Práce se zaměřuje na zjištění úrovně emoční inteligence u studentů oboru sociální pedagogika. Teoretická část se zabývá definováním emoční inteligence, charakteristikou sociálního pedagoga a možnostmi rozvoje emočních kompetencí. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu. Data jsou získána prostřednictvím standardizovaného dotazníku zaměřeného na rysovou emoční inteligenci (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form). Výsledky výzkumného šetření zobrazují celkovou úroveň emoční inteligence a jejich podsložek (životní pohoda, sebeovládání, emocionalita, sociabilita) a úroveň emoční inteligence a jejich podsložek v závislosti na pohlaví, věku, délce studia, formě studia a typu rodinného prostředí, ze kterého respondenti pocházejí.
Anotace v angličtině
The work focuses on finding out of level of emotional intelligence of students of Social Pedagogy. The theoretical part occupies with defining of emotional intelligence, the characteristic of social pedagogue and possibilities of development of emotional competences. The practical part is realized by quantitative research. Data are obtained by through a standardized questionnaire focused on trait emotional intelligence (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form). The survey results display general level of emotional intelligence and her components (well-being, self-control, emotionality, sociability) and level of emotional intelligence and her components in relationship with gender, age, length of study, form of study and the type of family environment of respondents.
Klíčová slova
emoční inteligence, sociální pedagog, emoční kompetence
Klíčová slova v angličtině
emotional intelligence, social pedagogue, emotional competences
Rozsah průvodní práce
104 s. (157 220 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na zjištění úrovně emoční inteligence u studentů oboru sociální pedagogika. Teoretická část se zabývá definováním emoční inteligence, charakteristikou sociálního pedagoga a možnostmi rozvoje emočních kompetencí. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu. Data jsou získána prostřednictvím standardizovaného dotazníku zaměřeného na rysovou emoční inteligenci (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form). Výsledky výzkumného šetření zobrazují celkovou úroveň emoční inteligence a jejich podsložek (životní pohoda, sebeovládání, emocionalita, sociabilita) a úroveň emoční inteligence a jejich podsložek v závislosti na pohlaví, věku, délce studia, formě studia a typu rodinného prostředí, ze kterého respondenti pocházejí.
Anotace v angličtině
The work focuses on finding out of level of emotional intelligence of students of Social Pedagogy. The theoretical part occupies with defining of emotional intelligence, the characteristic of social pedagogue and possibilities of development of emotional competences. The practical part is realized by quantitative research. Data are obtained by through a standardized questionnaire focused on trait emotional intelligence (Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form). The survey results display general level of emotional intelligence and her components (well-being, self-control, emotionality, sociability) and level of emotional intelligence and her components in relationship with gender, age, length of study, form of study and the type of family environment of respondents.
Klíčová slova
emoční inteligence, sociální pedagog, emoční kompetence
Klíčová slova v angličtině
emotional intelligence, social pedagogue, emotional competences
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí vztahujících se k emocím, emoční inteligenci a rozvoji emočních kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí vztahujících se k emocím, emoční inteligenci a rozvoji emočních kompetencí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRADBERRY, Travis a Jean GREAVES. Emoční inteligence. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0039-1.
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vyd. 2., Praha: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
HASSON, Gill. Emoční inteligence: jak zvládat a řídit své i cizí emoce. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5630-1.
KANITZ, Anja von. Jak rozvíjet svou emoční inteligenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2582-6.
WHARAM, Jane. Emoční inteligence: cesta do středu sebe sama. Praha: Práh, 2014. ISBN 978-80-7252-542-3.
Seznam doporučené literatury
BRADBERRY, Travis a Jean GREAVES. Emoční inteligence. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0039-1.
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vyd. 2., Praha: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
HASSON, Gill. Emoční inteligence: jak zvládat a řídit své i cizí emoce. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5630-1.
KANITZ, Anja von. Jak rozvíjet svou emoční inteligenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2582-6.
WHARAM, Jane. Emoční inteligence: cesta do středu sebe sama. Praha: Práh, 2014. ISBN 978-80-7252-542-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.