Bakalářská práce předkládá námět pro projekt folklorního kroužku pro vybranou mateřskou školu. V teoretické části se zabývá zájmovými kroužky jako takovými a jejich zařazení do podmínek MŠ a dále dětským folklorem a jeho zařazením do zájmového kroužku v MŠ. V neposlední řadě hledá prvky folkloru ve Školním vzdělávacím programu a oblastech vzdělávání dítěte. Samotný projekt v praktické části zahrnuje 14 sezení, které v rámci kroužku proběhly. Tyto sezení jsou pak evaluovány pomocí sebereflexe a reflexe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis tackles an idea for a folklore ensemble within a selected kindergarten. The theoretical part tackles ensembles and extra-curricular activities in general and their place within kindergartens, and then folklore for small children and it's inclusion into extra-curricular activities in a kindergarten. We are also researching folklore elements in the Framework education program and areas of education of children. The practical part describes a project, consisting of 14 meetings of the ensemble that took place. The meetings are evaluated through self-assessment and assessment.
Klíčová slova
zájmový kroužek, dětský folklor, folklorní kroužek pro předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
interest group, children folklore, pre-school children folklore group
Rozsah průvodní práce
99 s. (116 886 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce předkládá námět pro projekt folklorního kroužku pro vybranou mateřskou školu. V teoretické části se zabývá zájmovými kroužky jako takovými a jejich zařazení do podmínek MŠ a dále dětským folklorem a jeho zařazením do zájmového kroužku v MŠ. V neposlední řadě hledá prvky folkloru ve Školním vzdělávacím programu a oblastech vzdělávání dítěte. Samotný projekt v praktické části zahrnuje 14 sezení, které v rámci kroužku proběhly. Tyto sezení jsou pak evaluovány pomocí sebereflexe a reflexe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis tackles an idea for a folklore ensemble within a selected kindergarten. The theoretical part tackles ensembles and extra-curricular activities in general and their place within kindergartens, and then folklore for small children and it's inclusion into extra-curricular activities in a kindergarten. We are also researching folklore elements in the Framework education program and areas of education of children. The practical part describes a project, consisting of 14 meetings of the ensemble that took place. The meetings are evaluated through self-assessment and assessment.
Klíčová slova
zájmový kroužek, dětský folklor, folklorní kroužek pro předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
interest group, children folklore, pre-school children folklore group
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše z oblasti realizace a nabídky zájmových kroužků v mateřské škole.
Zpracování projektu folklorního kroužku pro využití v neformálním kurikulu mateřské školy.
Realizace a ověření projektu zájmového kroužku ve vybrané mateřské škole.
Zpracování reflexe pro optimální využívání zájmových kroužků v praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše z oblasti realizace a nabídky zájmových kroužků v mateřské škole.
Zpracování projektu folklorního kroužku pro využití v neformálním kurikulu mateřské školy.
Realizace a ověření projektu zájmového kroužku ve vybrané mateřské škole.
Zpracování reflexe pro optimální využívání zájmových kroužků v praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BERARDO, Kate a Darla K. DEARDORFF. Building cultural competence: innovative activities and models. Sterling, Va.: Stylus, 2012. ISBN 978-1-57922-803-3.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
HEJLOVÁ, Helena, Eva OPRAVILOVÁ, Jana UHLÍŘOVÁ a Noemi BRAVENÁ. Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-640-6.
KULHÁNKOVÁ, Eva. Taneční hry s písničkami. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0408-4.
Seznam doporučené literatury
BERARDO, Kate a Darla K. DEARDORFF. Building cultural competence: innovative activities and models. Sterling, Va.: Stylus, 2012. ISBN 978-1-57922-803-3.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
HEJLOVÁ, Helena, Eva OPRAVILOVÁ, Jana UHLÍŘOVÁ a Noemi BRAVENÁ. Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-640-6.
KULHÁNKOVÁ, Eva. Taneční hry s písničkami. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0408-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zvládla obhajobu své bakalářské práce na dobré úrovni. Na otázky dokázala vhodně a přesně reagovat.
Dokázala aktivně diskutovat. V práci se objevily určité nedostatky v metodologii a didaktice. Autorka nedokázala přenést teoretické poznatky do praktické realizace. Oceňován byl výběr tématu.