Tématem bakalářské práce jsou média a jejich vliv na chování dětí 2. stupně základních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký mají média vliv na děti a jejich chování. Strukturu práce tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na problematiku médií. Cílem teoretické části je zpracovat teoretické poznatky z oblasti médií, masmédií, mediální komunikace, mediální výchovy a mediálního vlivu. Praktická část
bakalářské práce je zaměřena na zpracování výsledků výzkumu. Cílem praktické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumu formou dotazníku, prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi.
Annotation in English
The topic of this thesis are media and their impact on the behaviour of upper primary school children. The aim of this thesis is to investigate how media affect children and their behaviour. The theoretical part is dedicated to media and aims to elaborate the findings from the areas of media, mass media, media communication and media influence. The practical part focuses on processing of the research results. The aim of the practical part is to evaluate the quantitative research using questionnaire as a means of data collection, demonstrate the research results and present recommendation for practice.
Keywords
média, masmédia, mediální komunikace, mediální výchova, vliv médií
Keywords in English
media, mass media, media communication, media education, media influence
Length of the covering note
66 s. (106 000 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tématem bakalářské práce jsou média a jejich vliv na chování dětí 2. stupně základních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký mají média vliv na děti a jejich chování. Strukturu práce tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na problematiku médií. Cílem teoretické části je zpracovat teoretické poznatky z oblasti médií, masmédií, mediální komunikace, mediální výchovy a mediálního vlivu. Praktická část
bakalářské práce je zaměřena na zpracování výsledků výzkumu. Cílem praktické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumu formou dotazníku, prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi.
Annotation in English
The topic of this thesis are media and their impact on the behaviour of upper primary school children. The aim of this thesis is to investigate how media affect children and their behaviour. The theoretical part is dedicated to media and aims to elaborate the findings from the areas of media, mass media, media communication and media influence. The practical part focuses on processing of the research results. The aim of the practical part is to evaluate the quantitative research using questionnaire as a means of data collection, demonstrate the research results and present recommendation for practice.
Keywords
média, masmédia, mediální komunikace, mediální výchova, vliv médií
Keywords in English
media, mass media, media communication, media education, media influence
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, mediální výchovy a mediální komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, mediální výchovy a mediální komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno: Barrister, 2001. Studium. ISBN 80-859-4767-6.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.
POLÁKOVÁ, Eva. Prostriedky masovej komunikácie, multikultúrna spoločnosť a vzdelávanie. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 2001. ISBN 80-805-0396-6.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita: souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. V Praze: Triton, 2007. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7254-926-9.
Recommended resources
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno: Barrister, 2001. Studium. ISBN 80-859-4767-6.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.
POLÁKOVÁ, Eva. Prostriedky masovej komunikácie, multikultúrna spoločnosť a vzdelávanie. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 2001. ISBN 80-805-0396-6.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita: souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. V Praze: Triton, 2007. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7254-926-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka stručně představila teoretická východiska práce a dále se věnovala představení praktické části. Prezentovány byly výzkumné otázky, výzkumné cíle a představen byl výzkumný soubor. Následně se studentka věnovala představení výsledků výzkumu. Na závěr odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě připravená a adekvátně reagovala.