Bakalářská práce "Design mobilní hry a herního prostředí" se zabývá problematikou herního designu a vývojem her. Cílem práce je prozkoumat stávající a funkční řešení herních titulů, zejména po vizuální stránce a promítnout jejich dobré vlastnosti do praktické části práce, vizuálního návrhu hry Neo's Journey. V teoretické části práce popisuje termín "Hra" a zaměřuje se na historický vývoj her a herní grafiky. V této části také přibližuje důvody a motivaci lidí k hraní her a rozebírá herní mechaniku. Praktická část práce se zabývá vizuálním řešením mobilní hry Neo's Journey, popisuje zdroje inspirace a čerpá z poznatků získaných v teoretické části práce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Design of Mobile Game and Game Environment" deals with game design and game development issues. The aim of the work is to explore the functional solutions of the existing game titles, especially visually, and to project their good features into the practical part of the work, the visual design of the game, Neo's Journey. In the theoretical part of the thesis, the term "Game" and historical development of games and game design are described. In this section, the reasons and motivation of people to play games are explained and the game mechanics are examined. Practical part deals with the visual solution of the mobile game Neo's Journey, describes sources of inspiration and draws on the knowledge gained in the theoretical part of the thesis.
game, game design, visual style, illustration, mobile game, level, fun
Rozsah průvodní práce
51s (55 224 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalářská práce "Design mobilní hry a herního prostředí" se zabývá problematikou herního designu a vývojem her. Cílem práce je prozkoumat stávající a funkční řešení herních titulů, zejména po vizuální stránce a promítnout jejich dobré vlastnosti do praktické části práce, vizuálního návrhu hry Neo's Journey. V teoretické části práce popisuje termín "Hra" a zaměřuje se na historický vývoj her a herní grafiky. V této části také přibližuje důvody a motivaci lidí k hraní her a rozebírá herní mechaniku. Praktická část práce se zabývá vizuálním řešením mobilní hry Neo's Journey, popisuje zdroje inspirace a čerpá z poznatků získaných v teoretické části práce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "Design of Mobile Game and Game Environment" deals with game design and game development issues. The aim of the work is to explore the functional solutions of the existing game titles, especially visually, and to project their good features into the practical part of the work, the visual design of the game, Neo's Journey. In the theoretical part of the thesis, the term "Game" and historical development of games and game design are described. In this section, the reasons and motivation of people to play games are explained and the game mechanics are examined. Practical part deals with the visual solution of the mobile game Neo's Journey, describes sources of inspiration and draws on the knowledge gained in the theoretical part of the thesis.
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
JESSE SCHELL, The Art of Game Design: A Deck of Lenses, Second Edition. Schell Games LLC, 2014. ISBN 9780692288870
JOSEPH HOCKING, Unity in Action. Manning Publications, 2015, ISBN 9781617292323
TRACY FULLERTON, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games. Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 9780240809748
BRENDA BRATHWAITE, Challenges for Game Designers. Cengage Learning, 2008. ISBN 9781584505808
GOTHELF, Jeff. Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience. O'Reilly Media, 2013. ISBN 9781449311650
REZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN 9788087923016
Seznam doporučené literatury
JESSE SCHELL, The Art of Game Design: A Deck of Lenses, Second Edition. Schell Games LLC, 2014. ISBN 9780692288870
JOSEPH HOCKING, Unity in Action. Manning Publications, 2015, ISBN 9781617292323
TRACY FULLERTON, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games. Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 9780240809748
BRENDA BRATHWAITE, Challenges for Game Designers. Cengage Learning, 2008. ISBN 9781584505808
GOTHELF, Jeff. Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience. O'Reilly Media, 2013. ISBN 9781449311650
REZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN 9788087923016
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student vytvořil hru pro mobilní telefony s názvem Neo´s journey, kde hlavní postavou je robot Neo. Hra byla vytvořena ve výrazných neonových barvách, které se liší v různých stupních obtížnosti. Během svého vývoje prošla hra testováním a připomínky student využil k vylepšení celé aplikace. Hra je postavená na mikroanimacích, které dotváří atmosféru hry a základem je plnění úkolů, které hráč musí zvládnout, aby postoupil do vyššího levelu.
Nejvýraznější výtkou, která zazněla, byla přílišná vizuální podoba s inspirativní hrou Monument Valley.