Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je především
prostudovat a analyzovat dostupnou literaturu v oblasti spolupráce spádové mateřské
a základní školy a následně prozkoumat, jak probíhá daná spolupráce mezi těmito
institucemi. Teoretická část se zabývá vymezením klíčových pojmů souvisejících
s problematikou spolupráce mateřské a základní školy. V empirické části bakalářské práce jsou prezentovány výsledky z kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného interview s učitelkami vybrané spádové školy.
Annotation in English
This Bachelor Thesis has a theoretical and an empiric character. The aim of the thesis is primarily to read the available literature up and analyze it in the field of cooperation of the kindergarten and its adjoining elementary school and then to explore how the cooperation between these institutions works. The theoretical part deals with the definition of the key words connected with the theme of the cooperation between kindergarten and primary school. The empirical part presents the data obtained from the qualitatively oriented research which was realized through the semi-structured interview with the teachers of the selected adjoining school.
Keywords
spádová škola, spolupráce, školní zralost
Keywords in English
adjoining school, cooperation, school readiness
Length of the covering note
63
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je především
prostudovat a analyzovat dostupnou literaturu v oblasti spolupráce spádové mateřské
a základní školy a následně prozkoumat, jak probíhá daná spolupráce mezi těmito
institucemi. Teoretická část se zabývá vymezením klíčových pojmů souvisejících
s problematikou spolupráce mateřské a základní školy. V empirické části bakalářské práce jsou prezentovány výsledky z kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného interview s učitelkami vybrané spádové školy.
Annotation in English
This Bachelor Thesis has a theoretical and an empiric character. The aim of the thesis is primarily to read the available literature up and analyze it in the field of cooperation of the kindergarten and its adjoining elementary school and then to explore how the cooperation between these institutions works. The theoretical part deals with the definition of the key words connected with the theme of the cooperation between kindergarten and primary school. The empirical part presents the data obtained from the qualitatively oriented research which was realized through the semi-structured interview with the teachers of the selected adjoining school.
Keywords
spádová škola, spolupráce, školní zralost
Keywords in English
adjoining school, cooperation, school readiness
Research Plan
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice spolupráce mateřské školy a základní školy.
Příprava metodiky výzkumné části a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro vybrané školy.
Research Plan
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice spolupráce mateřské školy a základní školy.
Příprava metodiky výzkumné části a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro vybrané školy.
Recommended resources
BENÍŠKOVÁ, Tereza. První třídou bez pláče. Praha: Grada, 2007. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1906-1.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA (eds.). Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200802/contents/nkc20071782169_1.pdf.
KUTÁLKOVÁ, Dana a Dana KREJČÍŘOVÁ. Jak připravit dítě do 1. třídy: rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Praha: Grada, 2006. Pro rodiče. ISBN 80-247-1040-4.
Transition to primary school. Evidence request bank [online]. 2014 [cit. 2016-05-13]. Dostupné z: https://evidencerequestbank.files.wordpress.com.
Recommended resources
BENÍŠKOVÁ, Tereza. První třídou bez pláče. Praha: Grada, 2007. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1906-1.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA (eds.). Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200802/contents/nkc20071782169_1.pdf.
KUTÁLKOVÁ, Dana a Dana KREJČÍŘOVÁ. Jak připravit dítě do 1. třídy: rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Praha: Grada, 2006. Pro rodiče. ISBN 80-247-1040-4.
Transition to primary school. Evidence request bank [online]. 2014 [cit. 2016-05-13]. Dostupné z: https://evidencerequestbank.files.wordpress.com.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci na dobré úrovni. Vedoucí i oponent práce se téměř shodují v hodnocení. Poukazují na nedostatky v teoretické části, zejména uchylování se studentky k popisné podobě textu. Empirická část je hodnocená celkem kladně. Studentce se doporučuje lepší rozpracování výsledků výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího práce i oponenta.