Tato diplomová práce pojednává zejména o cestovním ruchu seniorů, který je v dnešní době velmi populární, a to nejen díky fondu volného času seniorů. Právě z důvodu vzrůstající popularity tohoto fenoménu se jím tato práce bude dopodrobna zabývat. V teoretické části je popsán cestovní ruch obecně a dále charakterizován cestovní ruch seniorů, je zde také rozebráno téma cestovních kanceláří i agentur a tvorba produktu cestovního ruchu. V praktické části je představena vybraná cestovní agentura a na základě dotazníkového šetření navržen projekt zavedení nových produktů cestovního ruchu v podobě nových výletů pro klienty vybrané cestovní agentury. Projekt je podroben rizikové, časové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis aims to define senior tourism, which is very popular nowadays, not only because of the fund of senior´s free time. Because of the increasing popularity of this phenomenon desribes it this work in detail. In the theoretical part is described tourism in general, then is defined senior tourism and is also analyzed the topic of touroperators, travel agencies and creation of the product of tourism. In the project part is introduced the particular travel agency and on the base of marketing research are proposed new products in the form of new trips for clients of the particular travel agency. Project is also analyzed in the terms of costs, time and risks.
Tato diplomová práce pojednává zejména o cestovním ruchu seniorů, který je v dnešní době velmi populární, a to nejen díky fondu volného času seniorů. Právě z důvodu vzrůstající popularity tohoto fenoménu se jím tato práce bude dopodrobna zabývat. V teoretické části je popsán cestovní ruch obecně a dále charakterizován cestovní ruch seniorů, je zde také rozebráno téma cestovních kanceláří i agentur a tvorba produktu cestovního ruchu. V praktické části je představena vybraná cestovní agentura a na základě dotazníkového šetření navržen projekt zavedení nových produktů cestovního ruchu v podobě nových výletů pro klienty vybrané cestovní agentury. Projekt je podroben rizikové, časové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis aims to define senior tourism, which is very popular nowadays, not only because of the fund of senior´s free time. Because of the increasing popularity of this phenomenon desribes it this work in detail. In the theoretical part is described tourism in general, then is defined senior tourism and is also analyzed the topic of touroperators, travel agencies and creation of the product of tourism. In the project part is introduced the particular travel agency and on the base of marketing research are proposed new products in the form of new trips for clients of the particular travel agency. Project is also analyzed in the terms of costs, time and risks.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na oblast cestovních kanceláří a agentur, tvorby produktů cestovních agentur.
Praktická část
Analyzuje současný stav nabídky a poptávky vybrané cestovní agentury a její konkurenci.
Na základě provedených analýz vytvořte novou nabídku produktů pro specifickou klientelu cestovní agentury - seniory.
Výsledný produkt zhodnoťte z časového, nákladového a rizikového hlediska.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na oblast cestovních kanceláří a agentur, tvorby produktů cestovních agentur.
Praktická část
Analyzuje současný stav nabídky a poptávky vybrané cestovní agentury a její konkurenci.
Na základě provedených analýz vytvořte novou nabídku produktů pro specifickou klientelu cestovní agentury - seniory.
Výsledný produkt zhodnoťte z časového, nákladového a rizikového hlediska.
Závěr
Seznam doporučené literatury
INDROVÁ, Jarmila a kol. Cestovní ruch pro všechny. 1. vyd. Praha: Tribun EU, 2008, 89 s. ISBN 978-80- 7399-407-5.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978- 80-247-4603-6.
PAGE, Stephen. Tourism management. Fifth edition. New York: Routledge, 2015, 467 s. ISBN 978-1-138-78457-4.
PALATKOVÁ, Monika a kol. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vydání. Praha: Grada, 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
SYSEL, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2010, 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
TARSSANEN, Sanna. Handbook for Experience Tourism Agents. Finland: Univesity of Lapland Press, 2005, 109 s. EAN 9789525585070.
Seznam doporučené literatury
INDROVÁ, Jarmila a kol. Cestovní ruch pro všechny. 1. vyd. Praha: Tribun EU, 2008, 89 s. ISBN 978-80- 7399-407-5.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978- 80-247-4603-6.
PAGE, Stephen. Tourism management. Fifth edition. New York: Routledge, 2015, 467 s. ISBN 978-1-138-78457-4.
PALATKOVÁ, Monika a kol. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vydání. Praha: Grada, 2013, 224 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
SYSEL, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2010, 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
TARSSANEN, Sanna. Handbook for Experience Tourism Agents. Finland: Univesity of Lapland Press, 2005, 109 s. EAN 9789525585070.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Jurigová, Ph.D. 25 bodů. U zájazdov Olomouc a Praha nepočítate s rizikom neobsadenosti 20 % (str. 99 a str. 101), vysvetlite prečo a objasnite dovod, prečo s rizikom neobsadenosti počítáme. Zodpovězeno zcela. Súhlasí CA Futura a Exotour s Vami navrhnutými výletmi a plánuje ich zaradiť do portfolia svojich služieb? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Karel Slinták, Ph.D. 20 bodů. Kolik zaměstnanců zaměstnává zkoumaná CA, jaké má roční tržby a co byste označila za její největší konkurenční hrozbu? Zodpovězeno zcela.
Ing. Karel Slinták, Ph.D.: Proč jsou v projektu řešeny dvě cestovní agentury? Zodpovězeno zcela.
Doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.: Jaký je rozdíl mezi cestovními agenturami a cestovními kancelářemi? Zodpovězeno zcela.