- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Odhad ceny trikového záběru.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Visual effect shot cost estimation
2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 mins, production.
Táto práca sa zaoberá odhadom ceny trikového záberu s cieľom objasniť a priblížiť všetky potrebné skutočnosti, ktoré s týmto procesom súvisia. Na úvod práca popisuje trikový záber ako taký a činnosť profesií, ktoré sa na tomto procese priamo podielaľajú a všeobecne definuje súčasné trikové postupy prostredníctvom, ktorých sú trikové zábery vytvorené so snahou poskytnutia základnej orientácie v oblasti trikovej tvorby. Na základe predstavených súvislostí sa práca snaží vysvetliť samotný postup odhadu ceny trikového záberu. Súčasťou práce je aj porovnanie prístupu viacerych trikových štúdií k tejto problematike.
Anotace v angličtině
This thesis deals with cost estimation of visual effect shot. The aim of this thesis is to clarify and introduce all necessary parts of this proces. First part of the thesis describes visual effect shots in general and procedures of professions, which are directly involved in the proces of making it. Further, it provides a general definition of current visual effects procedures, through which they are made, with the intention to provide basic understanding of visual effects. This thesis tries to explain actual procedure of visual effect shot's cost estimation using presented links. A comparsion of several visual effect studios attitudes to this theme is included.
Táto práca sa zaoberá odhadom ceny trikového záberu s cieľom objasniť a priblížiť všetky potrebné skutočnosti, ktoré s týmto procesom súvisia. Na úvod práca popisuje trikový záber ako taký a činnosť profesií, ktoré sa na tomto procese priamo podielaľajú a všeobecne definuje súčasné trikové postupy prostredníctvom, ktorých sú trikové zábery vytvorené so snahou poskytnutia základnej orientácie v oblasti trikovej tvorby. Na základe predstavených súvislostí sa práca snaží vysvetliť samotný postup odhadu ceny trikového záberu. Súčasťou práce je aj porovnanie prístupu viacerych trikových štúdií k tejto problematike.
Anotace v angličtině
This thesis deals with cost estimation of visual effect shot. The aim of this thesis is to clarify and introduce all necessary parts of this proces. First part of the thesis describes visual effect shots in general and procedures of professions, which are directly involved in the proces of making it. Further, it provides a general definition of current visual effects procedures, through which they are made, with the intention to provide basic understanding of visual effects. This thesis tries to explain actual procedure of visual effect shot's cost estimation using presented links. A comparsion of several visual effect studios attitudes to this theme is included.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3 ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3 ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte
v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
OKUN, Jeffrey A. a Susan. ZWERMAN. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier, c2010. ISBN 0240812425.
FINANCE, Charles L. a Susan. ZWERMAN. The visual effects producer: understanding the art and business of VFX. Amsterdam : Boston: Elsevier/Focal Press, c2010. ISBN 0240812638.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: an insiders view into the visual effects and film industry. Second edition. North Charleston: [CreateSpace Independent Publishing Platform], 2015. ISBN 978-1503349247.
GRESS, Jon. [Digital] visual effects & compositing. San Francisco, California: New Riders, 2015. ISBN 0321984382.
Seznam doporučené literatury
OKUN, Jeffrey A. a Susan. ZWERMAN. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier, c2010. ISBN 0240812425.
FINANCE, Charles L. a Susan. ZWERMAN. The visual effects producer: understanding the art and business of VFX. Amsterdam : Boston: Elsevier/Focal Press, c2010. ISBN 0240812638.
GRAGE, Pierre. Inside VFX: an insiders view into the visual effects and film industry. Second edition. North Charleston: [CreateSpace Independent Publishing Platform], 2015. ISBN 978-1503349247.
GRESS, Jon. [Digital] visual effects & compositing. San Francisco, California: New Riders, 2015. ISBN 0321984382.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: A - výborně
Hodnocení oponenta Pč: B - velmi dobře
Průměrná obhajoba, neúplně reaguje na otázky z posudků.