- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Pozice kreativního producenta v české kinematografii.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Position of Creative Producer in czech cinematography
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works.
Length at Least 10 mins., Production
Název dle studenta
Pozice kreativního producenta v české kinematografii
Název dle studenta v angličtině
Position of Creative Producer in Czech Cinematography
Bakalářská práce na téma Pozice kreativního producenta v české kinematografii se zabývá výskytem pozice kreativního producenta nejen v české kinematografii, ale také i v zahraničí. V teoretické části jsou vymezeny stěžejní pojmy jako je kreativní producent, výkonný producent a producent. V analytické části se bakalářská práce zabývá komparací názorů tří českých producentů ve formě řízených rozhovorů.
Anotace v angličtině
The dissertation Positions creative producer in the Czech film deals with the occurrence of creative producer positions not only in the Czech cinematography, but also in foreign. The theoretical part defines fundamental concepts such as creative producer, executive producer and producer. In the analytical part of the thesis, deals with the comparison views of three Czech producers in the form of structured interviews.
Klíčová slova
kreativní producent, tvůrčí producentské skupiny, dramaturg, výkonný producent, producentská dramaturgie, producent
Bakalářská práce na téma Pozice kreativního producenta v české kinematografii se zabývá výskytem pozice kreativního producenta nejen v české kinematografii, ale také i v zahraničí. V teoretické části jsou vymezeny stěžejní pojmy jako je kreativní producent, výkonný producent a producent. V analytické části se bakalářská práce zabývá komparací názorů tří českých producentů ve formě řízených rozhovorů.
Anotace v angličtině
The dissertation Positions creative producer in the Czech film deals with the occurrence of creative producer positions not only in the Czech cinematography, but also in foreign. The theoretical part defines fundamental concepts such as creative producer, executive producer and producer. In the analytical part of the thesis, deals with the comparison views of three Czech producers in the form of structured interviews.
Klíčová slova
kreativní producent, tvůrčí producentské skupiny, dramaturg, výkonný producent, producentská dramaturgie, producent
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
- BLÁHA, Zdeněk. Základní pojmy filmové a televizní dramaturgie. Praha, 1992.
- DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
- HESMONDHALGH, David. Media production. New York: Open University Press, 2006. ISBN 0-335-21884-9.
- ŠTROBLOVÁ, Soňa. Film a televize jako audiovizuální zprostředkování světa: Filmová a televizní dramaturgie a programová skladba. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-73-0.
- SCHREIBMAN, Myrl A.. Indie Producers Handbook: Creative Producing from A to Z. Lone Eagle: National Book Network 800-462-6420.
- MAUREEN, Ryan. Producer to Producer. Michael Wiese Productions, 2010.
- HONTHANER, Eve Light. The Complete Film Production Handbook. s 1-3
- KAZÍK, Ondřej. Dramaturgie a vývoj pořadů v systému tvůrčích producentských skupin české televize. Bakalářská práce. FF UPO. Olomouc, 2016
- KELLISON, Cathrine. Producing for TV and New Media. 3rd Edition. Focal Press, 2013.
- LEWIS, David a James CURTIS. The creative producer. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1993. ISBN 0810827204.
- KATZ, Margo. Producers (Hollywood Creative Directory). Hollywood Creative Directory, 2002. ISBN 1928936199.
Hollywood creative directory. Hollywood, CA: Hollywood Creative Directory, 2003. ISSN 1546-5411.
Seznam doporučené literatury
- BLÁHA, Zdeněk. Základní pojmy filmové a televizní dramaturgie. Praha, 1992.
- DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
- HESMONDHALGH, David. Media production. New York: Open University Press, 2006. ISBN 0-335-21884-9.
- ŠTROBLOVÁ, Soňa. Film a televize jako audiovizuální zprostředkování světa: Filmová a televizní dramaturgie a programová skladba. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-73-0.
- SCHREIBMAN, Myrl A.. Indie Producers Handbook: Creative Producing from A to Z. Lone Eagle: National Book Network 800-462-6420.
- MAUREEN, Ryan. Producer to Producer. Michael Wiese Productions, 2010.
- HONTHANER, Eve Light. The Complete Film Production Handbook. s 1-3
- KAZÍK, Ondřej. Dramaturgie a vývoj pořadů v systému tvůrčích producentských skupin české televize. Bakalářská práce. FF UPO. Olomouc, 2016
- KELLISON, Cathrine. Producing for TV and New Media. 3rd Edition. Focal Press, 2013.
- LEWIS, David a James CURTIS. The creative producer. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1993. ISBN 0810827204.
- KATZ, Margo. Producers (Hollywood Creative Directory). Hollywood Creative Directory, 2002. ISBN 1928936199.
Hollywood creative directory. Hollywood, CA: Hollywood Creative Directory, 2003. ISSN 1546-5411.