Diplomová práce se zabývá výchovnými styly v rodině v aspektu utváření sebeúcty dospívajících dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá analýzou fenoménu sebeúcty dospívajícího dítěte a jejími základními zdroji, oblastí rodiny a oblastí výchovy v rodině. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaká je vykazovaná sebeúcta u dospívajících dětí a jaký je převládající styl výchovy v rodinách. Sleduje rozdíly v míře sebeúcty v souvislosti s rodinnými výchovnými styly.
Anotace v angličtině
Thesis aims at parental rearing styles in family with aspect to formation of self - esteem of adolescents. Thesis comprises of theoretical and practical part. Theoretical part analyses the phenomena of self - esteem of adolescents and it's basic sources like family and rearing styles in families. The goal of practical part is to observe the level of reported self - esteem of adolescents and determine what is the predominant educational style in their families. It also tracks differences between levels of self - esteem related to parental rearing style.
Diplomová práce se zabývá výchovnými styly v rodině v aspektu utváření sebeúcty dospívajících dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá analýzou fenoménu sebeúcty dospívajícího dítěte a jejími základními zdroji, oblastí rodiny a oblastí výchovy v rodině. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaká je vykazovaná sebeúcta u dospívajících dětí a jaký je převládající styl výchovy v rodinách. Sleduje rozdíly v míře sebeúcty v souvislosti s rodinnými výchovnými styly.
Anotace v angličtině
Thesis aims at parental rearing styles in family with aspect to formation of self - esteem of adolescents. Thesis comprises of theoretical and practical part. Theoretical part analyses the phenomena of self - esteem of adolescents and it's basic sources like family and rearing styles in families. The goal of practical part is to observe the level of reported self - esteem of adolescents and determine what is the predominant educational style in their families. It also tracks differences between levels of self - esteem related to parental rearing style.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovných stylů v rodině, sebehodnocení, sebeuvědomění, sebevědomí a sebeúcty.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovných stylů v rodině, sebehodnocení, sebeuvědomění, sebevědomí a sebeúcty.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Sebepojetí v osobnostním kontextu. Brno: Psychologický ústav AV ČR a vydavatelství Masarykovy univerzity, 2001. ISBN 80-210-2747-9.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí :obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 8071788880.
KOHOUTEK, Rudolf. Základy psychologie osobnosti.Brno: Cerm, 2000. ISBN 80-7204-156-8.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra et al. Člověk prostředí výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Sebepojetí v osobnostním kontextu. Brno: Psychologický ústav AV ČR a vydavatelství Masarykovy univerzity, 2001. ISBN 80-210-2747-9.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí :obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 8071788880.
KOHOUTEK, Rudolf. Základy psychologie osobnosti.Brno: Cerm, 2000. ISBN 80-7204-156-8.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra et al. Člověk prostředí výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle, výzkumný desing a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.