Ve své bakalářské práci se věnuji problematice dětských horeček. V teoretické části popisuji význam teploty, problematiku termoregulace, příčiny horečky u jednotlivých věkových ka-tegorií, možnosti měření teploty, léčbu a komplikace horečky. V kapitole 1.8 Léčba horečky představuji v krátkosti medikamentózní a fyzikální možnosti a také možnost homeopatie. Homeopatie je v České republice uznávanou léčebnou metodou od roku 1993, kdy ji přijala Česká lékařská komora. Cíle práce bylo porovnat používané metody monitorování a tlumení teploty u dětí u Romských a Vietnamských rodičů. Výzkum probíhal prostřednictvím roz-hovorů, pro které byly předem stanoveny otázky. Tyto dvě skupiny jsem zvolila záměrně, protože se domnívám, že jsou to nejpočetnější skupiny žijící na území České republiky
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on children's fevers. The theoretical part describes the impor-tance of temperature, thermal management issues, causes of fever in individual age ka-tegory, the possibility of temperature measurement, treatment and complications of fever. In Chapter 1.8 Treatment of fever introduce a brief medical and physical capabilities and also the possibility of homeopathy. Homeopathy is in the Czech Republic recognized form of treatment since 1993, when it adopted the Czech Medical Chamber. The aim was to compare the methods used for monitoring and control of temperature in children with Ro-ma and Vietnamese parents. The research was conducted through interviews, for which pre-determined questions. These two groups I have chosen deliberately because I believe that they are the largest group living in the Czech Republic
Klíčová slova
Romové, Vietnamci, tělesná teplota, měření teploty, snižování teploty
Klíčová slova v angličtině
Roma, Vietnamese, body temperature, temperature measurement, decrease the air temperature
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice dětských horeček. V teoretické části popisuji význam teploty, problematiku termoregulace, příčiny horečky u jednotlivých věkových ka-tegorií, možnosti měření teploty, léčbu a komplikace horečky. V kapitole 1.8 Léčba horečky představuji v krátkosti medikamentózní a fyzikální možnosti a také možnost homeopatie. Homeopatie je v České republice uznávanou léčebnou metodou od roku 1993, kdy ji přijala Česká lékařská komora. Cíle práce bylo porovnat používané metody monitorování a tlumení teploty u dětí u Romských a Vietnamských rodičů. Výzkum probíhal prostřednictvím roz-hovorů, pro které byly předem stanoveny otázky. Tyto dvě skupiny jsem zvolila záměrně, protože se domnívám, že jsou to nejpočetnější skupiny žijící na území České republiky
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on children's fevers. The theoretical part describes the impor-tance of temperature, thermal management issues, causes of fever in individual age ka-tegory, the possibility of temperature measurement, treatment and complications of fever. In Chapter 1.8 Treatment of fever introduce a brief medical and physical capabilities and also the possibility of homeopathy. Homeopathy is in the Czech Republic recognized form of treatment since 1993, when it adopted the Czech Medical Chamber. The aim was to compare the methods used for monitoring and control of temperature in children with Ro-ma and Vietnamese parents. The research was conducted through interviews, for which pre-determined questions. These two groups I have chosen deliberately because I believe that they are the largest group living in the Czech Republic
Klíčová slova
Romové, Vietnamci, tělesná teplota, měření teploty, snižování teploty
Klíčová slova v angličtině
Roma, Vietnamese, body temperature, temperature measurement, decrease the air temperature
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a časopisů.
Stanovení cílů.
Vypracování teoretické části.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a časopisů.
Stanovení cílů.
Vypracování teoretické části.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Seznam doporučené literatury
BUCHANEC, Ján. Horúčka a jej liečba u detí. Martin: Osveta, 1998, 79 s., obr., grafy. ISBN 80-888-2477-X.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie. Vyd. 2. (přeprac. a dopl.). Olomouc: Epava, 2000, 480 s. ISBN 80-86297-05-5.
KLENER, Pavel. Propedeutika ve vnitřním lékařství. 2., nezm. vyd. Praha: Galén, c2006, 325 s. ISBN 80-246-1254-2.
KLIEGMAN, Robert M., Karen J. MARCDANTE a Hal B. JENSON. Nelson essentials of pediatrics. 5. ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2006. ISBN 9780808923251.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4413-1.
Seznam doporučené literatury
BUCHANEC, Ján. Horúčka a jej liečba u detí. Martin: Osveta, 1998, 79 s., obr., grafy. ISBN 80-888-2477-X.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie. Vyd. 2. (přeprac. a dopl.). Olomouc: Epava, 2000, 480 s. ISBN 80-86297-05-5.
KLENER, Pavel. Propedeutika ve vnitřním lékařství. 2., nezm. vyd. Praha: Galén, c2006, 325 s. ISBN 80-246-1254-2.
KLIEGMAN, Robert M., Karen J. MARCDANTE a Hal B. JENSON. Nelson essentials of pediatrics. 5. ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2006. ISBN 9780808923251.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4413-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Víte, jaké jsou doporučované postupy pro léčbu horečky u dětí? (Mgr. Gajzlerová) "Přiznávám, že jsem konkrétní postupy nenašla, i když jsem je hledala.... co se mi podařilo najít v literatuře, tak to, že se do 38 °C by se teplota neměla radikálně srážet, jelikož je to obranná reakce organismu..."
Jakým způsobem se u dětí měří tepová frekvence? (Mgr. Gajzlerová)
Jaké máte doporučení v prevenci febrilních křečí? (Mgr. Gajzlerová)
Co znamená pojem homeostáza a jaký má vztah k teplotě? (Mgr. Gajzlerová)
Přinesla Vám práce nad BP prohloubení znalostí či zkušeností v oblasti výzkumu? Pokud ano, tak v čem? (Mgr. Gajzlerová)
Proč jste uvedla v práci dotazník a ne položky rozhovoru? (Dr. Kudlová) Proč jste psala práci v první osobě? (Dr. Kudlová)
Jaký je závěr této práce? (Dr. Kudlová)
Jaká jsou specifika ošetřovatelské péče o pacienta romské a vietnamské menšiny při léčbě horečky? (Dr. Kudlová)
Kde jste našla své respondenty? (Mgr. Treterová) "Vietnamskou komunitu jsem kontaktovala prostřednictvím dostupných tržnic, obchůdků...."
Myslíte se, že romská komunita děti zanedbává? (Dr. Krátká) "Ne, ne, romští rodiče se dívají pouze na cenu antipyretika. Děti jsou samozřejmě na prvním místě. Sama si ovšem nemyslím, že by na tom byli finančně špatně..."
Uvádíte, že romská kultura zapomíná na tradiční způsoby léčby horečky, co tím myslíte? (Dr. Pelková)
Vedoucí práce uvedla, že studentka neakceptovala zásadní připomínky vedoucího bakalářské práce.
Při obhajobě práce prokázala studentka hlubší vědomosti z multikultury, než prezentovala v bakalářské práci. Studentka odpověděla na všechny dotazy členů komise.