Tématem bakalářské práce je další vzdělávání pracovníků v sociálních službách ve vybraných zařízeních. Hlavním cílem práce je zjistit hodnocení účelnosti dalšího vzdělávání v organizacích pohledem pracovníků v sociálních službách. Práce je dělena na teoretickou a empirickou část. První část se věnuje teoretickým poznatkům týkajících se sociálních služeb, profesi pracovníka v sociálních službách, a nakonec samotnému dalšímu vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Obsahem empirické části jsou výsledky výzkumného šetření, tedy zjištění, jak pracovníci v sociálních službách hodnotí účelnost dalšího vzdělávání. Pro zjištění daných skutečností je volena metoda kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníku vyplněných pracovníky v sociálních službách z vybraných zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Further Education Of Social Workers In Selected Facilities. The main aim of this work is to establish the assessment of the effectiveness of further education in organizations from the perspective of workers in social services. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The first part deals with theoretical findings regarding social services, the profession of a worker in social services, and finally the question of further education of social workers. The empiric part consists of the results of the research, i.e. determining how workers in social services assess the effectiveness of further education. A method of quantitative research using the questionnaire technique was chosen to determine the facts the questionnaire was filled in by social workers from selected facilities.
Klíčová slova
sociální služby, další vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, pracovník v sociálních službách, vzdělávací program, formy vzdělávání, metody vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social Services, Further Education, Staff Development, Workers In Social Services, Educational Program, Forms Of Education, Methods Of Education
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je další vzdělávání pracovníků v sociálních službách ve vybraných zařízeních. Hlavním cílem práce je zjistit hodnocení účelnosti dalšího vzdělávání v organizacích pohledem pracovníků v sociálních službách. Práce je dělena na teoretickou a empirickou část. První část se věnuje teoretickým poznatkům týkajících se sociálních služeb, profesi pracovníka v sociálních službách, a nakonec samotnému dalšímu vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Obsahem empirické části jsou výsledky výzkumného šetření, tedy zjištění, jak pracovníci v sociálních službách hodnotí účelnost dalšího vzdělávání. Pro zjištění daných skutečností je volena metoda kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníku vyplněných pracovníky v sociálních službách z vybraných zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Further Education Of Social Workers In Selected Facilities. The main aim of this work is to establish the assessment of the effectiveness of further education in organizations from the perspective of workers in social services. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The first part deals with theoretical findings regarding social services, the profession of a worker in social services, and finally the question of further education of social workers. The empiric part consists of the results of the research, i.e. determining how workers in social services assess the effectiveness of further education. A method of quantitative research using the questionnaire technique was chosen to determine the facts the questionnaire was filled in by social workers from selected facilities.
Klíčová slova
sociální služby, další vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, pracovník v sociálních službách, vzdělávací program, formy vzdělávání, metody vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social Services, Further Education, Staff Development, Workers In Social Services, Educational Program, Forms Of Education, Methods Of Education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních služeb, vzdělávání v sociálních službách a rozvoje zaměstnanců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních služeb, vzdělávání v sociálních službách a rozvoje zaměstnanců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 9788086723341.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80247-2580-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 9788086723341.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80247-2580-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretickou část práce a dále se věnovala praktické části bakalářské práce. Studentka uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle a popsala realizaci výzkumného šetření. Stručně představila použitý výzkumný nástroj a dále prezentovala výsledky výzkumu. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě a uvedla doporučení pro praxi. Studentka byla k obhajobě připravená a na otázky členů komise adekvátně reagovala (dr. Skarupská se doptávala na celoživotní vzdělávání, dr. Hrbáčková se vyjádřila k použitému dotazníku).