Tato bakalářská práce je zaměřena na vzájemnou informační podporu ředitelek mateřských škol. Vlivem decentralizace moci státu mají ředitelky mateřských škol daleko více povinností a pravomocí, jsou zahlcovány novými informacemi a vzájemná komunikace a podpora je jednou z možností, jak mohou získávat ověřené informace. Záměrem výzkumu je získat hlubší a komplexní informace o zkoumaném jevu, proto výzkumná šetření staví na kvalitativním přístupu. Informace z rozhovorů jsou podkladem k otevřenému kódování. Hlavním přínosem práce je odkrytí stavu současné informační pomoci mezi ředitelkami, který je možné využít jako podklad k zefektivnění informační podpory.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with mutual information support between directors of kindergartens. Due to decentralization of state power, directors of kindergartens have more duties and powers, they are assailed by new information, communication and support is one of the way they can obtain verified information. The intent of the research is to gain a deeper and more comprehensive information on the examined phenomenon, so this research is based on qualitative approach. Information from the interviews is the foundation for open coding. The main benefit of the thesis is to uncover the condition of current information help between directors, this benefit can be used as a base for more effective information support.
Klíčová slova
Ředitelka MŠ, informační podpora, sdílení informací, řízení MŠ
Klíčová slova v angličtině
Director of Kindergarten, Information Support, Sharing of Information, Management of Kindergartens
Rozsah průvodní práce
57 s. (84 357 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vzájemnou informační podporu ředitelek mateřských škol. Vlivem decentralizace moci státu mají ředitelky mateřských škol daleko více povinností a pravomocí, jsou zahlcovány novými informacemi a vzájemná komunikace a podpora je jednou z možností, jak mohou získávat ověřené informace. Záměrem výzkumu je získat hlubší a komplexní informace o zkoumaném jevu, proto výzkumná šetření staví na kvalitativním přístupu. Informace z rozhovorů jsou podkladem k otevřenému kódování. Hlavním přínosem práce je odkrytí stavu současné informační pomoci mezi ředitelkami, který je možné využít jako podklad k zefektivnění informační podpory.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with mutual information support between directors of kindergartens. Due to decentralization of state power, directors of kindergartens have more duties and powers, they are assailed by new information, communication and support is one of the way they can obtain verified information. The intent of the research is to gain a deeper and more comprehensive information on the examined phenomenon, so this research is based on qualitative approach. Information from the interviews is the foundation for open coding. The main benefit of the thesis is to uncover the condition of current information help between directors, this benefit can be used as a base for more effective information support.
Klíčová slova
Ředitelka MŠ, informační podpora, sdílení informací, řízení MŠ
Klíčová slova v angličtině
Director of Kindergarten, Information Support, Sharing of Information, Management of Kindergartens
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na organizaci a management mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se různých možností informační podpory ředitelek mateřských škol.
Příprava metodiky výzkumné části práce.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím interview s ředitelkami mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na organizaci a management mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se různých možností informační podpory ředitelek mateřských škol.
Příprava metodiky výzkumné části práce.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím interview s ředitelkami mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
LHOTKOVÁ, Irena, Ivana ŠNÝDROVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-349-4.
MALE, Trevor. Being an effective headteacher. Thousand Oaks, Calif.: Paul Chapman, 2006. ISBN 1-4129-1998-3.
DVOŘÁK, Dominik. Pedagogické vedení školy: hledání zdrojů a obsahu pojmu. Orbis Scholae: Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, 5(3), 17 [cit. 2016-05-17]. ISSN 2336-3177. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_01.pdf.
TROJAN, Václav. Vzdělávání řídících pracovníků v českém školství: programy a hodnocení jejich obsahu účastníky. Orbis Scholae: Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, 5(3), 16 [cit. 2016-05-17]. ISSN 2336-3177. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_06.pdf.
OBDRŽÁLEK, Zdeněk. Organizácia a manažment školstva. Bratislava: SPN, 2004. ISBN 80-10-00022-1.
SYSLOVÁ, Zora. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. 2. doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-859-8.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
LHOTKOVÁ, Irena, Ivana ŠNÝDROVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-349-4.
MALE, Trevor. Being an effective headteacher. Thousand Oaks, Calif.: Paul Chapman, 2006. ISBN 1-4129-1998-3.
DVOŘÁK, Dominik. Pedagogické vedení školy: hledání zdrojů a obsahu pojmu. Orbis Scholae: Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, 5(3), 17 [cit. 2016-05-17]. ISSN 2336-3177. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_01.pdf.
TROJAN, Václav. Vzdělávání řídících pracovníků v českém školství: programy a hodnocení jejich obsahu účastníky. Orbis Scholae: Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [online]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, 5(3), 16 [cit. 2016-05-17]. ISSN 2336-3177. Dostupné z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_06.pdf.
OBDRŽÁLEK, Zdeněk. Organizácia a manažment školstva. Bratislava: SPN, 2004. ISBN 80-10-00022-1.
SYSLOVÁ, Zora. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. 2. doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-859-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci na standardní úrovni. Vedoucí práce vyzdvihuje teoretickou část jako dobrý podklad a půdu pro empirickou část. Empirickou část považuje však za slabší a odhaluje některé nedostatky v propracování výzkumu. Také oponent práce považuje teoretickou část za přehlednou a dostačující i přes některé nepřesnosti v definování výrazů jako je synonimizace pedagog a učitel, vitální tým aj. Doc. Wiegerová vyjádřila pochybnosti o kódování a zpracování dat. Váží si také zaujetí studentky pro téma.