Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití profesních kompetencí sociálního pedagoga v rezortu školství. Teoretická část se zabývá činnostmi sociálního pedagoga v oblasti prevence a poradenství. V praktické části je cílem zjistit názory učitelů, vychovatelů a pedagogických pracovníků na možnost působení sociálního pedagoga ve školství.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the possibilities of professional competence of social educator in the education sector. The theoretical part deals with the activities of social educator in the field of prevention and counseling. In the practical part is to ascertain the views of teachers, tutors and teaching staff at the possible impact of social pedagogue in education.
Klíčová slova
sociální pedagog, profesní kompetence, škola, prevence, poradenství
Klíčová slova v angličtině
Social educator, professional competence, school, prevention, counseling
Rozsah průvodní práce
80 s. (91 531 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití profesních kompetencí sociálního pedagoga v rezortu školství. Teoretická část se zabývá činnostmi sociálního pedagoga v oblasti prevence a poradenství. V praktické části je cílem zjistit názory učitelů, vychovatelů a pedagogických pracovníků na možnost působení sociálního pedagoga ve školství.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the possibilities of professional competence of social educator in the education sector. The theoretical part deals with the activities of social educator in the field of prevention and counseling. In the practical part is to ascertain the views of teachers, tutors and teaching staff at the possible impact of social pedagogue in education.
Klíčová slova
sociální pedagog, profesní kompetence, škola, prevence, poradenství
Klíčová slova v angličtině
Social educator, professional competence, school, prevention, counseling
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga při práci se žáky, učiteli a rodiči.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga při práci se žáky, učiteli a rodiči.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vyd. 1. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislavě, 1994. ISBN 80-223-0817-X.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Vyd. 3., Public promotion, s.r.o. 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
GÉRINGOVÁ, J. Pomáhající profese, Vyd. 1, Triton 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
JŮZL, M. Základy pedagogiky, Brno, Institut mezioborových studií 2010. ISBN 978-80-87182-02-4.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ V. Člověk-prostředí-výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vyd. 1. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislavě, 1994. ISBN 80-223-0817-X.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Vyd. 3., Public promotion, s.r.o. 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
GÉRINGOVÁ, J. Pomáhající profese, Vyd. 1, Triton 2011. ISBN 978-80-7387-394-3.
JŮZL, M. Základy pedagogiky, Brno, Institut mezioborových studií 2010. ISBN 978-80-87182-02-4.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ V. Člověk-prostředí-výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, specifikovala výzkumný problém a cíl výzkumu. Dále studentka hovořila o výzkumných otázkách, dalších cílech a dotazována byla na typ výběru škol. Následně studentka hovořila o závěrech výzkumu a interpretovala získaná data. Prezentována byla i doporučení pro praxi a odpovědi na otázky oponenta a vedoucí. Studentka adekvátně reagovala na otázky členů komise.