Bakalářská práce se zabývá rozvojem pohybových aktivit předškolních dětí. Obsahem práce je soubor pohybových aktivit a jejich ověření pro děti předškolního věku. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se k obecnému vývoji dětí předškolního věku a význam pohybu v jejich životě. Dále se zaměřuje na dovednosti v oblasti motoriky, pohybové schopnosti a také na příčiny plynoucí z nedostatku pohybové aktivity. Přibližuje pohybové aktivity v oblastech rámcového vzdělávacího programu a popisuje podmínky a průběh pohybových aktivit v mateřské škole. Aplikační část bakalářské práce spočívá ve vytvoření souboru pohybových aktivit pro předškolní děti, které je všestranně rozvíjejí. Následuje realizace, ověření v praxi a závěrečná evaluace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the development of physical activities of preschool children. The primary purpose of this study is a set of physical activities for preschool children and to verify them on field. The theoretical part defines the basic concepts of preschool child development and the importance of movement in their life. Next, it is focused on motoric skills, physical abilities and reasons for lack of physical activity. Thesis introduces physical activities within The Frame Educational Program for Pre-primary Education and describes the conditions and course of physical activities in kindergarten. The practical part of this thesis consisted of creation of set of physical activities for preschool children aimed on versatile child development, following with verificatiation of proposed activities on field and result evaluation.
Klíčová slova
cvičební jednotka, hrubá motorika, pohybová aktivita, rozvoj pohybových dovedností a schopností
Klíčová slova v angličtině
exercise unit, gross motor skill, physical activity, development of motoric skills and abilities
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozvojem pohybových aktivit předškolních dětí. Obsahem práce je soubor pohybových aktivit a jejich ověření pro děti předškolního věku. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se k obecnému vývoji dětí předškolního věku a význam pohybu v jejich životě. Dále se zaměřuje na dovednosti v oblasti motoriky, pohybové schopnosti a také na příčiny plynoucí z nedostatku pohybové aktivity. Přibližuje pohybové aktivity v oblastech rámcového vzdělávacího programu a popisuje podmínky a průběh pohybových aktivit v mateřské škole. Aplikační část bakalářské práce spočívá ve vytvoření souboru pohybových aktivit pro předškolní děti, které je všestranně rozvíjejí. Následuje realizace, ověření v praxi a závěrečná evaluace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the development of physical activities of preschool children. The primary purpose of this study is a set of physical activities for preschool children and to verify them on field. The theoretical part defines the basic concepts of preschool child development and the importance of movement in their life. Next, it is focused on motoric skills, physical abilities and reasons for lack of physical activity. Thesis introduces physical activities within The Frame Educational Program for Pre-primary Education and describes the conditions and course of physical activities in kindergarten. The practical part of this thesis consisted of creation of set of physical activities for preschool children aimed on versatile child development, following with verificatiation of proposed activities on field and result evaluation.
Klíčová slova
cvičební jednotka, hrubá motorika, pohybová aktivita, rozvoj pohybových dovedností a schopností
Klíčová slova v angličtině
exercise unit, gross motor skill, physical activity, development of motoric skills and abilities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o pohybové výchově v mateřské škole.
Vymezení pojmů a terminologie o možnostech rozvoje pohybových předpokladů dětí předškolního věku.
Příprava metodiky aplikační práce.
Zpracování projektu zaměřeného na návrh pohybových aktivit v mateřské škole.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování závěru o realizaci projektu, doporučení pro práci s dětmi předškolního věku.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o pohybové výchově v mateřské škole.
Vymezení pojmů a terminologie o možnostech rozvoje pohybových předpokladů dětí předškolního věku.
Příprava metodiky aplikační práce.
Zpracování projektu zaměřeného na návrh pohybových aktivit v mateřské škole.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování závěru o realizaci projektu, doporučení pro práci s dětmi předškolního věku.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy],Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada,2006. ISBN 80-247-1284-9.
LAUPER, Renate. Dítě od hlavy až k patě v pohybu: pohybové hry a práce s tělem pro předškoláky a školáky. Olomouc: Poznání, 2007. ISBN 978-80-86606-67-5.
VOLFOVÁ, Hana, KOLOVSKÁ, Ilona. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
ZACHOPOULOU, Evridiki. Early steps physical education curriculum: theory and practice for children under 8. Champaign, IL: Human Kinetics, c2010. ISBN 0-7360-7539-9.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy],Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada,2006. ISBN 80-247-1284-9.
LAUPER, Renate. Dítě od hlavy až k patě v pohybu: pohybové hry a práce s tělem pro předškoláky a školáky. Olomouc: Poznání, 2007. ISBN 978-80-86606-67-5.
VOLFOVÁ, Hana, KOLOVSKÁ, Ilona. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
ZACHOPOULOU, Evridiki. Early steps physical education curriculum: theory and practice for children under 8. Champaign, IL: Human Kinetics, c2010. ISBN 0-7360-7539-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou bakalářskou práci, v průběhu obhajoby zodpovídal na dotazy komise k objasnění některých pojmů. Vedoucí i oponent se v hodnocení práce v posudcích shodují. Zaujetí studenta k tématu je zjevné. Oponent vytkl strohost v teoretickém zpracování tématu. Proběhla diskuse k didaktické stránce práce. Student váhavě odpovídal na otázky, protože použité kategorie práce se nepřekrývají se základními didaktickými kategoriemi a student neprokázal jasné teoretické ukotvení těchto pojmů.