Práce je zaměřena na podporu rozvoje řeči a komunikace předškolních dětí. Je v ní popsán vývoj řeči dětí a faktory, které ho ovlivňují, stadia řeči a prevence pomocí různých druhů her. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření sady logopedických her pro předškolní děti použitelnou v praxi mateřských škol. Hry využívají rytmus jednoduchých dětských písní a říkadel ve spojení s motorikou horních končetin.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis is focused on speech and communication of pre-school children. It descibes the development of children´s speech and the factors that influence it, the stages of speech and prevention through different types of games. The aim of the bachelor thesis was to create a set of logopedic games for pre-school children, which can be used in the practise of nursery schools. Games use the rhythm of simple children´s songs and rhymes in conjuction with the motor of the upper limbs.
Klíčová slova
jazykové dovednosti dětí, logopedická prevence, rytmizace řeči, logopedická hra
Klíčová slova v angličtině
the language skills of children, the speech therapy prevention, the speech rhytmisation, the speech therapy game
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na podporu rozvoje řeči a komunikace předškolních dětí. Je v ní popsán vývoj řeči dětí a faktory, které ho ovlivňují, stadia řeči a prevence pomocí různých druhů her. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření sady logopedických her pro předškolní děti použitelnou v praxi mateřských škol. Hry využívají rytmus jednoduchých dětských písní a říkadel ve spojení s motorikou horních končetin.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis is focused on speech and communication of pre-school children. It descibes the development of children´s speech and the factors that influence it, the stages of speech and prevention through different types of games. The aim of the bachelor thesis was to create a set of logopedic games for pre-school children, which can be used in the practise of nursery schools. Games use the rhythm of simple children´s songs and rhymes in conjuction with the motor of the upper limbs.
Klíčová slova
jazykové dovednosti dětí, logopedická prevence, rytmizace řeči, logopedická hra
Klíčová slova v angličtině
the language skills of children, the speech therapy prevention, the speech rhytmisation, the speech therapy game
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti logopedické prevence u dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vývoje řeči a prevence jejich vad.
Zpracování sady her pro rozvoj a prevenci řeči v běžných mateřských školách.
Ověření sady her v mateřské škole.
Evaluace, prezentace výsledků, zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti logopedické prevence u dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vývoje řeči a prevence jejich vad.
Zpracování sady her pro rozvoj a prevenci řeči v běžných mateřských školách.
Ověření sady her v mateřské škole.
Evaluace, prezentace výsledků, zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Průvodce vývojem dětské řeči- logopedická prevence. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-598-7.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-901-9.
MIKLÍKOVÁ, Veronika a Alena CHARAMZOVÁ. Logopedické hrátky. Stařeč: INFRA 2011. ISBN 978-80-86666-36-5.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Logopedické poradenství. Praha: Grada 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.
ROSENBAUM, Sara a Patti SIMON. Speech and language disorders in children. National Academies Press 2016. ISBN-10: 0-309-38875-9, ISBN-13: 978-0-309-38875-7.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Průvodce vývojem dětské řeči- logopedická prevence. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-598-7.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-901-9.
MIKLÍKOVÁ, Veronika a Alena CHARAMZOVÁ. Logopedické hrátky. Stařeč: INFRA 2011. ISBN 978-80-86666-36-5.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Logopedické poradenství. Praha: Grada 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.
ROSENBAUM, Sara a Patti SIMON. Speech and language disorders in children. National Academies Press 2016. ISBN-10: 0-309-38875-9, ISBN-13: 978-0-309-38875-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
noty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentuje práci na standardní úrovni. Oponentka považuje téma za přínostné, ale shledává chyby v evaluaci a chybí jí základní didaktické kategorie. Doc. Wiegerová shledává velké pochybení ve formě praktické části bakalářské práce. Neshledává prezentování fotografií za dostatečné. Doc. Majerčíková nehodnotí práci jako práci aplikační,ale jen jako soubor her. Postrádá didaktické zacílení celého programu.