Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů k celoživotnímu vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve Fakultní nemocnici Brno a v Krajské nemocnici T. Bati ve Zlíně. Teoretická část se zabývá vzděláváním dospělých, celoživotním vzděláváním nelékařských zdravotnických pracovníků a motivy vedoucími k sebevzdělávání.
Součástí praktické části je kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění postojů zdravotníků k, ze zákona povinnému, celoživotnímu vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků.
Závěr práce obsahuje diskuzi nad zjištěnými výsledky a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The dissertation analyzes the attitude of paramedical staff to lifelong education in the University Hospital Brno and Tomas Bata Regional Hospital Zlin. The theoretic part characterizes adult education, lifelong learning of paramedical staff and motives for self- education.
The practical part includes a quantitative survey of the attitude of medical staff to lifelong education of paramedical staff which is compulsory by law.
The result contains the discussion over the findings and practical recommendations.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, nelékařský zdravotnický pracovník
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, motivation to education, paramedical staff
Rozsah průvodní práce
93 s. (140 700 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů k celoživotnímu vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve Fakultní nemocnici Brno a v Krajské nemocnici T. Bati ve Zlíně. Teoretická část se zabývá vzděláváním dospělých, celoživotním vzděláváním nelékařských zdravotnických pracovníků a motivy vedoucími k sebevzdělávání.
Součástí praktické části je kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění postojů zdravotníků k, ze zákona povinnému, celoživotnímu vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků.
Závěr práce obsahuje diskuzi nad zjištěnými výsledky a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The dissertation analyzes the attitude of paramedical staff to lifelong education in the University Hospital Brno and Tomas Bata Regional Hospital Zlin. The theoretic part characterizes adult education, lifelong learning of paramedical staff and motives for self- education.
The practical part includes a quantitative survey of the attitude of medical staff to lifelong education of paramedical staff which is compulsory by law.
The result contains the discussion over the findings and practical recommendations.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, nelékařský zdravotnický pracovník
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, motivation to education, paramedical staff
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k formám dalšího vzdělávání dospělých a k profesnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k formám dalšího vzdělávání dospělých a k profesnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRŮHA, Dominik a Eva PROŠKOVÁ. Zdravotnická povolání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. ISBN 978-80-7357- 661-5.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
MARKOVÁ, Eva. Dny Marty Staňkové III: vzdělávání sester: současnost a očekávání. Praha: Galén, 2006.
ISBN 80-7262-434-2.
PLEVELOVÁ, Ilona a kolektiv. Managment v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II. Praha: Grada Publishing, a.s. 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Seznam doporučené literatury
BRŮHA, Dominik a Eva PROŠKOVÁ. Zdravotnická povolání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. ISBN 978-80-7357- 661-5.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
MARKOVÁ, Eva. Dny Marty Staňkové III: vzdělávání sester: současnost a očekávání. Praha: Galén, 2006.
ISBN 80-7262-434-2.
PLEVELOVÁ, Ilona a kolektiv. Managment v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II. Praha: Grada Publishing, a.s. 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Blíže se zaměřila na výsledky výzkumu. Zodpověděla otázky uvedené v posudcích i otázky komise.
Existují jiné výzkumy na uvedené téma? (Mgr. Eva Šalenová). Ano, ve stejném prostředí s obdobnými výsledky. Studentka prokázala orientaci v tématu.