- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Katarze ve vybraných českých filmech z 21. století
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The catharsis in selected Czech films of the 21st century
2. Practical Part: The Darkness - Audiovisual Work, Lenght at least 10 minutes., editing
Název dle studenta
Katarze ve vybraných českých filmech z 21. století
Název dle studenta v angličtině
The Catharsis in Selected Czech Films of the 21st Century
Tato práce se zabývá otázkou úspěšného vytvoření katarze ve filmu v průběhu střihové postprodukce. Na základě analýzy třech vybraných filmů a rozhovorů s jejich tvůrci, je nalezen jejich osobitý přístup k předání emoce divákovy. Výsledkem je zamyšlení nad způsobem, jakým lze k filmové katarzi dospět a jak jí lze podpořit z pozice střihače.
Anotace v angličtině
This paper examines the successful creation of catharsis in film during post-production editing. Based on analysis of three selected films and interviews with their creators the original approach of transferring the emotions to the viewers is found. The result is a reflection of the way the film catharsis can be made and how it can be supported from the position of an editor.
Klíčová slova
filmová katarze, střihová skladba, dramaturgie
Klíčová slova v angličtině
film catharsis, editing, dramaturgy
Rozsah průvodní práce
68 s. (95 704 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá otázkou úspěšného vytvoření katarze ve filmu v průběhu střihové postprodukce. Na základě analýzy třech vybraných filmů a rozhovorů s jejich tvůrci, je nalezen jejich osobitý přístup k předání emoce divákovy. Výsledkem je zamyšlení nad způsobem, jakým lze k filmové katarzi dospět a jak jí lze podpořit z pozice střihače.
Anotace v angličtině
This paper examines the successful creation of catharsis in film during post-production editing. Based on analysis of three selected films and interviews with their creators the original approach of transferring the emotions to the viewers is found. The result is a reflection of the way the film catharsis can be made and how it can be supported from the position of an editor.
Klíčová slova
filmová katarze, střihová skladba, dramaturgie
Klíčová slova v angličtině
film catharsis, editing, dramaturgy
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
L´UDOVÍT, Labík. Dramaturgie strihovej skladby
BORDWELL, David, THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu
MONACO, James. Jak číst film: Svět filmu, médií a multimédií
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie
ARISTOTELES. Poetika
CHANDLER, Gael. Cut by cut. Editing your film or video
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby
Seznam doporučené literatury
L´UDOVÍT, Labík. Dramaturgie strihovej skladby
BORDWELL, David, THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu
MONACO, James. Jak číst film: Svět filmu, médií a multimédií
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie
ARISTOTELES. Poetika
CHANDLER, Gael. Cut by cut. Editing your film or video
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby
Přílohy volně vložené
DVD se záznamem rozhovorů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: D - uspokojivě
Hodnocení oponenta Pč: C - dobře
Studentka po zodpovězení všech otázek od oponenta a vedoucího obhájila svou práci.