Diplomová práce je zaměřena na age management v sociálních službách a využití jejich principů.
V teoretické části je pozornost zaměřena na vymezení pojmu age management, přínosy a strategie. Dále se zabývá učením na pracovišti, jak se lidé učí.
Závěr teoretické části popisuje sociální služby - vývoj, rozdělení, management a osobnost sociálního pracovníka.
Praktická část je zaměřena na prezentaci výsledků kvalitativně zpracovaného výzkumu, který byl realizován formou rozhovorů se sociálními pracovníky sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on age management in social services and the employment of its principles.
The theoretical part is focused on defining the concept of age management, its benefits and strategy. It also deals with training employees in the workplace and how employees are trained.
Finally, the theoretical part describes social services their development, categories, management and the character of the social worker.
The practical part is focused on results of qualitatively performed research, which was carried out by means of interviews with social workers in social services.
Klíčová slova
age management, generace, učení, sociální služby, sociální pracovník
Klíčová slova v angličtině
age management, generation, training, social services, social worker
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na age management v sociálních službách a využití jejich principů.
V teoretické části je pozornost zaměřena na vymezení pojmu age management, přínosy a strategie. Dále se zabývá učením na pracovišti, jak se lidé učí.
Závěr teoretické části popisuje sociální služby - vývoj, rozdělení, management a osobnost sociálního pracovníka.
Praktická část je zaměřena na prezentaci výsledků kvalitativně zpracovaného výzkumu, který byl realizován formou rozhovorů se sociálními pracovníky sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on age management in social services and the employment of its principles.
The theoretical part is focused on defining the concept of age management, its benefits and strategy. It also deals with training employees in the workplace and how employees are trained.
Finally, the theoretical part describes social services their development, categories, management and the character of the social worker.
The practical part is focused on results of qualitatively performed research, which was carried out by means of interviews with social workers in social services.
Klíčová slova
age management, generace, učení, sociální služby, sociální pracovník
Klíčová slova v angličtině
age management, generation, training, social services, social worker
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálním službám, věku pracovníků, managementu a age managementu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálním službám, věku pracovníků, managementu a age managementu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
CEJTHAMR, Václav a Jiří DĚDINA. Management a organizační chování. Praha: Grada, c2010. ISBN 978-80-247-3348-7.
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, et al. Age Management pro práci s cílovou skupinou 50+: metodická příručka. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2012. ISBN 978-80-904531-5-9.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
CEJTHAMR, Václav a Jiří DĚDINA. Management a organizační chování. Praha: Grada, c2010. ISBN 978-80-247-3348-7.
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, et al. Age Management pro práci s cílovou skupinou 50+: metodická příručka. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2012. ISBN 978-80-904531-5-9.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle, design výzkumu a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Proběhla diskuse.
Mgr. Eva Šalenová požádala studentku, aby komisi představila rozhovorové otázky. Studentka je uvedla v prezentaci obhajoby diplomové práce.
Mgr. Jana Krausová, Ph.D. požádala studentku o zdůvodnění volby výzkumného souboru. Studentka nedokázala odpovědět.