- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Výzkum barevného řešení obrazu vzhledem k filmovým žánrům.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Research of color design in the main film genders
2. Practical part: Audiovisual work or thematic collection of audiovisual works, minimal length 20 min., director of photography.
Název dle studenta
Výzkum barevného řešení obrazu vzhledem k filmovým žánrům
Tato práce zkoumá barevný design obrazu v základních filmových žánrech a zároveň popisuje psychologické působení základních barev a jejich kombinací na filmového diváka.
Anotace v angličtině
This paper discusses color design of the film image in the movie genres. It also describes the psychological effect of the basic colors as well as their combinations to the audience.
Klíčová slova
film, barva, výtvarné umění, psychologie, filmové žánry
Klíčová slova v angličtině
film, color, visual arts, psychology, filmové žánry
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce zkoumá barevný design obrazu v základních filmových žánrech a zároveň popisuje psychologické působení základních barev a jejich kombinací na filmového diváka.
Anotace v angličtině
This paper discusses color design of the film image in the movie genres. It also describes the psychological effect of the basic colors as well as their combinations to the audience.
Klíčová slova
film, barva, výtvarné umění, psychologie, filmové žánry
Klíčová slova v angličtině
film, color, visual arts, psychology, filmové žánry
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné
dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za
projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný
formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné
dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za
projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný
formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BARAN Ludvík, Barva v umění, kultuře a společnosti, Státní pedagogické nakladatelství Praha,1978.
PIHAN, Roman. Mistrovství práce se světlem, Institut digitální fotografie, Praha, 2008.
BARTOŠ, Michal. Kompozice v digitální fotografii. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008.
VAN HURKMAN, Alexis. Color correction handbook: professional techniques for video and cinema. 2nd edition.
VAN HURKMAN, Alexis. Color correction look book: creative grading techniques for film and video.
MONACO, J., Jak číst film, Praha, Albatros, 2004.
Seznam doporučené literatury
BARAN Ludvík, Barva v umění, kultuře a společnosti, Státní pedagogické nakladatelství Praha,1978.
PIHAN, Roman. Mistrovství práce se světlem, Institut digitální fotografie, Praha, 2008.
BARTOŠ, Michal. Kompozice v digitální fotografii. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008.
VAN HURKMAN, Alexis. Color correction handbook: professional techniques for video and cinema. 2nd edition.
VAN HURKMAN, Alexis. Color correction look book: creative grading techniques for film and video.
MONACO, J., Jak číst film, Praha, Albatros, 2004.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: B - velmi dobře
Hodnocení oponenta Pč: B - velmi dobře
Výborně připravená obhajoba, přesvědčivé argumenty. Odpověděl na otázky v posudcích.