V tejto bakalárskej práci sa zameriavam na kameramansko - réžijnú spoluprácu záberovania a významového pohybu s motivujúcim prvkom v obraze. V prvej, teoretickej časti po-pisujem zmysel a technológiu týchto postupov a tendencií .V praktickej časti analyzujem vzťah medzi vnútorným a vonkajším pohybom a jeho efekt na diváka v konkrétnych die-lach Stanleyho Kubricka.
Anotace v angličtině
In this bachelor work I focus on cinematographic-directional cooperation beetween shooting and meaning movement with motivating element in scene. In first theoretical part I describe sense and technology of these workflow and tendencies. In practical part I analyze relationship between internal and external movement and its effect on audience in selected works of Stanley Kubrick.
Klíčová slova
Stanley Kubrick, pohyb, dynamika, motív, kamera, The Shining
Klíčová slova v angličtině
Key words : Stanley Kubrick, Movement, Dynamics, Motive, Cinematography, The Shining,
Rozsah průvodní práce
1-50
Jazyk
CZ
Anotace
V tejto bakalárskej práci sa zameriavam na kameramansko - réžijnú spoluprácu záberovania a významového pohybu s motivujúcim prvkom v obraze. V prvej, teoretickej časti po-pisujem zmysel a technológiu týchto postupov a tendencií .V praktickej časti analyzujem vzťah medzi vnútorným a vonkajším pohybom a jeho efekt na diváka v konkrétnych die-lach Stanleyho Kubricka.
Anotace v angličtině
In this bachelor work I focus on cinematographic-directional cooperation beetween shooting and meaning movement with motivating element in scene. In first theoretical part I describe sense and technology of these workflow and tendencies. In practical part I analyze relationship between internal and external movement and its effect on audience in selected works of Stanley Kubrick.
Klíčová slova
Stanley Kubrick, pohyb, dynamika, motív, kamera, The Shining
Klíčová slova v angličtině
Key words : Stanley Kubrick, Movement, Dynamics, Motive, Cinematography, The Shining,
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení
Seznam doporučené literatury
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles
American Society of Cinematographers, 1920. ISSN 0002-7928.
Youtube [online]. United States of America
Nofilmschool.com
Gilles Deleuze. Film 1 / Obraz-pohyb. Národní filmový archiv, 2000 ISBN: 80-7004-098-X
Jean Epstein. Poetika obrazů. Herrmann & synové, 1997 ISBN: 978-80-23811-38-4
Stanislava Přádná, Jiří Cieslar, Zdena Škapová. Démanty všednosti
Pražská scéna, 2002, ISBN: 80-86102-17-3
Seznam doporučené literatury
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles
American Society of Cinematographers, 1920. ISSN 0002-7928.
Youtube [online]. United States of America
Nofilmschool.com
Gilles Deleuze. Film 1 / Obraz-pohyb. Národní filmový archiv, 2000 ISBN: 80-7004-098-X
Jean Epstein. Poetika obrazů. Herrmann & synové, 1997 ISBN: 978-80-23811-38-4
Stanislava Přádná, Jiří Cieslar, Zdena Škapová. Démanty všednosti
Pražská scéna, 2002, ISBN: 80-86102-17-3
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Praktická část:
doc. Janíková: ,,S jakými prostředky jste pracovala, abyste docílila odlišné proměny postavy v začátku a na konci?"
Mgr. MgA. Gogola: ,,Čím by se tomu dalo více napomoci kamerou?"
Studentka neodopověděla na položené otázky.