Bakalářská práce má teoretickoempirický charakter a zabývala se možnostmi rozvoje dětí předškolního věku v dětské skupině. V teoretické části byl popsán pojem dětská skupina a vývoj dítěte předškolního věku. Cílem empirické části bylo za pomoci participačního pozorování skupiny a rozhovorů s pečujícími osobami popsat, jaké možnosti rozvoje dětská skupina nabízí. V dětské skupině nalezneme mnoho možností rozvoje, počínaje prostorem a vybavením, přes osobnost pečující osoby až po výchovný a vzdělávací proces, který se zde odehrával.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has theoretical - empiric character and is concerned with possibilities of development of preschool child in child group. In theoretical part was described term child group and development of preschool child. Aim empiric part using participatory observation in group and interview with caregivers describe, what kind of development child group has to offer. In child group find many possibilities of development, starting space and equipment over personality caregivers to the educational and training process that was happened.
Klíčová slova
dětská skupina, dítě předškolního věku, pečující osoba, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
child group, preschool child, caregivers, development
Rozsah průvodní práce
63 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoretickoempirický charakter a zabývala se možnostmi rozvoje dětí předškolního věku v dětské skupině. V teoretické části byl popsán pojem dětská skupina a vývoj dítěte předškolního věku. Cílem empirické části bylo za pomoci participačního pozorování skupiny a rozhovorů s pečujícími osobami popsat, jaké možnosti rozvoje dětská skupina nabízí. V dětské skupině nalezneme mnoho možností rozvoje, počínaje prostorem a vybavením, přes osobnost pečující osoby až po výchovný a vzdělávací proces, který se zde odehrával.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has theoretical - empiric character and is concerned with possibilities of development of preschool child in child group. In theoretical part was described term child group and development of preschool child. Aim empiric part using participatory observation in group and interview with caregivers describe, what kind of development child group has to offer. In child group find many possibilities of development, starting space and equipment over personality caregivers to the educational and training process that was happened.
Klíčová slova
dětská skupina, dítě předškolního věku, pečující osoba, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
child group, preschool child, caregivers, development
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice vývoje dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice vývoje dětí předškolního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS, 2016. Infants, children, and adolescents. Eighth edition. Boston: Pearson. ISBN 01-339-3673-2.
ČESKO, 2014. Zákon č. 247/2014 Sb. o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. In: Sbírka zákonů ČR. Dostupné také z: https://portal.gov.cz/app/zakony/zakon.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka, 2008. Přehled vývojové psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2141-4.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona, 2004. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha: Mladá fronta. Žijeme s dětmi. ISBN 80-204-1187-9.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS, 2016. Infants, children, and adolescents. Eighth edition. Boston: Pearson. ISBN 01-339-3673-2.
ČESKO, 2014. Zákon č. 247/2014 Sb. o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. In: Sbírka zákonů ČR. Dostupné také z: https://portal.gov.cz/app/zakony/zakon.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka, 2008. Přehled vývojové psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2141-4.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona, 2004. Dítě v předškolním období. 1. vyd. Praha: Mladá fronta. Žijeme s dětmi. ISBN 80-204-1187-9.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala adekvátně svou bakalářskou práci. Školitel hodnotí teoretickou část práce pozitivně. Oponent hodnotí celkově práci na velmi nízké úrovni. Nachází zde velké množství nedostatků, v teoretické části práce je to specificky nesprávné teoretické vymezení pojmů. Studentka na otázky oponenta nedokázala komplexně odpovědět.