- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část: Mlýn a Kříž: transformace výtvarného díla do fimového obrazu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10
min., režie
Main topic in English
1. The Theoretical part: The Mill and the Cross: transformaton of the fine art to the cinematic picture
2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, duration of at least 10 min., direction
- Supervisor: Ing. MgA. Roman Vavra - KAAV
Title according to student
Mlyn a kríž: transformácia výtvarného diela do filmového obrazu
English title as given by the student
The Mill and the Cross: Transformation of the Fine Art into the Cinematic Picture
Cieľom práce je predstaviť metódy interpretácie výtvarného umenia do podoby filmového obrazu.
Definovať rozdiely, ktoré determinujú obe tieto médiá, a analyzovať jeden zo spôsobov ich zlúčenia do celistvého umeleckého diela prostredníctvom jedného, konkrétneho filmu.
Konečná práca bude slúžiť ako príručka či inšpirácia budúcim tvorcom, pri ich objavovaní nových možností uchopenia filmového média.
Annotation in English
The aim of this work is to present different methods of interpretation of fine art in the form of movie image.
Also to define the differences, that determine both of these media and to analyze one of the ways of their merging into one piece of art through one particular film.
The final work will serve as a guide or as an inspiration to future creators in their
discovering of new possibilities in cinematography
painting, fine art, color, composition, perspective, symbolism, poetics, Brueghel
Length of the covering note
49 s.
Language
SK
Annotation
Cieľom práce je predstaviť metódy interpretácie výtvarného umenia do podoby filmového obrazu.
Definovať rozdiely, ktoré determinujú obe tieto médiá, a analyzovať jeden zo spôsobov ich zlúčenia do celistvého umeleckého diela prostredníctvom jedného, konkrétneho filmu.
Konečná práca bude slúžiť ako príručka či inšpirácia budúcim tvorcom, pri ich objavovaní nových možností uchopenia filmového média.
Annotation in English
The aim of this work is to present different methods of interpretation of fine art in the form of movie image.
Also to define the differences, that determine both of these media and to analyze one of the ways of their merging into one piece of art through one particular film.
The final work will serve as a guide or as an inspiration to future creators in their
discovering of new possibilities in cinematography
painting, fine art, color, composition, perspective, symbolism, poetics, Brueghel
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
Chroma: a book of colour - Derek Jarman
Derek Jarman's Garden Derek Jarman
Poetry of picture Jean Epstein
Constructivism in Film - Vlada Petric
Conjuring the Moving Image - Lech Majewski
Metaphisics - Lech Majewski
The Cinema of Sergei Parajanov - James Steffen
Writing with Light - Vittorio Storaro
Tajemství obrazu a jazyk umění - Gombrich
Metódy a formy interpretácie výtvarného diela a ich využitie v procese výtvarnej edukácie - Renáta Pondelíková
Recommended resources
Chroma: a book of colour - Derek Jarman
Derek Jarman's Garden Derek Jarman
Poetry of picture Jean Epstein
Constructivism in Film - Vlada Petric
Conjuring the Moving Image - Lech Majewski
Metaphisics - Lech Majewski
The Cinema of Sergei Parajanov - James Steffen
Writing with Light - Vittorio Storaro
Tajemství obrazu a jazyk umění - Gombrich
Metódy a formy interpretácie výtvarného diela a ich využitie v procese výtvarnej edukácie - Renáta Pondelíková
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Praktická část:
doc. Janíková: ,,Uvažujete o vytvoření další verze scénáře, ve které vytvoříte čitelnější příběh hlavní postavy?
Student je připraven napsat 6. verzi scénáře, ve které míní vystavět dějovou linku hlavní postavy.
Teoretická část:
doc. Hardoš: Odpověděl fundovaně na otázku oponenta.