Tato bakalářská práce se zabývá andragogickým rozměrem výchovné práce významné osobnosti české sociální pedagogiky Přemysla Pittra. V teoretické části vymezujeme základní pojmy jako funkce a definice andragogiky či kompetence andragoga. V druhé kapitole teoretické části popisujeme Pittrův život a historické události, které zásadním způsobem ovlivnily jeho život. Třetí kapitolu jsme věnovali vztahu Pittrovy práce s andragogikou.
V praktické části zkoumáme prostřednictvím kvalitativního výzkumu aplikovatelnost výchovných přístupů Přemysla Pittra v dnešní sociální práci s lidmi bez domova. Cílem naší práce je prozkoumat profesní život Přemysla Pittra a podat deskriptivním způsobem přehlednou zprávu o andragogickém rozměru výchovné práce tohoto velikána české sociální činnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with andragogical dimension of educational work of our significant figure in czech social pedagogy field Přemysla Pittra. In theoretical part we define basic terms as role, definition of andragogy or competencies of educator in andragogy. In second chapter of theoretical part is described Pittrs´ life and historical events, which has significantly affected his life. Third part is about relation betweem Pittrs´work and andragogy.
In practical part we do research by quantity study of Přemysl Pittr educational approach application in nowadays social work with homeless people. Aim of this thesis is examine professional life of Přemysl Pittr and to give in descriptive way message about andragogical dimension of educational work of this colossus in Czech social activity.
andragogy, love, help, Přemysl Pittr, education, faith, God
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá andragogickým rozměrem výchovné práce významné osobnosti české sociální pedagogiky Přemysla Pittra. V teoretické části vymezujeme základní pojmy jako funkce a definice andragogiky či kompetence andragoga. V druhé kapitole teoretické části popisujeme Pittrův život a historické události, které zásadním způsobem ovlivnily jeho život. Třetí kapitolu jsme věnovali vztahu Pittrovy práce s andragogikou.
V praktické části zkoumáme prostřednictvím kvalitativního výzkumu aplikovatelnost výchovných přístupů Přemysla Pittra v dnešní sociální práci s lidmi bez domova. Cílem naší práce je prozkoumat profesní život Přemysla Pittra a podat deskriptivním způsobem přehlednou zprávu o andragogickém rozměru výchovné práce tohoto velikána české sociální činnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with andragogical dimension of educational work of our significant figure in czech social pedagogy field Přemysla Pittra. In theoretical part we define basic terms as role, definition of andragogy or competencies of educator in andragogy. In second chapter of theoretical part is described Pittrs´ life and historical events, which has significantly affected his life. Third part is about relation betweem Pittrs´work and andragogy.
In practical part we do research by quantity study of Přemysl Pittr educational approach application in nowadays social work with homeless people. Aim of this thesis is examine professional life of Přemysl Pittr and to give in descriptive way message about andragogical dimension of educational work of this colossus in Czech social activity.
andragogy, love, help, Přemysl Pittr, education, faith, God
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, sociální pedagogiky, života a díla Přemysla Pittra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů a zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, sociální pedagogiky, života a díla Přemysla Pittra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů a zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Sociální pedagogika a její dvě české osobnosti: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter. Praha: Radix, spol. s r.o., 2015. ISBN 978-80-87573-13-6.
KOHN, Pavel. Zámky naděje: děti Přemysla Pittra vzpomínají. Chomutov: L. Marek, 2011. ISBN 978-80-87127-30-8.
PITTER, Přemysl, FIERZOVÁ, Olga. Nad vřavou nenávisti: vzpomínky a svědectví Přemysla Pittra a Olgy Fierzové. Praha: Kalich, 1996. ISBN 80-7017-972-4.
PITTER, Přemysl, PLZÁK, Michal (ed.). Duchovní revoluce v srdci Evropy: pohled do dějin českého národa. Praha: Nadační fond Přemysla Pittra a Olgy Fierzové, 2011. ISBN 978-80-7017-159-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Sociální pedagogika a její dvě české osobnosti: Miroslav Dědič a Přemysl Pitter. Praha: Radix, spol. s r.o., 2015. ISBN 978-80-87573-13-6.
KOHN, Pavel. Zámky naděje: děti Přemysla Pittra vzpomínají. Chomutov: L. Marek, 2011. ISBN 978-80-87127-30-8.
PITTER, Přemysl, FIERZOVÁ, Olga. Nad vřavou nenávisti: vzpomínky a svědectví Přemysla Pittra a Olgy Fierzové. Praha: Kalich, 1996. ISBN 80-7017-972-4.
PITTER, Přemysl, PLZÁK, Michal (ed.). Duchovní revoluce v srdci Evropy: pohled do dějin českého národa. Praha: Nadační fond Přemysla Pittra a Olgy Fierzové, 2011. ISBN 978-80-7017-159-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student stručně představil teoretická východiska práce, zdůvodnil volbu tématu a věnoval se popisu praktické části práce. Představen byl výzkumný problém a doc. Balvín se doptával na výzkumnou strategii. Představen byl kvalitativní výzkum a způsob jeho realizace. Následně student prezentoval výsledky výzkumného šetření a odpovídal na otázky k obhajobě. Dr. Krausová se doptávala na cíl výzkumu a doptávala se na otázky v rozhovoru, dr. Hrnčiříková se doptávala na kritéria komparace. Uvedeno bylo také doporučení pro praxi. Student byl k obhajobě přiměřeně připraven a na otázky členů komise odpovídal spíše vágně. Dr. Skarupská se doptávala na přístupy, které zkoumaný sociální pracovník používal.