- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Produkce celovečerního animovaného filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The Production of Feature Animated Film (Mgr. Viktor Mayer)
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lenght at least 20 minutes, Production (Mgr. Kateřina Buzková)
Teoretická část této diplomové práce je věnována světovým i českým dějinám animovaného filmu a dále definuje jeho základní techniky. V praktické části si tato diplomová práce kla-de za hlavní cíl obecně definovat výrobní proces 3D animovaného filmu. Velkou výhodou je fakt, že studentka při psaní této práce současně pracovala na pozici produkční koordiná-torky ve studiu, které vytvářelo celovečerní animovaný film. Tím se naskytla ideální příleži-tost vnést do práce osobní poznatky a napsat tak práci, která vychází z reálných situací a osobních zkušeností. Čtenář je zprvu obeznámen s technickou terminologií, poté výrobním procesem a zvukovou i obrazovou postprodukcí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this diploma thesis is devoted to the world and Czech history of animated film and further defines its basic techniques. The goal of the practical part is the general definition of the production processes of 3D animated film. A great advantage was the fact that the student worked as a production coordinator in the studio which was crea-ting a feature-length animated film by the time of writing this thesis.
This created an opportunity to draw from real situations and write a thesis based on actual events and personal experiences. At the beginning, the reader gets familiar with technical terminology, followed by processing an audio and visual postproduction.
Klíčová slova
film, animovaný film, animace, charakter, 3D, workflow, výrobní proces
Klíčová slova v angličtině
film, animated film, animation, character, 3D, workflow, production process
Rozsah průvodní práce
80 s. (118 332 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této diplomové práce je věnována světovým i českým dějinám animovaného filmu a dále definuje jeho základní techniky. V praktické části si tato diplomová práce kla-de za hlavní cíl obecně definovat výrobní proces 3D animovaného filmu. Velkou výhodou je fakt, že studentka při psaní této práce současně pracovala na pozici produkční koordiná-torky ve studiu, které vytvářelo celovečerní animovaný film. Tím se naskytla ideální příleži-tost vnést do práce osobní poznatky a napsat tak práci, která vychází z reálných situací a osobních zkušeností. Čtenář je zprvu obeznámen s technickou terminologií, poté výrobním procesem a zvukovou i obrazovou postprodukcí.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this diploma thesis is devoted to the world and Czech history of animated film and further defines its basic techniques. The goal of the practical part is the general definition of the production processes of 3D animated film. A great advantage was the fact that the student worked as a production coordinator in the studio which was crea-ting a feature-length animated film by the time of writing this thesis.
This created an opportunity to draw from real situations and write a thesis based on actual events and personal experiences. At the beginning, the reader gets familiar with technical terminology, followed by processing an audio and visual postproduction.
Klíčová slova
film, animovaný film, animace, charakter, 3D, workflow, výrobní proces
Klíčová slova v angličtině
film, animated film, animation, character, 3D, workflow, production process
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x
100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a
kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či
titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a
s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené
do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc
exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání
externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše
řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části
ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický
scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených
smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí
závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x
100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a
kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či
titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a
s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené
do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc
exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání
externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše
řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části
ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický
scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených
smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být
řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí
závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích
FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a
příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004, 159 s., xviii s. obr. příl. ISBN 80-7331-012-0
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176
WINDER, Catherine, Zahra DOWLATABADI a Tracey MILLER-ZARNEKE. Producing animation. 2nd ed. Waltham, MA: Focal Press, c2011, xiv, 353 p. ISBN 0240815351
CANTOR, Jeremy a Pepe VALENCIA. Inspired 3D short film production. Indianapolis, IN: Premier Press, a Division of Course Technology, 2004, xxii, 470 p. Inspired. ISBN 1-59200-117-3
Blender for Animation and Film-based Production. A K Peters Ltd, 2014. ISBN 1482204746
ENGLER, Robi., Peter. USTINOV a Nicole. SALOMON. Animation cinema workshop: film, video, digital : from motion to emotion. New Barnet, Herts, UK: John Libbey Publishing Ltd., c2015. ISBN 9780861967209.
PAGANO, David a David PICKETT. The LEGO animation book: make your own LEGO movies!. San Francisco, CA: No Starch Press, Inc., 2016. ISBN 1593277415.
RYAN, Maureen A. Producer to producer: a step-by-step guide to low-budget independent film producing. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2010. ISBN 9781932907759.
Seznam doporučené literatury
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004, 159 s., xviii s. obr. příl. ISBN 80-7331-012-0
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176
WINDER, Catherine, Zahra DOWLATABADI a Tracey MILLER-ZARNEKE. Producing animation. 2nd ed. Waltham, MA: Focal Press, c2011, xiv, 353 p. ISBN 0240815351
CANTOR, Jeremy a Pepe VALENCIA. Inspired 3D short film production. Indianapolis, IN: Premier Press, a Division of Course Technology, 2004, xxii, 470 p. Inspired. ISBN 1-59200-117-3
Blender for Animation and Film-based Production. A K Peters Ltd, 2014. ISBN 1482204746
ENGLER, Robi., Peter. USTINOV a Nicole. SALOMON. Animation cinema workshop: film, video, digital : from motion to emotion. New Barnet, Herts, UK: John Libbey Publishing Ltd., c2015. ISBN 9780861967209.
PAGANO, David a David PICKETT. The LEGO animation book: make your own LEGO movies!. San Francisco, CA: No Starch Press, Inc., 2016. ISBN 1593277415.
RYAN, Maureen A. Producer to producer: a step-by-step guide to low-budget independent film producing. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2010. ISBN 9781932907759.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: A - výborně
Hodnocení oponenta Pč: A - výborně