Bakalářská práce se zabývá charakteristikou povolání sociálního pedagoga v základní škole praktické a základní škole speciální. První kapitola teoretické části se zabývá profesiografií a jejím praktickým využitím, dále metodami užívaných při zpracování profesiografických analýz a také osobností pracovníka z hlediska profesiografie. Druhá kapitola se zaměřujeme na profesi sociálního pedagoga, jeho kompetence a možnosti uplatnění sociálního pedagoga v praxi. Třetí kapitola se věnuje základní škole praktické a základní škole speciální, také vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě sociálnímu pedagogovi v základní škole. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a interpretací výzkumného šetření. Cílem práce je charakteristika povolání sociálního pedagoga v základní škole praktické a základní škole speciální.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the characteristics of the profession of a Social Pedagogue in Elementary Practical and Elementary Special schools. The first chapter deals with the theoretical part professiography and its practical use, as well as the methods used in processing professiography analyzes and personalities from the worker's point of view professiography. The second chapter focuses on the profession of social pedagogue, their competencies and possibilities of Social Pedagogue in practice. The third chapter is devoted to practical Elementary Practical and Elementary Special schools, also pupils with special educational needs and, finally, the role of a Social Pedagogue in Elementary school. The practical part deals with quantitative research and interpretation of research. The aim of the Bachelor thesis is characteristic of the profession of Social Pedagogue in Elementary Practical and Elementary Special schools.
Klíčová slova
profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, základní škola, základní škola speciální, základní škola praktická
Klíčová slova v angličtině
professiography, social pedagogue, elementary school, elementary school special, elementary school practical
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou povolání sociálního pedagoga v základní škole praktické a základní škole speciální. První kapitola teoretické části se zabývá profesiografií a jejím praktickým využitím, dále metodami užívaných při zpracování profesiografických analýz a také osobností pracovníka z hlediska profesiografie. Druhá kapitola se zaměřujeme na profesi sociálního pedagoga, jeho kompetence a možnosti uplatnění sociálního pedagoga v praxi. Třetí kapitola se věnuje základní škole praktické a základní škole speciální, také vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě sociálnímu pedagogovi v základní škole. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a interpretací výzkumného šetření. Cílem práce je charakteristika povolání sociálního pedagoga v základní škole praktické a základní škole speciální.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the characteristics of the profession of a Social Pedagogue in Elementary Practical and Elementary Special schools. The first chapter deals with the theoretical part professiography and its practical use, as well as the methods used in processing professiography analyzes and personalities from the worker's point of view professiography. The second chapter focuses on the profession of social pedagogue, their competencies and possibilities of Social Pedagogue in practice. The third chapter is devoted to practical Elementary Practical and Elementary Special schools, also pupils with special educational needs and, finally, the role of a Social Pedagogue in Elementary school. The practical part deals with quantitative research and interpretation of research. The aim of the Bachelor thesis is characteristic of the profession of Social Pedagogue in Elementary Practical and Elementary Special schools.
Klíčová slova
profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, základní škola, základní škola speciální, základní škola praktická
Klíčová slova v angličtině
professiography, social pedagogue, elementary school, elementary school special, elementary school practical
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga, základních škol praktických a speciálních.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga, základních škol praktických a speciálních.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-383-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2005. ISBN 80-89236-006.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál 2010. ISBN 807367-002-x.
Seznam doporučené literatury
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-383-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2005. ISBN 80-89236-006.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál 2010. ISBN 807367-002-x.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření své práce, obsah teoretické části práce, metodiku a výsledky výzkumného šetření.
Na otázky komise reagovala s přehledem. Na obhajobu a otázky z posudků byla připravena. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. poukázal na pečlivost zpracování práce i prezentace.