Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním konkrétního dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The subject of the submitted master thesis is to analyse the inclusive education of a par-ticular child with a special education needs in a kindergarten.
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním konkrétního dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The subject of the submitted master thesis is to analyse the inclusive education of a par-ticular child with a special education needs in a kindergarten.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, specifických vzdělávacích potřeb dětí s mentálním postižením a jejich adaptace na nový kolektiv.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a zpracování výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku, rozhovorů a pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, specifických vzdělávacích potřeb dětí s mentálním postižením a jejich adaptace na nový kolektiv.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a zpracování výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku, rozhovorů a pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
DUŠEK, Karel a Alena VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ. Diagnostika a terapie duševních poruch. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. Psyché. ISBN 978-80-247-4826-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením: po deseti letech. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0086-4.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 8071789615.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika. ISBN 80-7367-060-7.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-262-0044-4.
ZEZULKOVÁ, Eva. The development of communicative competence in pupils with mild mental disorder. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical faculty, 2014. ISBN 978-80-7464-545-7.
Seznam doporučené literatury
DUŠEK, Karel a Alena VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ. Diagnostika a terapie duševních poruch. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. Psyché. ISBN 978-80-247-4826-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením: po deseti letech. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0086-4.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 8071789615.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika. ISBN 80-7367-060-7.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-262-0044-4.
ZEZULKOVÁ, Eva. The development of communicative competence in pupils with mild mental disorder. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical faculty, 2014. ISBN 978-80-7464-545-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření a výsledky výzkumu diplomové práce. Zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Vedla Vaše práce k nějakým změnám v IVP? (Mgr. Jana Krausová, Ph.D.) Studentka popsala, k uvedenému proběhla diskuze. Komise poukázala na možnosti uvedení doporučení v diplomové práci.