- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Analýza beatů podle McKeeho v českém filmu po roce 2000.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20
min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Beats analysis according to McKee in Czech film after the year 2000
2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 mins. Editing.
Název dle studenta
Analýza beatů podle McKeeho v českém filmu po roce 2000
Název dle studenta v angličtině
Beats Analysis According to McKee in Czech Film After The Year 2000
Diplomová práce se zabývá teorií beatů, kterou vymyslel a popsal filmový teoretik Robert McKee ve své knize Story. Tato práce popisuje strukturu filmového příběhu podle Roberta McKeeho a následně syntetizuje teoretické poznatky do analýzy beatů u čtyř filmů. Jedná se o vzorovou analýzu beatů ve filmu Vykoupení z věznice Shawshank (Frank Darabont, 1994) a analýzu tří vybraných českých filmů natočených po roce 2000; Tmavomodrý svět (Jan Svěrák, 2001), Štěstí (Bohdan Sláma, 2005) a Kobry a užovky (Jan Prušinovský, 2015).
Anotace v angličtině
This thesis looks into the theory of beats which was introduced and described by a film theorist Robert McKee in his book called Story. The thesis describes the structure of a film story according to Robert McKee. Then, it synthesises theoretical findings into a beat analysis in four films. The beat analysis concerns the film The Shawshank Redemtion (Frank Darabont, 1994) and three selected Czech films created after the year 2000; Tmavomodrý svět (Jan Svěrák, 2001), Štěstí (Bohdan Sláma, 2005) a Kobry a užovky (Jan Prušinovský, 2015).
Klíčová slova
Robert McKee, Story, Beat, Vykoupení z věznice Shawshank, Tmavomodrý svět, Štěstí, Kobry a užovky
Klíčová slova v angličtině
Robert McKee, Story, Beat, The Shawshank Redemption, Tmavomodrý svět, Štěstí, Kobry a užovky
Rozsah průvodní práce
51 (59974 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá teorií beatů, kterou vymyslel a popsal filmový teoretik Robert McKee ve své knize Story. Tato práce popisuje strukturu filmového příběhu podle Roberta McKeeho a následně syntetizuje teoretické poznatky do analýzy beatů u čtyř filmů. Jedná se o vzorovou analýzu beatů ve filmu Vykoupení z věznice Shawshank (Frank Darabont, 1994) a analýzu tří vybraných českých filmů natočených po roce 2000; Tmavomodrý svět (Jan Svěrák, 2001), Štěstí (Bohdan Sláma, 2005) a Kobry a užovky (Jan Prušinovský, 2015).
Anotace v angličtině
This thesis looks into the theory of beats which was introduced and described by a film theorist Robert McKee in his book called Story. The thesis describes the structure of a film story according to Robert McKee. Then, it synthesises theoretical findings into a beat analysis in four films. The beat analysis concerns the film The Shawshank Redemtion (Frank Darabont, 1994) and three selected Czech films created after the year 2000; Tmavomodrý svět (Jan Svěrák, 2001), Štěstí (Bohdan Sláma, 2005) a Kobry a užovky (Jan Prušinovský, 2015).
Klíčová slova
Robert McKee, Story, Beat, Vykoupení z věznice Shawshank, Tmavomodrý svět, Štěstí, Kobry a užovky
Klíčová slova v angličtině
Robert McKee, Story, Beat, The Shawshank Redemption, Tmavomodrý svět, Štěstí, Kobry a užovky
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné
dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za
projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný
formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné
dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za
projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný
formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MCKEE, Robert. Story substance, structure, style, and the principles of screenwriting. Abridged. New York: Harper Audio, 2005, ISBN 0060856181.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: uvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umeni v Praze, 2011, ISBN 9788073312176.
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 8073310392.
KUČERA, Jan. Strihová skladba ve filmu a v televizi. 2., dopl. vyd. Praha: Akademie múzic-kých umění, 2002, ISBN 80-733-1896-2.
ARONSON, Linda. The 21st Century Screenpay. Crows Nest, Australia: Allen&Unwin, 2010, ISBN 9781742371368.
Seznam doporučené literatury
MCKEE, Robert. Story substance, structure, style, and the principles of screenwriting. Abridged. New York: Harper Audio, 2005, ISBN 0060856181.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: uvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umeni v Praze, 2011, ISBN 9788073312176.
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 8073310392.
KUČERA, Jan. Strihová skladba ve filmu a v televizi. 2., dopl. vyd. Praha: Akademie múzic-kých umění, 2002, ISBN 80-733-1896-2.
ARONSON, Linda. The 21st Century Screenpay. Crows Nest, Australia: Allen&Unwin, 2010, ISBN 9781742371368.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč - B - velmi dobře
Hodocení oponenta Pč - C - dobře
Zodpovězením otázek vedoucího a oponenta student obhájil svou diplomovu práci.