současné poznatky a perspektivy léčby. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-831-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika Niesen a kol. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče 2. Praha: Slon, 1999. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence, možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost, současné poznatky a perspektivy léčby. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-831-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika Niesen a kol. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce a dále se věnovala praktické části bakalářské práce. Studentka představila výzkumné otázky, výzkumné cíle, technika sběru dat a výzkumný soubor. Následně byly prezentovány výsledky výzkumu. Na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise (dr. Hrbáčková se doptávala na výzkumný nástroj a konkrétní položky). Studentka byla k obhajobě připravená.