Tematem me bakalarske prace je tisteny magazin v digitalnim veku. Vyuzivam tedy tiste- neho media s propojenim do digitalniho prostredi. Ve sve teoreticke casti teto prace se za- byvam magazinem, od pocatku procesu jeho tvoreni az do finalni faze, ale i zalezitostmi grafickymi s historickym podtextem. Dale zkoumam digitalni prostredi v navaznosti na to tistene a zjistuji moznosti rozsirene reality, od pojmu az po jeji vyuziti. Prakticka cast se pote zaobira resersi, ktere jsem se mimo jine dotkla jiz behem teoreticke casti, a podrob- nym popisem samotne prace.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor work is a Print magazine in digital age. My whole work is based on connecting print medium with the digital one. At the beginning of my theoretical part I deal with magazine, from his first to the final step. Then I also explain some matters from graphic world with the historical context. At least but not last I deal with the options of augmented reality. Fluently continuing to the practical part of my bachelor work I am doing some research and working on the work self.
magazine, print, graphic design, typography, digital design, augmented reality, botanic
Rozsah průvodní práce
60 s. (64 445 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tematem me bakalarske prace je tisteny magazin v digitalnim veku. Vyuzivam tedy tiste- neho media s propojenim do digitalniho prostredi. Ve sve teoreticke casti teto prace se za- byvam magazinem, od pocatku procesu jeho tvoreni az do finalni faze, ale i zalezitostmi grafickymi s historickym podtextem. Dale zkoumam digitalni prostredi v navaznosti na to tistene a zjistuji moznosti rozsirene reality, od pojmu az po jeji vyuziti. Prakticka cast se pote zaobira resersi, ktere jsem se mimo jine dotkla jiz behem teoreticke casti, a podrob- nym popisem samotne prace.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor work is a Print magazine in digital age. My whole work is based on connecting print medium with the digital one. At the beginning of my theoretical part I deal with magazine, from his first to the final step. Then I also explain some matters from graphic world with the historical context. At least but not last I deal with the options of augmented reality. Fluently continuing to the practical part of my bachelor work I am doing some research and working on the work self.
magazine, print, graphic design, typography, digital design, augmented reality, botanic
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů
5. Vypracování projektu
6. Zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Sběr materiálů
5. Vypracování projektu
6. Zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BERAN, V. a kol. Typografický manuál. 6. vyd. Praha: Kafka design, 2007, 159 s.
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Design publikací. Praha: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 978-80-7209-993-1
MÜLLER-BROCKMANN, Josef. Grid systems in graphic design: a visual communication manual for graphic designers, typographers and three dimensional designers = Rastersysteme für die visuelle Gestaltung : ein Handbuch für Grafiker, Typographen und Ausstellungsgestalter. 10th edition. Zurich: Niggli, 2016, 176 s. ISBN 978-3-7212-0145-1
MOSER, Horst. The art directors' handbook of professional magazine design: classic techniques and inspirational approaches. 3rd ed. London: Thames & Hudson, 2011, 294 s. ISBN 978-0-500-51573-0
Seznam doporučené literatury
BERAN, V. a kol. Typografický manuál. 6. vyd. Praha: Kafka design, 2007, 159 s.
BHASKARANOVÁ, Lakshmi. Design publikací. Praha: Slovart, 2007, 256 s. ISBN 978-80-7209-993-1
MÜLLER-BROCKMANN, Josef. Grid systems in graphic design: a visual communication manual for graphic designers, typographers and three dimensional designers = Rastersysteme für die visuelle Gestaltung : ein Handbuch für Grafiker, Typographen und Ausstellungsgestalter. 10th edition. Zurich: Niggli, 2016, 176 s. ISBN 978-3-7212-0145-1
MOSER, Horst. The art directors' handbook of professional magazine design: classic techniques and inspirational approaches. 3rd ed. London: Thames & Hudson, 2011, 294 s. ISBN 978-0-500-51573-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Tištěný magazín s digitálním přesahem je laděn do tématiky botaniky. Autorka popisovala cestu, jak se dostala k rozšířené realitě, další parametry práce, výběr barevnosti a fontů. Předvedla názornou ukázku funkčnosti práce digitálního přesahu, po přiložení telefonního zařízení na označené místo se uživateli spustí video. Pro textový obsah kontaktovala akademii věd, fotografie byly autorskými díly studentky. Práce byla odprezentována tištěnými plakáty s přírodní tématikou a samotným tištěným magazínem. Vizuálně prezentace byla vydařená a pochválena komisí. Byla položena otázka, zdali je tak kvalitní a nákladné zpracování vhodné na magazín, studentka oponovala tím, že si magazín má uživatel ukládat jako knihu. Komise vytkla použití podobných fotografiích na dvoustraně, díky monochromatičnosti nelze vidět reálnou barevnost rostlin - formalismus, povrchní obsah.