Diplomová práce se zabývá faktory, které působí na multikulturní učení žáků středních škol. Teoretická část nejprve vymezuje multikulturní učení, jeho pojetí z pohledu různých autorů, a dále se zabývá multikulturními kompetencemi, které jsou výsledkem procesu multikulturního učení. V poslední části popisuje faktory, které ovlivňují proces multikulturního učení. Praktická část práce zkoumá, které z vymezených faktorů pravděpodobně nejvíce ovlivňují proces multikulturního učení a jak tyto faktory vzájemně působí na sebe. Výzkum je pojat kvantitativně, proto bude využita metoda dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the factors which influence multicultural learning of second-ary school students. The theoretical part defines multicultural learning and its conception in point of view of different authors. Then it deals with multicultural competences which are the result of process of multicultural learning. The last part there are described factors which probably the most influence the process of multicultural learning and how these fac-tors influence each other. The survey is conceived quantitatively and therefore is used a method of questionnaire research.
Klíčová slova
Multikulturní učení, Multikulturní kompetence, Faktory, Žáci středních škol
Klíčová slova v angličtině
Multicultural learning, Multicultural competences, Factors, Secondary school students
Rozsah průvodní práce
85 (108 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá faktory, které působí na multikulturní učení žáků středních škol. Teoretická část nejprve vymezuje multikulturní učení, jeho pojetí z pohledu různých autorů, a dále se zabývá multikulturními kompetencemi, které jsou výsledkem procesu multikulturního učení. V poslední části popisuje faktory, které ovlivňují proces multikulturního učení. Praktická část práce zkoumá, které z vymezených faktorů pravděpodobně nejvíce ovlivňují proces multikulturního učení a jak tyto faktory vzájemně působí na sebe. Výzkum je pojat kvantitativně, proto bude využita metoda dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the factors which influence multicultural learning of second-ary school students. The theoretical part defines multicultural learning and its conception in point of view of different authors. Then it deals with multicultural competences which are the result of process of multicultural learning. The last part there are described factors which probably the most influence the process of multicultural learning and how these fac-tors influence each other. The survey is conceived quantitatively and therefore is used a method of questionnaire research.
Klíčová slova
Multikulturní učení, Multikulturní kompetence, Faktory, Žáci středních škol
Klíčová slova v angličtině
Multicultural learning, Multicultural competences, Factors, Secondary school students
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturního učení, vzdělávání a multikulturní kompetence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturního učení, vzdělávání a multikulturní kompetence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENNETT, Christine I. Comprehensive multicultural education: theory and practice. Eighth edition. Boston: Pearson, 2015. ISBN 978-0-13-352229-7.
GRANT, Carl A a Gloria LADSON-BILLINGS. Dictionary of multicultural education. Phoenix, Ariz.: Oryx Press, 1997, xxviii,
308 s. ISBN 0-89774-798-4.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-426-2.
PREISSOVÁ, Andrea a Irena ŠVACHOVÁ. Protipředsudkové vzdělávání v kontextu multikulturalismu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Sborník. ISBN 978-80-244-3413-1.
PREISSOVÁ, Andrea, Martina CICHÁ a Lenka GULOVÁ. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3287-8.
Seznam doporučené literatury
BENNETT, Christine I. Comprehensive multicultural education: theory and practice. Eighth edition. Boston: Pearson, 2015. ISBN 978-0-13-352229-7.
GRANT, Carl A a Gloria LADSON-BILLINGS. Dictionary of multicultural education. Phoenix, Ariz.: Oryx Press, 1997, xxviii,
308 s. ISBN 0-89774-798-4.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-426-2.
PREISSOVÁ, Andrea a Irena ŠVACHOVÁ. Protipředsudkové vzdělávání v kontextu multikulturalismu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Sborník. ISBN 978-80-244-3413-1.
PREISSOVÁ, Andrea, Martina CICHÁ a Lenka GULOVÁ. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3287-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou diplomovou práci. Seznámila se zaměřením práce a s hlavními výsledky.
Otázky z posudků zodpověděla adekvátně. Objasnila vliv médií a školy na motivaci žáků.