Bakalářská práce se zabývá tématem primární prevence v mateřské škole. Teoretická část vymezuje pojmy primární prevence a zaměřuje se na zdravý vývoj dítěte v předškolním věku. Práce mluví o důležitosti včasné primární prevence u dětí předškolního věku a podpoře rozvoje dětí tím správným směrem. Hlavním cílem je navrhnout projekt primární prevence pro mateřskou školu. Tento projekt byl realizován a aplikován v mateřské škole. Projekt byl po ukončení evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with subject of primary prevention in preschool. The theoretical part defines the concepts of primary prevention and focus on the healthy development of children in the preschool age. The work discusses the importance of early primary prevention in children of preschool age and promotes the development of children in the right direction. The main objective is to propose a project of primary prevention for the preeschool. This project was implemented and applied in preeschool. The project was evaluated after.
Klíčová slova
primární prevence, zdraví, podpora zdraví
Klíčová slova v angličtině
primary prevention, health, health promotion
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem primární prevence v mateřské škole. Teoretická část vymezuje pojmy primární prevence a zaměřuje se na zdravý vývoj dítěte v předškolním věku. Práce mluví o důležitosti včasné primární prevence u dětí předškolního věku a podpoře rozvoje dětí tím správným směrem. Hlavním cílem je navrhnout projekt primární prevence pro mateřskou školu. Tento projekt byl realizován a aplikován v mateřské škole. Projekt byl po ukončení evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with subject of primary prevention in preschool. The theoretical part defines the concepts of primary prevention and focus on the healthy development of children in the preschool age. The work discusses the importance of early primary prevention in children of preschool age and promotes the development of children in the right direction. The main objective is to propose a project of primary prevention for the preeschool. This project was implemented and applied in preeschool. The project was evaluated after.
Klíčová slova
primární prevence, zdraví, podpora zdraví
Klíčová slova v angličtině
primary prevention, health, health promotion
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti strategií primární prevence.
Příprava projektu primární prevence pro mateřskou školu.
Realizace a ověření projektu.
Zpracování závěrů a jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti strategií primární prevence.
Příprava projektu primární prevence pro mateřskou školu.
Realizace a ověření projektu.
Zpracování závěrů a jejich interpretace.
Prezentace výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0603-3.
ADLER, Alfred. Psychologie dětí: Děti s výchovnými problémy. Praha: Práh, 1994. Individuální psychologie. ISBN 80-85809-22-2.
VITÁSKOVÁ, Kateřina. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-764-9.
BÁRTÍK, Pavel a Michal MIOVSKÝ (ed.). Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie]. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Vyd. 2. Překlad Kristyna Křížová. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-881-4.
POTTER-EFRON, Ronald T. Healing the angry brain: how understanding the way your brain works can help you control anger & aggression. Oakland, CA: New Harbinger Publications, c2012. ISBN 978-1-60882-135-8.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0603-3.
ADLER, Alfred. Psychologie dětí: Děti s výchovnými problémy. Praha: Práh, 1994. Individuální psychologie. ISBN 80-85809-22-2.
VITÁSKOVÁ, Kateřina. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-764-9.
BÁRTÍK, Pavel a Michal MIOVSKÝ (ed.). Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie]. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Vyd. 2. Překlad Kristyna Křížová. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-881-4.
POTTER-EFRON, Ronald T. Healing the angry brain: how understanding the way your brain works can help you control anger & aggression. Oakland, CA: New Harbinger Publications, c2012. ISBN 978-1-60882-135-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci na standardní úrovni. Vedoucí práce hodnotí pozitivně snahu studentky a vytýká to, že mu v práci chyběly podstatné části. Oponent vyzdvihuje opět zřetelnou zainteresovanost studentky, ale vytýká nespecifičnost oblastí a opakující se sousloví "mělo by se". Doc. Wiegerová vytýká nevhodnost zvolených a specifikovaných organizačních forem a metod. Dr. Pacholík vytýká nevhodnou formulaci cílů.