- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Postava vyšetřovatele v současném českém kriminálním filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The Character of Investigator in Contemporary Czech Crime Film
2. Practical Part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual work. Lenght at least 20 mins, Film directing
Název dle studenta
Postava vyšetřovatele v současném českém kriminálním filmu
Název dle studenta v angličtině
The Character of Investigator in Contemporary Czech Crime Film
Práce se zabývá podobami postavy vyšetřovatele v českém kinodistribučním krimi-nálním filmu po roce 2000. Sleduje charakterizaci postav stojících na straně zákona, jejich vztah k vyšetřování, protivníkům, blízkému i širšímu okolí. A to jak v souvislosti s arche-typy kriminálního žánru, tak i z hlediska teorií o konstrukci filmového hrdiny.
Zvolené téma autor zkoumá na základě analýz tří českých kriminálních filmů Ve stínu (2012), Příběh kmotra (2013), Raluca (2014) a následného srovnání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the types of detective characters in Czech theatrical crime films since the year 2000. It explores the characterization of detectives, their relationship to the process of investigation, to their adversaries and to their fellowmen. The analysis is done with respect to the archetypes of the crime genre as well as with respect to the theo-ries on the construction of film characters.
This theme is explored using the method of analysis of three Czech crime films In the Shadow (2012), The Story of a God-father (2013), Raluca (2014) and their subsequent comparison.
Klíčová slova
Filmový žánr, Kriminální film, Filmová postava, Vyšetřovatel, Ve stínu, Příběh kmotra, Raluca
Klíčová slova v angličtině
Film Genre, Crime Film, Movie Character, Investigator, In the Shadow, The Story of God-father, Raluca
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá podobami postavy vyšetřovatele v českém kinodistribučním krimi-nálním filmu po roce 2000. Sleduje charakterizaci postav stojících na straně zákona, jejich vztah k vyšetřování, protivníkům, blízkému i širšímu okolí. A to jak v souvislosti s arche-typy kriminálního žánru, tak i z hlediska teorií o konstrukci filmového hrdiny.
Zvolené téma autor zkoumá na základě analýz tří českých kriminálních filmů Ve stínu (2012), Příběh kmotra (2013), Raluca (2014) a následného srovnání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the types of detective characters in Czech theatrical crime films since the year 2000. It explores the characterization of detectives, their relationship to the process of investigation, to their adversaries and to their fellowmen. The analysis is done with respect to the archetypes of the crime genre as well as with respect to the theo-ries on the construction of film characters.
This theme is explored using the method of analysis of three Czech crime films In the Shadow (2012), The Story of a God-father (2013), Raluca (2014) and their subsequent comparison.
Klíčová slova
Filmový žánr, Kriminální film, Filmová postava, Vyšetřovatel, Ve stínu, Příběh kmotra, Raluca
Klíčová slova v angličtině
Film Genre, Crime Film, Movie Character, Investigator, In the Shadow, The Story of God-father, Raluca
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LEITCH, Thomas M. Crime films. New York: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0521646715.
GRANT, Barry Keith. Schirmer encyclopedia of film. Detroit: Schirmer Reference, c2007. ISBN 0028657950.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Seznam doporučené literatury
LEITCH, Thomas M. Crime films. New York: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0521646715.
GRANT, Barry Keith. Schirmer encyclopedia of film. Detroit: Schirmer Reference, c2007. ISBN 0028657950.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Praktická část:
Mgr. MgA. Gogola: ,,Opravdu si myslíte, že sledování severských detektivek spasí úroveň kriminálek v Čechách?"
Student obhájil svůj názor, zmínil razantnost svého tvrzení.