Tato bakalářská práce se zabývá andragogikou v podmínkách Armády České republiky. Teoretická část má za úkol seznámit se systémem vzdělávání v rezortu Ministerstva obrany a popsat široké spektrum činností armádních instruktorů při zabezpečení přípravy personálu. Praktická část této práce se formou kvantitativního výzkumu zabývá kvalitou a úrovní podmínek, které mají instruktoři ke své práci a svému profesnímu a odbornému rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with andragogy in the conditions of the Army of the Czech republic. The theoretical part introduces the education system in the Ministry of Defence department and describes a wide amount of activities of military instructors providing the personnel preparation. In the practical part of this work quantitative research was used to deal with the quality and standard conditions that instructors have for their work and their professional and special development.
Klíčová slova
vzdělávání, andragogika, armáda, instruktor, podmínky
Tato bakalářská práce se zabývá andragogikou v podmínkách Armády České republiky. Teoretická část má za úkol seznámit se systémem vzdělávání v rezortu Ministerstva obrany a popsat široké spektrum činností armádních instruktorů při zabezpečení přípravy personálu. Praktická část této práce se formou kvantitativního výzkumu zabývá kvalitou a úrovní podmínek, které mají instruktoři ke své práci a svému profesnímu a odbornému rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with andragogy in the conditions of the Army of the Czech republic. The theoretical part introduces the education system in the Ministry of Defence department and describes a wide amount of activities of military instructors providing the personnel preparation. In the practical part of this work quantitative research was used to deal with the quality and standard conditions that instructors have for their work and their professional and special development.
Klíčová slova
vzdělávání, andragogika, armáda, instruktor, podmínky
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, dalšího vzdělávání a rozvoje dovedností instruktorů Armády ČR.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, dalšího vzdělávání a rozvoje dovedností instruktorů Armády ČR.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student stručně představil teoretickou část práce, dále se věnoval zdůvodnění volby tématu a následně popsal praktickou část práce. Uveden byl výzkumný problém, dotazníkové šetření a prezentovány dílčí výzkumné cíle. Představen byl také výzkumný soubor. Následně student prezentoval výsledky výzkumného šetření. Dále student odpovídal na otázky k obhajobě a uvedl doporučení pro praxi. Student byl k obhajobě adekvátně připraven.