Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na zájmové vzdělávání dospělých, hodnocení a evaluaci vzdělávání a osobnosti lektora zájmového vzdělávání dospělých. Práce popisuje zařazení zájmového vzdělávání v systému celoživotního učení, charakterizuje zájmové vzdělávání včetně uvedení cílů a obsahů a včetně institucionálního zabezpečení zájmového vzdělávání. Práce je doplněna o hodnocení vzdělávacího procesu včetně Kirkpatrickova systému. Závěrečná část se věnuje osobnosti lektora z hlediska jeho kompetencí a kvalifikace.
Cílem praktické části je zjistit, jak hodnotí dospělí účastníci zájmového vzdělávání sportovní centrum Maty, nejen po stránce nabídky pohybových aktivit, ale i lektory působící v tomto centru pro další nasměrování a rozvoj centra.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the Bachelor thesis focuses on the interest-based education of adults, assessment and evaluation of education and personality of an interest-based adult educa-tion lecturer. The thesis describes the inclusion of interest-based education in the system of lifelong learning, characterizes the interest-based education including the objectives and contents, as well as institutional interest-based education. The thesis is complemented with the evaluation of the educational process, including Kirkpatrick system. The final part is dedicated to the personality of a lecturer in terms of their skills and qualifications.
The aim of the practical part is to investigate how the adult participants to the interest-based education rate Maty sports centre, not only in terms of the exercise activities, but also lecturers working in this centre for further directions and development of the centre.
Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na zájmové vzdělávání dospělých, hodnocení a evaluaci vzdělávání a osobnosti lektora zájmového vzdělávání dospělých. Práce popisuje zařazení zájmového vzdělávání v systému celoživotního učení, charakterizuje zájmové vzdělávání včetně uvedení cílů a obsahů a včetně institucionálního zabezpečení zájmového vzdělávání. Práce je doplněna o hodnocení vzdělávacího procesu včetně Kirkpatrickova systému. Závěrečná část se věnuje osobnosti lektora z hlediska jeho kompetencí a kvalifikace.
Cílem praktické části je zjistit, jak hodnotí dospělí účastníci zájmového vzdělávání sportovní centrum Maty, nejen po stránce nabídky pohybových aktivit, ale i lektory působící v tomto centru pro další nasměrování a rozvoj centra.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the Bachelor thesis focuses on the interest-based education of adults, assessment and evaluation of education and personality of an interest-based adult educa-tion lecturer. The thesis describes the inclusion of interest-based education in the system of lifelong learning, characterizes the interest-based education including the objectives and contents, as well as institutional interest-based education. The thesis is complemented with the evaluation of the educational process, including Kirkpatrick system. The final part is dedicated to the personality of a lecturer in terms of their skills and qualifications.
The aim of the practical part is to investigate how the adult participants to the interest-based education rate Maty sports centre, not only in terms of the exercise activities, but also lecturers working in this centre for further directions and development of the centre.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, zájmového vzdělávání a osobnosti lektora.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, zájmového vzdělávání a osobnosti lektora.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzku-mu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRYSTOŇ, Miroslav a kol. Záujmové vzdelávanie dospelých. Teoretické východiská. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, 2011. ISBN 978-80-557-0211-7.
KRYSTOŇ, Miroslav a Viera Prusáková, Andragogický rozvoj lektora, Bánská Bystrica, 2015. ISBN 978-80-557-1058-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzku-mu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRYSTOŇ, Miroslav a kol. Záujmové vzdelávanie dospelých. Teoretické východiská. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, 2011. ISBN 978-80-557-0211-7.
KRYSTOŇ, Miroslav a Viera Prusáková, Andragogický rozvoj lektora, Bánská Bystrica, 2015. ISBN 978-80-557-1058-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Přílohy volně vložené
1 cd
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka pohovořila o teoretické části práce, představila teoretická východiska a dále se věnovala praktické části práce. Představena byla výzkumná strategie, včetně výzkumného souboru, techniky sběru dat a analýzy dat. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření a představila doporučení pro praxi. Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Dr. Hrnčiříková se doptávala na využitelnost výsledků v praxi. Dr. Krausová konstatovala, že téma a výzkum je spíše marketingový, nikoli andragogický.