Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: <br>Ironická kontrola idejí podle Roberta McKeeho.<br>2. Praktická část: <br>Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., stříhová skladba.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Ironická kontrola idejí podle Roberta McKeeho.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., stříhová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Ironic controlling ideas by Robert McKee.
2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works. Length at least 20 min., editing.
Název dle studenta
1. Teoretická část: Ironická kontrola idejí podle Roberta McKeeho. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., stříhová skladba.
Táto práca je zameraná na problematiku teórií Roberta McKeeho, ktorý je priekopníkom vo vnímaní štruktúry filmového rozprávania. V úvode práce sú pomeno- vané teórie, pojmy a prístupy, ktoré súvisia s McKeeho teóriou beatov, dramaturgickou stavbou filmu, činiteľmi sprostredkujúcimi posun deja, americkým a európskym vnímaním filmu a McKeeho prístupom k analýze beatov. Konkrétna teória je využitá na analýzu filmov Ethana a Joela Coenovcov. Následne je aplikovaná do praxe v dokumentárnom filme. Metódou skúmania pozitívnych a negatívnych nábojov klimaxov sa poukazuje na kontrasty a vedenie prevládajúcich ideí vo filmoch No Country for Old Men, Fargo, Inside Llewyn Davis a Burn After Reading.
Anotace v angličtině
This thesis is discussing issue of Robert McKees theories. Robert McKee is a revo- lutionarist in thinking about the film structure. First part of this thesis explains basic theo- ry, terms and approaches which are related with Robert McKees theory of beats, film structure, elements for plot development, american and european perception of a film and McKees analysis of beats. This theory is used for an analysis of films, made by Ethan and Joel Coen. Theory is applicated into the documentary genre. With the method of ana- lysis positive and negative charges of climaxes, points out the contrast and control of con- trolling ideas in movies No Country for Old Men, Fargo, Inside Llewyn Davis and Burn After Reading.
Klíčová slova
Prevládajúca idea, Kontrola ideí, Pesimistická idea, Idealistická idea, Ironická idea, Beat, Robert McKee, Ethan Coen, Joel Coen, No Country for Old Men
Klíčová slova v angličtině
Controlling Idea, Control of Ideas, Pessimistic Idea, Idealistic Idea, Ironic Idea, Beat, Robert McKee, Ethan Coen, Joel Coen, No Country for Old Men
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
SK
Anotace
Táto práca je zameraná na problematiku teórií Roberta McKeeho, ktorý je priekopníkom vo vnímaní štruktúry filmového rozprávania. V úvode práce sú pomeno- vané teórie, pojmy a prístupy, ktoré súvisia s McKeeho teóriou beatov, dramaturgickou stavbou filmu, činiteľmi sprostredkujúcimi posun deja, americkým a európskym vnímaním filmu a McKeeho prístupom k analýze beatov. Konkrétna teória je využitá na analýzu filmov Ethana a Joela Coenovcov. Následne je aplikovaná do praxe v dokumentárnom filme. Metódou skúmania pozitívnych a negatívnych nábojov klimaxov sa poukazuje na kontrasty a vedenie prevládajúcich ideí vo filmoch No Country for Old Men, Fargo, Inside Llewyn Davis a Burn After Reading.
Anotace v angličtině
This thesis is discussing issue of Robert McKees theories. Robert McKee is a revo- lutionarist in thinking about the film structure. First part of this thesis explains basic theo- ry, terms and approaches which are related with Robert McKees theory of beats, film structure, elements for plot development, american and european perception of a film and McKees analysis of beats. This theory is used for an analysis of films, made by Ethan and Joel Coen. Theory is applicated into the documentary genre. With the method of ana- lysis positive and negative charges of climaxes, points out the contrast and control of con- trolling ideas in movies No Country for Old Men, Fargo, Inside Llewyn Davis and Burn After Reading.
Klíčová slova
Prevládajúca idea, Kontrola ideí, Pesimistická idea, Idealistická idea, Ironická idea, Beat, Robert McKee, Ethan Coen, Joel Coen, No Country for Old Men
Klíčová slova v angličtině
Controlling Idea, Control of Ideas, Pessimistic Idea, Idealistic Idea, Ironic Idea, Beat, Robert McKee, Ethan Coen, Joel Coen, No Country for Old Men
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ARONSON, LINDA: Scenář pro 21. století. Nakladatelství AMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2
LABÍK, ĽUDOVÍT: Dramaturgia strihovej skladby, horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. VeRBuM, Zlín 2013. ISBN 978-80-87500-30-9
MCKEE, ROBERT: Story: substance, structure, style, and principles of screenwriting. Harper-Collins Publishers, New York 1997. ISBN 0-06-039168-5
Seznam doporučené literatury
ARONSON, LINDA: Scenář pro 21. století. Nakladatelství AMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2
LABÍK, ĽUDOVÍT: Dramaturgia strihovej skladby, horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. VeRBuM, Zlín 2013. ISBN 978-80-87500-30-9
MCKEE, ROBERT: Story: substance, structure, style, and principles of screenwriting. Harper-Collins Publishers, New York 1997. ISBN 0-06-039168-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího v Pč - A - výborně.
Hodnocení oponenta v Pč - A - výborně.