Bakalářská práce pojednává o problematice syndromu vyhoření u policistů. Cílem bakalářské práce je zjistit rozsah syndromu vyhoření u příslušníků Policie ČR ve Zlínském kraji a poukázat na možnosti jeho prevence z pohledu andragoga. Teoretická část práce vymezuje problematiku syndromu vyhoření v obecné rovině, ale i konkrétně se zaměřením na danou cílovou skupinu policistů a také definuje oblast stresu a zejména supervizi jako možnost prevence syndromu vyhoření. Praktická část práce zjišťuje míru vyhoření u policistů ČR ve Zlínském kraji pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a jsou uvedena i doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with occupational burnout syndrome in the police force. The aim of the bachelor thesis is to find out the extent of the occupational burnout syndrome among members of the Police of the Czech Republic in the Zlín Region and to point out the possibilities of its prevention from the point of view of andragogy. The theoretical part of the thesis defines the problem of occupational burnout syndrome in the general, but also specifically with focus on the target group of policemen and also defines the area of stress and especially supervision as a possibility of prevention of occupational burnout syndrome. Practical part of the thesis investigates the rate of occupational burnout by police officers in the Zlín Region through a quantitative questionnaire survey. At the end of the thesis, research questions are answered and recommendations for practice are given.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, Policie České republiky, prevence, andragog, supervize
Klíčová slova v angličtině
occupational burnout syndrome, Police of the Czech Republic, prevention, andragog, supervision
Rozsah průvodní práce
76 s. (75198 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice syndromu vyhoření u policistů. Cílem bakalářské práce je zjistit rozsah syndromu vyhoření u příslušníků Policie ČR ve Zlínském kraji a poukázat na možnosti jeho prevence z pohledu andragoga. Teoretická část práce vymezuje problematiku syndromu vyhoření v obecné rovině, ale i konkrétně se zaměřením na danou cílovou skupinu policistů a také definuje oblast stresu a zejména supervizi jako možnost prevence syndromu vyhoření. Praktická část práce zjišťuje míru vyhoření u policistů ČR ve Zlínském kraji pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a jsou uvedena i doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with occupational burnout syndrome in the police force. The aim of the bachelor thesis is to find out the extent of the occupational burnout syndrome among members of the Police of the Czech Republic in the Zlín Region and to point out the possibilities of its prevention from the point of view of andragogy. The theoretical part of the thesis defines the problem of occupational burnout syndrome in the general, but also specifically with focus on the target group of policemen and also defines the area of stress and especially supervision as a possibility of prevention of occupational burnout syndrome. Practical part of the thesis investigates the rate of occupational burnout by police officers in the Zlín Region through a quantitative questionnaire survey. At the end of the thesis, research questions are answered and recommendations for practice are given.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, Policie České republiky, prevence, andragog, supervize
Klíčová slova v angličtině
occupational burnout syndrome, Police of the Czech Republic, prevention, andragog, supervision
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k syndromu vyhoření u příslušníků policie Zlínského kraje a k možnostem preventivních opatření založených na vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkum formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k syndromu vyhoření u příslušníků policie Zlínského kraje a k možnostem preventivních opatření založených na vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkum formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALLWASS, Angelika. Syndrom vyhoření v práci a v osobním životě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-299-7.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3553-5.
TRNAVSKÁ, Tereza. Burnout syndrom at andragogical professions: How not burnt out. Lap Lambert Academic Publishing, 2011. ISBN 978-3845401386.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALLWASS, Angelika. Syndrom vyhoření v práci a v osobním životě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-299-7.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3553-5.
TRNAVSKÁ, Tereza. Burnout syndrom at andragogical professions: How not burnt out. Lap Lambert Academic Publishing, 2011. ISBN 978-3845401386.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student stručně představil teoretická východiska práce, zdůvodnil volbu tématu a dále se věnoval prezentaci praktické části práce. Následně představil výzkumnou strategii a blíže se zaměřil na prezentaci závěrů výzkumného šetření. Práci kladně hodnotila dr. Skarupská. Následně student odpovídal na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Student byl k obhajobě adekvátně připraven.