Předmětem této diplomové práce je vymezení pojmu personálního marketingu a nástrojů marketingové komunikace využívaných personálně poradenskými společnostmi. Důraz je kladen na také na význam budování vztahů se zákazníky a současné trendy převládající v oblasti personalistiky. Podrobněji je popsán proces výběru zaměstnanců. Druhá část se týká charakteristiky společnosti Kienbaum und Partner, pro kterou je tato práce zpracovávána a problematiky využívání vybraných marketingových nástrojů touto společností. Volba těchto nástrojů je porovnána s marketingovou komunikací ostatních personálně poradenských společností, vybraných podle přesně zvolených kritérií. Informace byly získány prostřednictvím marketingového výzkumu. Závěr práce tvoří doporučení optimálního využití nástrojů marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The subject of this master thesis is determination of defining personal marketing and tools of marketing communication. Emphasized is also the importance of building relationship with clients and present trends dominanting in the field of personnel. In detail is described the process of employees selection. On the other hand there is a charecterization of the company Kienbaum und Partner, which is this work done for, and problems of using the chosen marketing tools by this company. Choice of these tools is compared with the marketing communication with other personnel consultancy companies that were chosen by punctually elected criterions. The inputs were gained based on marketing research. Conclusion of work creates recommendation for the optimal use of the marketing communication tools.
Klíčová slova
Personální marketing, Poradenské společnosti, Průzkum, Prodej, marketing
Klíčová slova v angličtině
personal marketing, consultancy companies, survey, sale, marketing
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je vymezení pojmu personálního marketingu a nástrojů marketingové komunikace využívaných personálně poradenskými společnostmi. Důraz je kladen na také na význam budování vztahů se zákazníky a současné trendy převládající v oblasti personalistiky. Podrobněji je popsán proces výběru zaměstnanců. Druhá část se týká charakteristiky společnosti Kienbaum und Partner, pro kterou je tato práce zpracovávána a problematiky využívání vybraných marketingových nástrojů touto společností. Volba těchto nástrojů je porovnána s marketingovou komunikací ostatních personálně poradenských společností, vybraných podle přesně zvolených kritérií. Informace byly získány prostřednictvím marketingového výzkumu. Závěr práce tvoří doporučení optimálního využití nástrojů marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The subject of this master thesis is determination of defining personal marketing and tools of marketing communication. Emphasized is also the importance of building relationship with clients and present trends dominanting in the field of personnel. In detail is described the process of employees selection. On the other hand there is a charecterization of the company Kienbaum und Partner, which is this work done for, and problems of using the chosen marketing tools by this company. Choice of these tools is compared with the marketing communication with other personnel consultancy companies that were chosen by punctually elected criterions. The inputs were gained based on marketing research. Conclusion of work creates recommendation for the optimal use of the marketing communication tools.
Klíčová slova
Personální marketing, Poradenské společnosti, Průzkum, Prodej, marketing
Klíčová slova v angličtině
personal marketing, consultancy companies, survey, sale, marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti řízení lidských zdrojů.
2. Definujte pojem personální marketing.
3. Sestavte dotazník zjišťující jaké marketingové nástroje používají v současné době personálně poradenské společnosti v ČR.
4. Proveďte dotazníkové šetření u personálně poradenských společností dle zvolených kritérií.
5. Zhodnoťte výsledky dotazníkového šetření.
6. Analyzujte využití marketingových nástrojů u personálně poradenských společností.
7. Navrhněte optimální strategii, kterou by měly zastávat personálně poradenských společnosti v ČR.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti řízení lidských zdrojů.
2. Definujte pojem personální marketing.
3. Sestavte dotazník zjišťující jaké marketingové nástroje používají v současné době personálně poradenské společnosti v ČR.
4. Proveďte dotazníkové šetření u personálně poradenských společností dle zvolených kritérií.
5. Zhodnoťte výsledky dotazníkového šetření.
6. Analyzujte využití marketingových nástrojů u personálně poradenských společností.
7. Navrhněte optimální strategii, kterou by měly zastávat personálně poradenských společnosti v ČR.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG,M. Personální management. 1. vyd. Praha: Grada, 1999
ADAIR, J. Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, 1994
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ,I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998
BĚLOHLÁVEK,F. Osobní kariéra. Praha: Grada, 1994
BĚLOHLÁVEK,F. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996
DRUCKER,P,F. Efektivní vedoucí. Praha: Management Press, 1992
FOOT,M., HOOK,C. Personalistika.1.vyd. Praha: Computer Press 2002
GREGAR,A.Personální řízení-Vybrané kapitoly.Zlín: UTB 2001
HLOUŠKOVÁ,I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998
HRONÍK,F. Jak se nespálit při výběru zaměstnanců. Brno: Computer Press, 1999
KAHLE,B., STÝBLO,J. Praktická personalistika. Praha: Pragoeduca 1994
KAVAN,F. Každému šanci (aneb personalistika dnes). Praha: Profess 1999
KOUBEK,J. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde, 2000
KOUBEK,J. Personální práce v malých podnicích. Praha: Grada, 1996
KOUBEK,J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001
KOUBEK,J. Řízení pracovních sil a zaměstnanosti v podniku. Praha: VŠE, 1993
MILKOWICH,G.,T., BOUDREAU, J.,W. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada 1993
McGILL, A. Řízení konfliktů. Praha: Grada 1996
NAKONEČNÝ,M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996
STÝBLO,J. Moderní personalistika. Praha: Grada 1998
TYSON,S., JACKSON,T. Organizační chování. Praha:Grada, 1997
WERTHER,W.,B.DAVIS ,K. Lidský faktor a personální management. Praha: Vict. Publishing, 1992
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG,M. Personální management. 1. vyd. Praha: Grada, 1999
ADAIR, J. Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, 1994
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ,I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998
BĚLOHLÁVEK,F. Osobní kariéra. Praha: Grada, 1994
BĚLOHLÁVEK,F. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996
DRUCKER,P,F. Efektivní vedoucí. Praha: Management Press, 1992
FOOT,M., HOOK,C. Personalistika.1.vyd. Praha: Computer Press 2002
GREGAR,A.Personální řízení-Vybrané kapitoly.Zlín: UTB 2001
HLOUŠKOVÁ,I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998
HRONÍK,F. Jak se nespálit při výběru zaměstnanců. Brno: Computer Press, 1999
KAHLE,B., STÝBLO,J. Praktická personalistika. Praha: Pragoeduca 1994
KAVAN,F. Každému šanci (aneb personalistika dnes). Praha: Profess 1999
KOUBEK,J. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde, 2000
KOUBEK,J. Personální práce v malých podnicích. Praha: Grada, 1996
KOUBEK,J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001
KOUBEK,J. Řízení pracovních sil a zaměstnanosti v podniku. Praha: VŠE, 1993
MILKOWICH,G.,T., BOUDREAU, J.,W. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada 1993
McGILL, A. Řízení konfliktů. Praha: Grada 1996
NAKONEČNÝ,M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996
STÝBLO,J. Moderní personalistika. Praha: Grada 1998
TYSON,S., JACKSON,T. Organizační chování. Praha:Grada, 1997
WERTHER,W.,B.DAVIS ,K. Lidský faktor a personální management. Praha: Vict. Publishing, 1992