Diplomová práce pojednává o pohledu dětí základní školy na hru realizovanou ve vyučo-vání. Zaměřuje se obecně na dětskou hru, kterou klasifikuje a vymezuje její znaky a její místo ve vzdělávacím systému. Dále se věnuje didaktické hře, její struktuře a vlivu na žáka. V neposlední řadě se zabývá vymezením aspektů pravé hry a jejich významu. Ve své praktické části diplomová práce pomocí kvantitativního výzkumu zkoumá pohled dětí školního věku na hru ve vyučování, její znaky a četnost, v jaké se při hře vyskytují.
Anotace v angličtině
This thesis is about the view of elementary school children on game played in class. This work is generally focused on a children game which classifies and defines its characters and its place in the education system. It is also dedicated to a didactic game its structure and its influence on the pupil. It also deals with defining the aspects of real game and its importance. In its practical part the diploma thesis is using quantitative research to examine the view of the school age children on the play during the teaching, its characters and rate to which it occurs during the game.
Klíčová slova
děti školního věku, hra, didaktická hra, aspekty hry
Klíčová slova v angličtině
school-age children, game (play), didactic game, aspects of game
Rozsah průvodní práce
65 s., 4 strany přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o pohledu dětí základní školy na hru realizovanou ve vyučo-vání. Zaměřuje se obecně na dětskou hru, kterou klasifikuje a vymezuje její znaky a její místo ve vzdělávacím systému. Dále se věnuje didaktické hře, její struktuře a vlivu na žáka. V neposlední řadě se zabývá vymezením aspektů pravé hry a jejich významu. Ve své praktické části diplomová práce pomocí kvantitativního výzkumu zkoumá pohled dětí školního věku na hru ve vyučování, její znaky a četnost, v jaké se při hře vyskytují.
Anotace v angličtině
This thesis is about the view of elementary school children on game played in class. This work is generally focused on a children game which classifies and defines its characters and its place in the education system. It is also dedicated to a didactic game its structure and its influence on the pupil. It also deals with defining the aspects of real game and its importance. In its practical part the diploma thesis is using quantitative research to examine the view of the school age children on the play during the teaching, its characters and rate to which it occurs during the game.
Klíčová slova
děti školního věku, hra, didaktická hra, aspekty hry
Klíčová slova v angličtině
school-age children, game (play), didactic game, aspects of game
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie hry, didaktické hry a jejího vlivu na žáka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie hry, didaktické hry a jejího vlivu na žáka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1974-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LOKŠOVÁ, Irena a Jozef LOKŠA. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. Pedagogická praxe. ISBN 80-7367-176-X.
MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1974-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LOKŠOVÁ, Irena a Jozef LOKŠA. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. Pedagogická praxe. ISBN 80-7367-176-X.
MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně předsatvila teoretickou část práce a dále se věnovala praktické části. Studentka uvedla cíle práce a celkově výzkumnou strategii. Dále představila výzkumný soubor, techniku výzkumu a analýzu dat. Následně se studentka věnovala prezentaci výsledků výzkumu a odpovídala na otázky k obhajobě. Uvedeno bylo i doporučení pro praxi. Studentka byla k obhajobě připravená a adekvátně reagovala na otázky k obhajobě.