Bakalářská práce se zabývá tématem vzdělávání zaměstnanců v počátcích spolupráce v nové organizaci. V této práci se zaměříme na firemní vzdělávání obecně, formy a metody vzdělávání se zaměřením na vzdělávání nových obchodních zástupců ve finanční instituci. Obsahem teoretické části je firemní vzdělávání, jeho důležitost a implementace vzdělávacího procesu na obchodní zástupce. Zvláštní důraz je kladen na adaptaci v pozici obchodního zástupce, která je stěžejní pro správné nastartování kariéry v této oblasti a mnohdy rozhoduje o tom, zda pracovník bude na této pozici úspěšný či nikoliv. Empirická část je zaměřena na případ konkrétní pojišťovny v oblasti vzdělávání obchodních zá-stupců po nástupu ke společnosti. Výsledkem je porovnání dvou adaptačních procesů a jejich vlivu na produktivitu obchodních zástupců v prodeji životního pojištění a porovná-ní přínosů jednotlivých tréninkových metod.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the education of employees at the beginning of cooperation in the new organization. In this work we specialize in business education in general, forms and methods of education with a focus on training new sales representatives in a financial institution. The theoretical part of the thesis pursues training in the company, its importance and implementation of the educational process for sales representatives. Accent is emphasized on adapting in the position of sales representative, which is crucial for a proper start of a career in this area and often decides whether the employee will be successful in this position or not. The empirical part focuses on education of sales representatives in concrete insurance company after their boarding to the company. The result is a comparison of two adaptation processes and their impact on the productivity of sales representatives in life insurance selling and compare the benefits of various training methods.
Klíčová slova
vzdělávání, adaptace, didaktika, prodej, obchod, firemní vzdělávání, metody vzdělávání, vzdělávací techniky
Bakalářská práce se zabývá tématem vzdělávání zaměstnanců v počátcích spolupráce v nové organizaci. V této práci se zaměříme na firemní vzdělávání obecně, formy a metody vzdělávání se zaměřením na vzdělávání nových obchodních zástupců ve finanční instituci. Obsahem teoretické části je firemní vzdělávání, jeho důležitost a implementace vzdělávacího procesu na obchodní zástupce. Zvláštní důraz je kladen na adaptaci v pozici obchodního zástupce, která je stěžejní pro správné nastartování kariéry v této oblasti a mnohdy rozhoduje o tom, zda pracovník bude na této pozici úspěšný či nikoliv. Empirická část je zaměřena na případ konkrétní pojišťovny v oblasti vzdělávání obchodních zá-stupců po nástupu ke společnosti. Výsledkem je porovnání dvou adaptačních procesů a jejich vlivu na produktivitu obchodních zástupců v prodeji životního pojištění a porovná-ní přínosů jednotlivých tréninkových metod.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the education of employees at the beginning of cooperation in the new organization. In this work we specialize in business education in general, forms and methods of education with a focus on training new sales representatives in a financial institution. The theoretical part of the thesis pursues training in the company, its importance and implementation of the educational process for sales representatives. Accent is emphasized on adapting in the position of sales representative, which is crucial for a proper start of a career in this area and often decides whether the employee will be successful in this position or not. The empirical part focuses on education of sales representatives in concrete insurance company after their boarding to the company. The result is a comparison of two adaptation processes and their impact on the productivity of sales representatives in life insurance selling and compare the benefits of various training methods.
Klíčová slova
vzdělávání, adaptace, didaktika, prodej, obchod, firemní vzdělávání, metody vzdělávání, vzdělávací techniky
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, forem vzdělávání a adaptace nových obchodních zástupců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, forem vzdělávání a adaptace nových obchodních zástupců.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
PALÁN, Zdeněk. Profesní vzdělávání 2002. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2003. Edice celoživotního vzdělávání. ISBN 80-86284-29-8.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
PALÁN, Zdeněk. Profesní vzdělávání 2002. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2003. Edice celoživotního vzdělávání. ISBN 80-86284-29-8.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a věnovala se popisu praktické části bakalářské práce. Představena byla výzkumná strategie a stěžejní část prezentace byla tvořena výsledky výzkumu. Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě a prezentovala doporučení pro praxi. Dr. Krausová se doptávala na výzkumný soubor a jeho věkové ohraničení. Dr. Hrnčiříková komentovala zvolenou metodologii, kde byly značné nedostatky. Studentka byla k obhajobě přiměřeně připravená.