- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Umělec v roli režiséra: Současné možnosti distribuce a prezentace jiných filmů
2. Praktická část: Audiovizuální dílo v režii Martina Janouška s názvem Červená, délka minimálně 20
min., produkce
Hlavní téma v angličtině
Theoretical part: Artist or Director? Current ways of presenting and distributing Art Movies
Second part: Audiovisual work, director: Martin Janoušek, name of project: Red
Název dle studenta
Umělec v roli režiséra: Současné možnosti distribuce a prezentace jiných filmů
Název dle studenta v angličtině
Artist or Director? Current Ways of Presenting and Distributing Art Movies
Jiné filmy: V rámci nových prezentačních možností se mění i distribuční strategie jednotlivých institucí. Analýza tohoto prostředí je podmíněna relevantními výstupy galerií a festivalů, které pomohly utvořit celistvější náhled na tento fenomén, jenž zaujímá neodmyslitelnou pozici v kinematografii, v dnešní době propojené se současným výtvarným uměním.
Anotace v angličtině
Other films: In terms of new presentation and distribution approaches, the distribution strategy of particular institutions also has changed. The analysis of this specific environment will be conditioned by relevant outcomes from particular cinemas, galleries or festivals which will create a holistic perspective on this phenomenon the phenomenon which nowadays occupies an essential place in fine art-cinematography.
Klíčová slova
jiné filmy, pohyblivé obrazy, videoart, experimentální film, distribuce, prezentace, recepce, intermedialita, kino, sbírky, archivace, galerie, audiovizuální dílo.
Klíčová slova v angličtině
other films, moving pictures, video-art, experimental film, distribution, presentation, perception, intermediality, cinema, archive, gallery, audiovisual art
Rozsah průvodní práce
67 ( 109 382)
Jazyk
CZ
Anotace
Jiné filmy: V rámci nových prezentačních možností se mění i distribuční strategie jednotlivých institucí. Analýza tohoto prostředí je podmíněna relevantními výstupy galerií a festivalů, které pomohly utvořit celistvější náhled na tento fenomén, jenž zaujímá neodmyslitelnou pozici v kinematografii, v dnešní době propojené se současným výtvarným uměním.
Anotace v angličtině
Other films: In terms of new presentation and distribution approaches, the distribution strategy of particular institutions also has changed. The analysis of this specific environment will be conditioned by relevant outcomes from particular cinemas, galleries or festivals which will create a holistic perspective on this phenomenon the phenomenon which nowadays occupies an essential place in fine art-cinematography.
Klíčová slova
jiné filmy, pohyblivé obrazy, videoart, experimentální film, distribuce, prezentace, recepce, intermedialita, kino, sbírky, archivace, galerie, audiovizuální dílo.
Klíčová slova v angličtině
other films, moving pictures, video-art, experimental film, distribution, presentation, perception, intermediality, cinema, archive, gallery, audiovisual art
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem.
b) Graficky návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou vyše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálovy.
f) Technicky scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihovy a zvukovy projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěnych prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích vyroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technicky scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřenych smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem.
b) Graficky návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou vyše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálovy.
f) Technicky scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihovy a zvukovy projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěnych prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích vyroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technicky scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřenych smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr (ed.). Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. 2 1/2 D aneb prostor (ve) filmu v kontextu literatury a výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Casablanca, 2008. Akta F. ISBN 978-80-7308-264-2.
BOURRIAUD, Nicolas. Relational aesthetics. Přeložil Simon PLEASANCE, přeložil Fronza WOODS, přeložil Mathieu COPELAND. Dijon: Les presse du réel, 2002. Collection documents sur l'art. ISBN 2-84066-060-1.
BELTING, Hans. Konec dějin umění. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2000. Souvislosti (Mladá fronta). ISBN 80-204-0856-8. 8.
BOYLE, D. A Brief History of American Documentary Video. In Illuminating video: An essential guide to video art. ed. Doug Hall and Sally Jo Fifer. New York: Aperture, 1990.
MARSH, K. Independent video. New York, 1973. 49 MEIGH-ANDREWS, Ch. A History of Video Art: The Development of Form and Function. Oxford: Berg, 2006.
DOLANOVÁ, Lenka (2003): Vstup pohyblivých obrazů do galerie. Iluminace 2003, R.15, č. 4.
Cinepure #44: Film na výstavě. Praha: Sdružení přátel Cinepuru, 2006, Březen, 2006(44). ISSN ISSN 1803-. 6635.
NEDĚLA, Jiří (2007): Videoart, pohyblivý obraz trochu jinak. 25fps, R.1, č. 1. http://25fps.cz/archiv/videoart_01.pdf (13.4.2007).
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr (ed.). Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. 2 1/2 D aneb prostor (ve) filmu v kontextu literatury a výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Casablanca, 2008. Akta F. ISBN 978-80-7308-264-2.
BOURRIAUD, Nicolas. Relational aesthetics. Přeložil Simon PLEASANCE, přeložil Fronza WOODS, přeložil Mathieu COPELAND. Dijon: Les presse du réel, 2002. Collection documents sur l'art. ISBN 2-84066-060-1.
BELTING, Hans. Konec dějin umění. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2000. Souvislosti (Mladá fronta). ISBN 80-204-0856-8. 8.
BOYLE, D. A Brief History of American Documentary Video. In Illuminating video: An essential guide to video art. ed. Doug Hall and Sally Jo Fifer. New York: Aperture, 1990.
MARSH, K. Independent video. New York, 1973. 49 MEIGH-ANDREWS, Ch. A History of Video Art: The Development of Form and Function. Oxford: Berg, 2006.
DOLANOVÁ, Lenka (2003): Vstup pohyblivých obrazů do galerie. Iluminace 2003, R.15, č. 4.
Cinepure #44: Film na výstavě. Praha: Sdružení přátel Cinepuru, 2006, Březen, 2006(44). ISSN ISSN 1803-. 6635.
NEDĚLA, Jiří (2007): Videoart, pohyblivý obraz trochu jinak. 25fps, R.1, č. 1. http://25fps.cz/archiv/videoart_01.pdf (13.4.2007).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: A - výborně
Hodnocení oponenta Pč: C - dobře
Uspokojivě reagovala na doplňující otázky, řada nepřesností.